lukmechanik Opublikowano 10 Listopada 2019 Opublikowano 10 Listopada 2019 (edytowane) Witam. problem polega na tym ze nie ma ssania na zimnym silniku tzn po nocy rano odpalam silnik obroty zamist podniesc na 1200rpm to wbijaja sie na 1000 i zaraz opdaja do biegu jalowego czyli jakies 840 rpm. dodam ze jak jest np 7-8 stopni w plusie ssania nie ma i rano nie idzie autem jechac obroty spadaja do 400 potem reguluja sie na 840 jak sie zagrzeje to jest okej,natomiast gdy np bylo by 25 w plusie to ssanie sie zalaczy po nocy. czujnik temperatury cieczy chlodzacej wymieniony na ori z aso ssania dalej nie ma bledow zanych nie ma na vagu.da sie moze jakos w sterowniku podniesc obroty? Edytowane 10 Listopada 2019 przez lukmechanik
Robertk86 Opublikowano 10 Listopada 2019 Opublikowano 10 Listopada 2019 (edytowane) W tym silniku chyba to norma. A przepustnica jest sprawna? U siebie też mam podobnie, podejrzewam że to przepustnica swiruje. Czujnik temperatury też mam ori z ASO. Edytowane 10 Listopada 2019 przez Robertk86
lukmechanik Opublikowano 10 Listopada 2019 Autor Opublikowano 10 Listopada 2019 przepustnice juz 4 raz wymienilem i dalej nic tylko jak robie adaptacje to nic nie slychac zeby cos sie ustawialo. czytalem wiele postow odnosnie ssania i jedni pisza ze przepustnica a drudzy ze sterownik silnika fixuje:(. rece opadaja. po mojemu powinno byc odwrotnie. nie mam pojecia co jeszcze steruje ssaniem. poprostu autem nie da sie jechac gdy zimny dlawi sie i wgl
pila24 Opublikowano 10 Listopada 2019 Opublikowano 10 Listopada 2019 29 minut temu, lukmechanik napisał: przepustnice juz 4 raz wymienilem i dalej nic tylko jak robie adaptacje to nic nie slychac zeby cos sie ustawialo. czytalem wiele postow odnosnie ssania i jedni pisza ze przepustnica a drudzy ze sterownik silnika fixuje:(. rece opadaja. po mojemu powinno byc odwrotnie. nie mam pojecia co jeszcze steruje ssaniem. poprostu autem nie da sie jechac gdy zimny dlawi sie i wgl Ssaniem steruje ecu gdy otrzyma informacje od czujnika temperatury iż temperatura silnika jest na tyle niska by uruchomić program podnoszenia obrotów przy zwiększonej dawce paliwa,tzw tryb OL (open loop)-mieszanka bogata ze sztywnej mapy. Tyle teorii,teraz uruchom vcds i sprawdź w blokach pomiarowych na zimnym silniku jaki podaje odczyt z czujnika temperatury,oraz odczyt kąta otwarcia przepustnicy. Możesz zrobić loga z tych bloków odpalać zimny silnik i nagrywaj przez około 2 minuty.
lukmechanik Opublikowano 10 Listopada 2019 Autor Opublikowano 10 Listopada 2019 (edytowane) 2 godziny temu, pila24 napisał: Ssaniem steruje ecu gdy otrzyma informacje od czujnika temperatury iż temperatura silnika jest na tyle niska by uruchomić program podnoszenia obrotów przy zwiększonej dawce paliwa,tzw tryb OL (open loop)-mieszanka bogata ze sztywnej mapy. Tyle teorii,teraz uruchom vcds i sprawdź w blokach pomiarowych na zimnym silniku jaki podaje odczyt z czujnika temperatury,oraz odczyt kąta otwarcia przepustnicy. Możesz zrobić loga z tych bloków odpalać zimny silnik i nagrywaj przez około 2 minuty. Okej zrobie logi i podrzuce. to ja juz calkiem z glupiałem skoro ecu tym steruje gdy otrzyma sygnal od czujnika temperatury przy niskich temperaturach uruchamia ssanie to czemu w takim razie ssanie uruchamia sie jak jest cieplo np 25 stopni? bo w temperaturach od 9 stopni i nizej nie ma wcale . Edytowane 10 Listopada 2019 przez lukmechanik
maciej_m Opublikowano 11 Listopada 2019 Opublikowano 11 Listopada 2019 (edytowane) Kolego odkąd pisaliśmy w tej sprawie na PW obserwowałem swoje auto i "ssanie" działa dokładnie tak samo jak u Ciebie czyli ECU podnosi obroty głównie jak jest ciepło. Nie analizowałem tego tematu głębiej bo u mnie nie ma problemów z "dławieniem" się silnika kiedy jest zimny. UZUPEŁNIENIE Przed chwilą sprawdzałem w aucie. Na zegarach termometr pokazuje temperaturę zewnętrzną -2. Auto nie jeździło od soboty. Po rozruchu na 5 sekund silnik osiąga 1000 obrotów i zaraz schodzi na typowe 860. Edytowane 11 Listopada 2019 przez maciej_m
