Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana głośników fabrycznych w Audi A4 B9


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 godziny temu, Lukaa5 napisał(a):

Zacznij od wymiany w podszybiu na 

 

2x Fatial Pro 3FE26    ver 8 ohm np TUTAj albo ebay , albo gdziekolwiek

jako crossover podłacz do plusa condensator bipolarny 100V 82,00 uf  w obu głośnikach

(trzeba też obciąć/wyłamać dwa zaczepy w tych głośnikach żeby się zmieściły jak dojdziesz do tego etapu mogę wstawć foto)

 

Dodaj subwofore 8 a nawet 6,5 cala wystarczy z powodzeniem .

Można kupiś świetne skrzynie basowe mieszczące się w schowku obok nadkola w bagażniku . TUTAJ

a subwoofer polecam w obudowie zamkniętej 

 

Wytłum drzwi 

I to by był zsestaw startowy 

 

Potem zabierz się za wymianę głośników w drzwiach jeżeli będzie taka potrzeba .

 

 

 

To znacznie przerasta jego budżet, upierasz się na poprawie basu a on wcześniej pisał, że góry mu brakuje. Do tego filtracja jednym kondensatorem mija się z celem, lepiej zwrotnice kupić i nie robić takiej rzeźby.

Opublikowano
20 minut temu, Langista napisał(a):

To znacznie przerasta jego budżet, upierasz się na poprawie basu a on wcześniej pisał, że góry mu brakuje. Do tego filtracja jednym kondensatorem mija się z celem, lepiej zwrotnice kupić i nie robić takiej rzeźby.

Pisał że nie ma góry i basu brakuje .

Jeżeli chodzi o kondensator i tweeter to jest to jak najbardzije prawidłowa forma crossovera do głośnika wysokotonowego .

Dokładnie tak samo teraz masz w aucie , o ile masz fabryczne z różnica pojemności kondensatora .

I tak też wygląda 99% zwrotnic tweetera w środku , jest tam kondensator bi polarny ale o tym pewnie wiesz.

Cewka potrzebna jest do wycinania górnego pasma czyli do mid i woofer .

 

Podaj linka o jakiej zwrotnicy pod tego FatialPro myślisz że będzie lepsza od zaproponowanego przezemnie kondensatora .

Wcześniej zerkni sobie też na pasmo przenoszenia tego głośnika i zobaczymy czy dopasujesz w " zwrotnice" 

 

Fatiale to będzie koszt jakieś 270zł więc nie wiem o co chodzi .

za rezte kupi używanego suba aktywnego , albo zdecyduje się na ładniekszą zabudowe .

 

Opublikowano
W dniu 24.04.2024 o 22:50, Daniel1253 napisał(a):

Obecnie przede wszystkim brakuje wysokich tonów, mam je ustawione na maksa. Poza tym przy większej głośności grają boczki drzwi więc myślę, że wygłuszenie jest niezbędne. Nie jestem audiofilem, ma grać po prostu rozrywkowo, więc średnie tony nie są priorytetem. 🙂 No i fajnie jeśli bas byłby miękki. Czyli wszystko na odwrót w stosunku do tego jak powinien grać porządny sprzęt 🙂

Nie widzę tu aby basu mu brakowało, jedyni oczekuje 'cieplejszego' basu, co powinno dać się uzyskać samym wytłumieniem drzwi. 

Co do zwrotnic to najlepiej zastosować je w zestawie przez kogoś przygotowanym, bo nie widzę żadnych na osobno 8Ohm dla tweeta i 4Ohm dla średniotonowca, a nie w mówisz mi że to gorsze od dolutowanego kondensatora przy głośniku.

 

Gdzie by się kolega nie ruszył, zacząć trzeba od wytłumienia drzwi, jak będzie za mało to potem kierować się w wymianę głośników, z wykorzystaniem jednej z możliwych firm, np. 

 

 

To pierwszy wynik w google z kilku, także wybór jest. Jestem zwolennikiem robienia czegoś raz a dobrze, jak stawiać różne rzeźby które potem będą męczyć latami.

 

Opublikowano

Czyli absolutny priorytet to wytlumienie drzwi. Dlatego postanowiłem zapytać na forum czy przy okazji rozbierania drzwi nie wymienić głośników na coś lepszego. Okazuje się, że nie🙂

Jeśli chodzi o ten centralny i niskotonowy to tak jak mówiłem mam podstawową wersję nagłośnienia fabrycznego i pewnie trzeba ciągnąć całe okablowanie. 

