Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przyczyna czarnego przydymiania w A4 B8 2.0TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. Co może być powiem że końcówki wydechu po 1000 km trasy są okopcone? Dpf jest, nie jest wycięty. A podczas ostrej redukcji jak ktoś jedzie za mna w nocy, w lusterku widać że potrafi "puścić bąka", nie jakiegos wielkiego, ale jednak zauważalny.

Spalanie z trasy mam 6,5l. Potwierdzone przy tankowaniu.

Ktoś miał taki przypadek? 

Opublikowano (edytowane)

Pierwsze pytanie to stan filtra powietrza? Później sprawdziłbym czy nie ma nieszczelności w dolocie. To tak na początek bo jak tak dłużej będziesz jeździł to zawalisz DPF.

Jesteś pewien ze auto nie jest po jakimś programie?

Edytowane przez maciejhildek1982
Opublikowano

Jestem pewien, soft seryjny z przed diesel gate, filtr powietrza nowy, 2 tyg temu zalozony. Dpf fizycznie jest. Jak sprawdzic dobrze czy jest jakas nieszczelność? 

Opublikowano

vaga może albo vcdsa posiadasz? No to raczej nic dziwnego że przy redukcji potrafi zadymić diesel czy ma czy nie ma dpfu :) Ja czy miałem DPF po regeneracji czy teraz mam wycięty to koncówki mam okopcone tak samo :decayed:

Opublikowano
9 godzin temu, Mordeliuss napisał:

vaga może albo vcdsa posiadasz? No to raczej nic dziwnego że przy redukcji potrafi zadymić diesel czy ma czy nie ma dpfu :) Ja czy miałem DPF po regeneracji czy teraz mam wycięty to koncówki mam okopcone tak samo :decayed:

Mam vcp system, to samo co vcds, tylko inaczej wyglada.

Wiec sugerujesz ze dpf nie nadąża wyłapywać sadzy? Wczesniej mialem a4 z silnikiem caha, tam wydech byl zawsze czysty jak niedzielny obrusik u babci?? a mial wiekszy przebieg i zapelnienie filtra, mozliwe ze skrzynia s-tronic ma cos do tego?

Od czego zaczac? Dla mnie auto z dpf nie powinno nic przepuscic, chyba ze... wlasnie ze co?

Opublikowano

Nikt nic nie podpowie?

Opublikowano

Okopcone końcówki moga być podczas wypalania DPFa bo musi się on oczyścić ,  kwestia też jak dużo jeżdziśz po mieście wtedy bedzie bardziej lub mniej zapchany. Jesli nie zatrzymuje sadzy to być może jest uszkodzony  z jakieś przyczyny .

Jesteś pewien że jest czy może jest tylko puszka i jest wyłączony tak aby komp go nie widział ?

Opublikowano
W dniu 28.10.2019 o 21:36, dekiel 13 napisał:

Okopcone końcówki moga być podczas wypalania DPFa bo musi się on oczyścić ,  kwestia też jak dużo jeżdziśz po mieście wtedy bedzie bardziej lub mniej zapchany. Jesli nie zatrzymuje sadzy to być może jest uszkodzony  z jakieś przyczyny .

Jesteś pewien że jest czy może jest tylko puszka i jest wyłączony tak aby komp go nie widział ?

Tak, dpf jest fizycznie w aucie, wypalac sie wypala, nie ma samej puszki i emulatora. Po miescie jakies 60 do 70%. Czasem trasa dluzsza taka 700 km. 

Opublikowano

Końcówki wydechu powinny być czyste nawet podczas wypalania dpf, podłacz vcds i zobacz parametry DPF

Opublikowano
3 godziny temu, bin85 napisał:

Końcówki wydechu powinny być czyste nawet podczas wypalania dpf, podłacz vcds i zobacz parametry DPF

Nie jednego 2.0 tdi z grupy vw widzialem z czarnymi koncowkami, nawet ostatnio audi q5, skode superb 4x4 takze miala czarne. Kiedys w innym temacie pisalem ze po 135 km mam okolo 4,3 g obliczonej sadzy, a zmierzonej 13 g. Zawartość popiolu w oleju 44g, zawartosc popiolu w filtrze 0.11l

Przebieg auta obecnie 120 tys.

Spalanie średnie przy dustrybutorze z trasy wychodzi 6,5 do 7 l. Zalezy od jazdy. Wiec nie wiem co moze byc nie tak.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...