Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stuknięcia, uderzenia przy przyspieszaniu na 2 biegu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Od niedawna gdy przyspieszam dynamicznie na drugim biegu słyszę głuche uderzenia z tyłu samochodu. Uderzenia pojawiają się przy obrotach 2-3tys.  (2 stuknięcia i cisza)

Ostatnio wymieniłem wszystkie tuleje wahaczy z tyłu, amortyzatory, sprężyny i poduszkę pod skrzynią(Ori). 

Dodaje, że objawy pojawiły się już wcześniej przed zmianą cześć. 

Demontowane były sanki i wszystko było rozkręcone co do nich było przykręcone.

Wydaje mi się, że stuknięcia pojawiły się jak jechałem z dosyć mocno obładowanym tyłem na dystansie 1500km.

Zastanawiam się czy to nie wał, bo jak obracałem jedną cześć to słyszałem w nim stuk. 

 

Jak ktoś oriętuje się co to może być to proszę o jakieś sugestie. Szukałem już coś na ten temat ale nic nie znalazłem.

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Wczoraj stuki, a może to przeskoki pojawiły się na trzecim biegu. 

Edytowane przez fredrish
Opublikowano

Skłaniał bym się ku wałowi, zważywszy że jak napisałeś słychać stuki przy obracaniu.

Opublikowano

Pytałem sie u okolicznych magików i sugerują przegub wewnętrzny aby sprawdzić. Wał to już chyba grubsza sprawa. Myslisz że w wale by coś przeskakiwało >?

Opublikowano

na wszystkich kołach masz identyczne opony? tzn marka model etc

Opublikowano

Mam z przodu jednej marki a z tyłu innej marki. Reszta parametrów ta sama. Opony były zakładane w tym samym czasie i wszystkie nowe.

Opublikowano

Jeszcze do tych stuków dochodzi to że jak gwałtowniej puszcze sprzęgło to też jest głuche stukniecie. ale to już chyba inna usterka 

Opublikowano (edytowane)

Może przegub tylny? Podpora wału? Nie ma wibracji przy mocnym dodawaniu gazu na wyższych biegach?

Edytowane przez Mordeliuss
Opublikowano (edytowane)
44 minuty temu, fredrish napisał:

Mam z przodu jednej marki a z tyłu innej marki. Reszta parametrów ta sama. Opony były zakładane w tym samym czasie i wszystkie nowe.

miałem takie same jazdy przy oponach roznych marek mimo tych samych parametrów pod względem rozmiarów.  Okazało się ze mimo tych samych parametrów opony innego producenta były 2-3mm nizsze, to powodowalo stuki w napędzie podczas przyspieszania do okolo 50kmh

po zalozeniu 4 takich samych ziomek jak reka odjal. 

Edytowane przez soul87
Opublikowano
32 minuty temu, Mordeliuss napisał:

Może przegub tylny? Podpora wału? Nie ma wibracji przy mocnym dodawaniu gazu na wyższych biegach?

-Podejrzewam przegub z tyłu. Nie długo zamówię jakieś używane i zobaczę czy będzie jakaś zmiana

- Podpora wału wygląda jeszcze dobrze , ale z tym raczej wiązałyby się wibracje.

- Wibracje nie występują .

19 minut temu, soul87 napisał:

miałem takie same jazdy przy oponach roznych marek mimo tych samych parametrów pod względem rozmiarów.  Okazało się ze mimo tych samych parametrów opony innego producenta były 2-3mm nizsze, to powodowalo stuki w napędzie podczas przyspieszania do okolo 50kmh

po zalozeniu 4 takich samych ziomek jak reka odjal. 

Całkiem ciekawa teoria . Pewnie trzeba będzie też ją sprawdzić. 

Opublikowano

Kolega dobrze wspomniał wyżej, że w quattro trzeba mieć 4 takie same opony bo potem są takie cyrki. Ja jednak obstawiałbym przegub tylny, kup nowy nie są jakoś drastycznie drogie. Troche tylko zabawy z wymianą :D
 

Opublikowano

W sklepie przegub wewnętrzny lepszej firmy 240 a zewnętrzny 140+. . Ale zobaczymy.

A co do wymiany przegubu to po wymianie zbieżność jest potrzebna czy obejdzie się >?

Nie długo zmienię na zimówki to zobaczymy :)  Kiedyś słyszałem z tymi oponami do Q , że lepiej jest jak są identyczne.

Ale jeszcze niepokoi mnie ten głuchy stuk przy puszczaniu sprzęgła (puszczanie takie szybsze nie powolne).

Opublikowano

Przy Q tak bywa, mam podobnie, zalezy jak sie "ulozy".

Daj koniecznie znac co bylo przyczyną. 

Opublikowano (edytowane)

Dobrze sprawdź tą podporę wału. U mnie wali jak ruszam wałem do góry i czuć drgania jak się rusza pod górkę z minimalnym gazem. Przy ruszaniu normalne, że słychać jakby stuk od wału przy energicznym puszczeniu sprzęgła.

Edytowane przez przem8
Opublikowano

NA dniach postaram się sprawdzić jak najwięcej.  Jak coś będę wiedział to Bede pisał po każdej wymianie zamianie :) Dzięki chłopaki za podpowiedzi. Postaram się jak najszybciej dać znać :) 

Opublikowano

Sprawdź sobie jeszcze na wszelki wypadek czy wszystkie śruby wahaczy i sanek są podokręcane. Jak u mnie była jedna niedokręcona to stukało.

Opublikowano

Dzieki. Ale to muszę wykluczyć. Jak wyciągałem 3 tyg temu sanki i wymieniałem tuleje to wszystko było dokręcone a stuki były takie same jak teraz.
 

Opublikowano

Witam wszystkich . Po zmianie opon na 4 takie same stuknięcia przy przyspieszaniu zniknęły.  Dodam że z przodu miałem inny komplet jak z tyłu. Po zmianie z ciekawości sprawdziłem różnice w obwodzie kół. Przednie miały około 3mm większy obwód.

Opublikowano

:D:D:D dobrze ze się udalo rozwiązac problem 

Opublikowano

Nom, fajna sprawa. Już nerwowo się kończyłem a tu taka niespodzianka :)  Dzięki wielkie wszystkim za rady :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...