Opublikowano (edytowane)
22 godziny temu, Langista napisał(a):

 

 

 

To pierwszy wynik w google z kilku, także wybór jest. Jestem zwolennikiem robienia czegoś raz a dobrze, jak stawiać różne rzeźby które potem będą męczyć latami.

 

No super , ale miałeś pokazać linki ze zwrotnicami do głośnika wysokotonowego . Nie do tub czy niskotonowych ,czy dwudrożnych .

Proponujesz nie robić rzeźby i raz a dobrze za , i może z pomcą zwortnicy 2u drożnej .

To weź od razu wyjaśnij jak połączysz za pomocą tej zwrotnicy głośnik w podszybiu i w drzwiach , Jak to widzisz ? gdzie się wpinamy w przewody .

 

Rzeźba to jest wstawienie głośnika 4 ohmy tam gdzie ma być 8 ohm .

 

Dla poglądu wstawiam fotkę (1a) oryginalnych tweeterów które wszyscy mamy w autach i jako ciekawostkę kilka rzeźbiarskich wybryków . :hi:

w otatnim FatiallPro w podszybiu

1.jpg

3.jpg

3a.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

2a.jpg

2b.jpg

Edytowane przez Lukaa5
Opublikowano
W dniu 27.04.2024 o 00:59, Lukaa5 napisał(a):

Cewka potrzebna jest do wycinania górnego pasma czyli do mid i woofer .

A ja zaproponuję trochę teorii:

WWW.ELEKTRONIKJK.COM

 

Opublikowano (edytowane)
23 godziny temu, szpara napisał(a):

A ja zaproponuję trochę teorii:

WWW.ELEKTRONIKJK.COM

 

Do czego pijesz ?

To co napisałem było w uproszczeniu. 

 

Jak masz jakieś rewelacje to zamiast odsyłać do teorii daj schemat link do zwrotnicy , głośnik już znasz w/w

Edytowane przez Lukaa5
Opublikowano
W dniu 6.05.2024 o 18:47, Lukaa5 napisał(a):

To co napisałem było w uproszczeniu.

Mogłeś doprecyzować,że w tym przypadku. Inaczej ktoś wygoogla i będzie powielał błędy.

W dniu 6.05.2024 o 18:47, Lukaa5 napisał(a):

daj schemat link do zwrotnicy

Jak doskonale wiesz, nie ma uniwersalnej recepty na takie przypadki. Trzeba wykonać filtr pod parametry głośników i dokonać stosownych pomiarów w aucie. Ale do rzeczy. Do głośników, które zaproponowałeś wystarczy kondensator ponieważ grają prawie całym pasmem. Przyciszenie centralnego spowoduje tylko uwypuklenie wysokich tonów ale czy to zadowoli kolegę? Ma grać rozrywkowo (może nawet i konturowo) i tu bym wymienił głośniki w podszybiu. U siebie w a5 8t zamontowałem wysokotonowe focal. Z racji moich upodobań (I pewnie wady słuchu spowodowanej pracą) ich brzmienie mi odpowiada - metaliczne ale szczegółowe. Wykonywałem różne wersje zwrotnicy i zostawiłem to co mi najbardziej pasowało. Wiem, że ma to się nijak do profesjonalizmu ale to ma mi się podobać. Drzwi odpowiednio wykleić i zobaczyć jakie będą efekty na fabrycznym zestawie.

Opublikowano
11 godzin temu, szpara napisał(a):

Mogłeś doprecyzować,że w tym przypadku. Inaczej ktoś wygoogla i będzie powielał błędy.

 

No ok , ale bez przesady z tym powielaniem błędów .

Kondensator to zwykła zwrotnica high pass , jak ktoś się będzie zajmował strojeniem / oktawy to zapewne we co jest grane .

Zresztą moje zdanie jest takie że strojeniem  w przypadku mib2 czy 3 to powinno się robić przez DSP  ( są już do tego narzędzia) a strojenia głośnika wolnostojącego w pudle to odrębny temat . 

Jak ktoś kupuje gotowy zestaw ze zwrotnicą na tył  mid range i tweeter to sprawa jest uproszczona producent wie co robi. 

Mnie bardziej obruszyło podejście że kondensator to rzeźba i że musi być zwrotnica , zapewne im większa i więcej zwoi tym lepsza .

pozdro

 

Opublikowano (edytowane)

Bo to jest rzeźba, kondensatory dzisiaj mają dużą rozbieżność w swoich parametrach a i szybko potrafią je stracić, nawet te markowe. Dlatego sam kondensator przefiltruje te dolne częstotliwości ale może też niechcąco osłabić sygnał, przez co wróci się do punktu wejścia. 

