dzac4 Opublikowano 3 Listopada 2019 Opublikowano 3 Listopada 2019 Witam. Silnik 1,6 AHL z 1999 roku. Przejechane 280 tyś. Pewnego razu usłyszałem cykanie zaworów więc stwierdziłem że klękły szklanki. Kupiłem nowe INY i wymieniłem problem znikł. Po ok. trzech miesiącach problem powrócił. Zmierzyłem ciśnienie oleju aby sprawdzić pompę daję równo 1,3 bara lecz na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku słychać cykanie czasem. Po analizie słuchowej występuje to na wysokości 4 cylindra. Teraz tak zamieniłem te dwa z 4 cylindra na stare odpaliłem silnik i jest OK. Rankiem także OK. Po południu zonk odpalam a tu cykanie przez ok 5 sekund i cisza ustało. Dodam że na nowych szklankach jak było zimno to różnie jednego ranka odpalił i było OK a kolejnego dnia już musiałem czekać minutę aby ucichło klapotanie. Gdzie szukać usterki? Co jest temu winne? Może ktoś podpowie.
dzac4 Opublikowano 8 Listopada 2019 Autor Opublikowano 8 Listopada 2019 Puk Puk. Jest ktoś na tym forum?
przem8 Opublikowano 14 Listopada 2019 Opublikowano 14 Listopada 2019 Widocznie nikt nie zna odpowiedzi. Jaki olej masz zalany?
dzac4 Opublikowano 15 Marca 2020 Autor Opublikowano 15 Marca 2020 Do wiadomości zainteresowanych. Silnik wymieniony na inny z Audi A3 kod AKL. Przebieg 98000 tyś. Wszystko wróciło do normy. Koszt silnika, sprzęgła(ponieważ trzeba było tarczę i łożysko wymienić), robocizny 1600zł.
dzac4 Opublikowano 15 Marca 2020 Autor Opublikowano 15 Marca 2020 2 godziny temu, Dev napisał: Jaki olej wlałeś ? 5W40
Dev Opublikowano 15 Marca 2020 Opublikowano 15 Marca 2020 i tego sie trzymaj, te silniki to jednorazówki wystarczy raz przegrzac i mozna wyrzucic go na smietnik
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się