 

 

Wchodzi się tu za bardzo w skomplikowane tematy dla autora tego wątku, który z pewnością już nawet tych odpowiedzi nie czyta. Zacząć trzeba od wytłumienia drzwi tak czy inaczej, potem wymienia się głośniki.

Edytowane przez Langista
Opublikowano
34 minuty temu, Langista napisał(a):

Bo to jest rzeźba, kondensatory dzisiaj mają dużą rozbieżność w swoich parametrach a i szybko potrafią je stracić, nawet te markowe. Dlatego sam kondensator przefiltruje te dolne częstotliwości ale może też niechcąco osłabić sygnał, przez co wróci się do punktu wejścia. 

 

 

Wchodzi się tu za bardzo w skomplikowane tematy dla autora tego wątku, który z pewnością już nawet tych odpowiedzi nie czyta. Zacząć trzeba od wytłumienia drzwi tak czy inaczej, potem wymienia się głośniki.

Czytam czytam, ale się nie włączam bo zakres mojej wiedzy jest zbyt mały abym mógł dodać coś od siebie. 

Poza tym trochę oddalamy się od tematu bo potrzebuję prostego, niskobudżetowego rozwiązania a już po wstępnym zasiegnieciu informacji nie będą to małe koszty licząc choćby samą robociznę. Sam niestety nie jestem w stanie wykonać żadnych modyfikacji.

Opublikowano
12 godzin temu, Langista napisał(a):

Bo to jest rzeźba, kondensatory dzisiaj mają dużą rozbieżność w swoich parametrach a i szybko potrafią je stracić, nawet te markowe. Dlatego sam kondensator przefiltruje te dolne częstotliwości ale może też niechcąco osłabić sygnał, przez co wróci się do punktu wejścia. 

 

Kurde nie wiem czemu ty tak się uparłeś i to ciśniesz . Nie możemy przyjąć że kondensator jest prawidłową formą crossovera wysokich częstotliwości w tym przypadku a nie rzeźbą ?

Zauważ też ze kondensator jest bipolarny i podłączony szeregowo , i teraz wahania sprawności możemy tutaj uznać niemal za nie istotne (jest też DSP) a co najważniejsze to temperatura zmienia parametry kondensatora (zużycie) a ten nam się nie będzie nagrzewał , Pewnie przeżyje auto i głośnik . No i w przypadku tracenia swoich parametrów głośnik nie będzie grał ciszej a uszkodzony kondensator odblokuje dolne częstotliwości co zacznie prowadzić do zniekształceń dzwięku w ekstremalnym mało prawdopodobnym  przypadku sfajczenia głośnika.

Zresztą każda przetwornica głośnikowa  ma w sobie kondensator .

 

Mało tego zmniejszając pojemność kondensatora obetniemy więcej pasm środka jeżeli ktoś uważa że tak mu będzie lepiej . Wystarczy poszukać jakiś kalkulator online.

 

Ja po prostu podałem gotowe rozwiązanie pod wymieniony głośnik + plus propozycje na resztę . I może komuś się to przyda w przyszłości .

Szczególnie że miejsce w podszybiu jest bardzo ograniczone i że tak powiem kształtne . Więc tam nie da się włożyć poprostu pierwszego lepszego głośnika .

 

 

Moja propozycja oczywiście nie jest jedyną i słuszną , za to sprawdzoną i tanią . 

 

 

 

Opublikowano

Daniel, najlepiej wybrać się na jakiś spot i posłuchać co u kogo gra w takim aucie. Niekoniecznie spotkanie car audio bo tu jest zazwyczaj sporo pomodzone i  ciężko będzie uzyskać takie same brzmienie na tych samych głośnikach ale innych jednostkach sterujących, choć z drugiej strony można poznać profil grania danego zestawu.

Opublikowano
W dniu 20.05.2024 o 15:32, szpara napisał(a):

Daniel, najlepiej wybrać się na jakiś spot i posłuchać co u kogo gra w takim aucie. Niekoniecznie spotkanie car audio bo tu jest zazwyczaj sporo pomodzone i  ciężko będzie uzyskać takie same brzmienie na tych samych głośnikach ale innych jednostkach sterujących, choć z drugiej strony można poznać profil grania danego zestawu.

To może być dobry pomysł choć nie wiem czy to jednak nie będzie przerost formy nad treścią z uwagi, że szukam czegoś budżetowego. 

Opublikowano (edytowane)

Cześć,
podepne się do tematu.
Również mam Basic Sound System i po tym jak przesiadłem sie z A5 F5 z B&O mocno doskwiera mi jakość dźwięku i chciałbym coś z tym zrobić
Moje auto to Audi A4 B9 Avant wersja poliftowa.
Sporo interesowałem się tym tematem i wiem, że upgrade do Audi Sound System to:
-wymiana głośników w drzwiach przednich 8w0035415A
-wymiana głośników w drzwiach tylnych 8w5035411
-montaż nito-nakretek N90814402 do subwoofera
-montaż subwoofera 8w9035382b (subwoofer do wersji avant)
-montaż głośnika centralnego 8W0035454
-poprowadzenie okablowania do subwoofera i głośnika centralnego
-kodowanie (Moduł 5F --> Long Coding --> Byte 4 --> PR-9VD)

Z kolei nigdzie nie udało mi się znaleźć informacji jaki numer części ma okablowanie do subwoofera i głośnika centralnego?

I czy faktycznie te rzeczy, które wymieniłem to wszystko? Nie ma jakiejś ochrony komponentu?
Od razu uprzedzę, że wiem, że Audi Sound System to nie jest szczyt marzeń, ale wiem jak gra, jestem tego świadomy i mimo to chcę iść w tym kierunku. Proszę jedynie o pomoc

Edytowane przez Turud
Opublikowano

Ja zdecydowałem, że najpierw wygłuszę drzwi i jeszcze raz sprawdzę jak to gra na seryjnych głośnikach z racji tego, że nie wiem na co je wymienić.

Opublikowano

Po wygłuszeniu i ponownym montażu fabrycznych głośników jakość dźwięku pozostała niesatysfakcjonująca. Postanowiłem wymienić przedni zestaw na Focal IS VW 180 ze względu, że jako jedne z niewielu mają oporność 2Ω co miało dać możliwość łatwiejszego ich napędzenie przez fabryczne radio. Jak usłyszałem je zaraz po montażu byłem załamany, wiedziałem, że muszą trochę pograć aby uzyskać pełne możliwości ale to był dramat. Po kilku tygodniach gra to lepiej ale czy lepiej niż zestaw fabryczny sprawa dyskusyjna, tym bardziej, że dźwięk jest jak "spod koca", i nawet nie gra głośniej niż fabryczny. Także nie najlepiej wydane pieniądze...

Dlatego podpowiedzcie proszę czy można to jakoś uratować np. poprzez montaż wzmacniacza czy tym głośnikom raczej już nic nie pomoże?

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Daniel1253 napisał(a):

Po wygłuszeniu i ponownym montażu fabrycznych głośników jakość dźwięku pozostała niesatysfakcjonująca. Postanowiłem wymienić przedni zestaw na Focal IS VW 180 ze względu, że jako jedne z niewielu mają oporność 2Ω co miało dać możliwość łatwiejszego ich napędzenie przez fabryczne radio. Jak usłyszałem je zaraz po montażu byłem załamany, wiedziałem, że muszą trochę pograć aby uzyskać pełne możliwości ale to był dramat. Po kilku tygodniach gra to lepiej ale czy lepiej niż zestaw fabryczny sprawa dyskusyjna, tym bardziej, że dźwięk jest jak "spod koca", i nawet nie gra głośniej niż fabryczny. Także nie najlepiej wydane pieniądze...

Dlatego podpowiedzcie proszę czy można to jakoś uratować np. poprzez montaż wzmacniacza czy tym głośnikom raczej już nic nie pomoże?

Hehe Dobre , zdziwiłbym się gdyby to zagrało . 

Widać wszystkie moje sugestie  i sprawdzone sposoby (budżetowe) postanowiłeś zastąpić lepszymi . 

Ale spoko przynajmniej jest wiadomość potwierdzająca jak nie robić a w szczególności 2 OHM pod fabryczne radio.

Czekam jeszcze na info odnośnie  montowania zwrotnic do głośników w podszybiu :hi:

 

Edytowane przez Lukaa5
Opublikowano
5 minut temu, Lukaa5 napisał(a):

Hehe Dobre , zdziwił bym się gdybt to zagrało . 

Widać wszystki moje sugestie  i sprawdzone sposoby (budżetowe) postanowiłeś zastąpić lepszymi . 

OK masz trochę racji, tylko porada którą podałeś jest do zrealizowania przez kogoś kto będzie w stanie wykonać to samemu, ja niestety bym sobie z tym nie poradził. 

Nie znam zakładu który miałby ochotę się w to bawić, większość teraz przeważnie liczą na łatwy zarobek, proponując często wymianę elementów dedykowanych typowo pod dany model auta tak aby się nie narobić. Oczywiście nie generalizuje ale przy realizacji zaproponowanych przez Ciebie rozwiązań koszt części byłby ulamkiem tego ile bym zapłacił za robociznę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...