lukmechanik Opublikowano 11 Listopada 2019 Autor Opublikowano 11 Listopada 2019 (edytowane) no wlasnie a powinnien podtrzymac obroty na 1200 rpm. az sie boje co bedzie z autem jak bedzie -10 zdechnie i wcale nie zapli. :(. Wczoraj z ciekawosci zaminilem przepustnice i dalej nie ma ssania.Mam juz Wiadro przepustnic Pewnie duzo osob napisaloby "Zmien auto" ale nie chce go zmieniac bo za duzo kasy i serca wlozylem w to auto. silnik po kapitalce szlif tloki panewki itp caly jest nowka wszystkie podzespoly tez nowe mam jak przeplywka cewka kable swiece przepustnica tez byla nowa ale zawieszal sie na obrotach i nie dalo sie zaadaptowac teraz mam 4 uzywana itp. Edytowane 11 Listopada 2019 przez lukmechanik
pila24 Opublikowano 11 Listopada 2019 Opublikowano 11 Listopada 2019 10 godzin temu, lukmechanik napisał: ssanie uruchamia sie jak jest cieplo np 25 stopni Z czego pamiętam to ssanie do 50°C jest stosowane. Im cieplej tym krócej na ssaniu. U mnie przy -10°C ssanie około 30 sekund a przy +30°C to kilka sekund. Brak ssania mimo spełnionych warunków wskazuje na błędne działanie ecu,im starsze auto tym więcej anomalii
maciej_m Opublikowano 11 Listopada 2019 Opublikowano 11 Listopada 2019 Na razie to jest gdybanie. Nikt nie wie na pewno co jest zapisane w programie ECU (a to byłaby jedyna objawiona wiedza pozwalajaca stwierdzić co się powinno wydarzyć) więc ja bym się nie spieszył ze stwierdzeniem że ECU jest uszkodzone. Tak jak napisałem u mnie "ssanie" działa jak u luka a auto się nie "dławi". Nie szukałabym problemów w ECU ani w przepustnicy. Na tą chwilę nie mam złotej rady co może być przyczyną problemu.
lukmechanik Opublikowano 11 Listopada 2019 Autor Opublikowano 11 Listopada 2019 wezme vcds i zobacze jaka temperature widzi ecu a jaka licznik. i dam znac ps mam kupiony drugi sterownik silnika o tyvh samych numerach ake wiem ze nie zapali bo jest immo a nie chce sam grzebac bo nie wiem czym i jak sie adaotuje sterownik
pila24 Opublikowano 11 Listopada 2019 Opublikowano 11 Listopada 2019 (edytowane) U Ciebie nie będzie problemu z immo,wsadzasz nowy sterownik robisz dopasowanie licznikiem i działa. Oczywiście kodowanie przepisane ze starego sterownika pierw. Tym kablem co masz wykonasz wszystkie procedury. Edytowane 11 Listopada 2019 przez pila24
lukmechanik Opublikowano 11 Listopada 2019 Autor Opublikowano 11 Listopada 2019 9 minut temu, pila24 napisał: U Ciebie nie będzie problemu z immo,wsadzasz nowy sterownik robisz dopasowanie licznikiem i działa. Oczywiście kodowanie przepisane ze starego sterownika pierw. Tym kablem co masz wykonasz wszystkie procedury. poprosze i procedury jakas instrukcje. rok 98 audi czyli chyba immo 2 tak?
lukmechanik Opublikowano 11 Listopada 2019 Autor Opublikowano 11 Listopada 2019 (edytowane) Przed chwila bylem w aucie i z vagcomem i temperatura otoczenia +3.5 stopni ecu widzi +8 stopnia licznik widzi +30 stopni poodpaleniu silnika kad uchylenia pokzuje 5.5 stopnia i waha sie 5.0 4.5 obroty silnika wahaja sie najpierw 1000 obr po 1 sek spada na 960 rpm po czym spada da do biegu jalowego 860 rpm Edytowane 11 Listopada 2019 przez lukmechanik
pila24 Opublikowano 11 Listopada 2019 Opublikowano 11 Listopada 2019 Wsadzasz nowy sterownik,kodujesz tak samo jak stary,kasujesz błędy i wychodzisz. Wchodzisz do zegarów,adaptacje kanał 0 ,read,save,wyjdź i wyłącz zapłon na 15 sekund,odpal auto.
pila24 Opublikowano 11 Listopada 2019 Opublikowano 11 Listopada 2019 2 minuty temu, lukmechanik napisał: temperatura otoczenia +3.5 stopni ecu widzi +8 stopnia licznik widzi +30 stopni Licznik inaczej interpretuje temperaturę z czujnika na zimnym. Dopiero jak temperatura silnika przekroczy 30°C to zacznie podawać poprawny odczyt. Uznajmy ze czujnik jest ok.
lukmechanik Opublikowano 11 Listopada 2019 Autor Opublikowano 11 Listopada 2019 skoro czujnik jest okej, przepustnica jest podmieniona i dalej nie ma ssania to w takim razie moze cos w sterowniku sie rozjechalo?
pila24 Opublikowano 11 Listopada 2019 Opublikowano 11 Listopada 2019 1 minutę temu, lukmechanik napisał: skoro czujnik jest okej, przepustnica jest podmieniona i dalej nie ma ssania to w takim razie moze cos w sterowniku sie rozjechalo? Sądzę iż z czasem kondensatory fiksują w ecu i zaczyna działać niepoprawnie,dlatego warto podmienić i sprawdzić. Jak auto nie odpali po opisanej procedurze to pinem trzeba będzie się zalogować do zegarów i po tym adaptacja. Jak będzie taka potrzeba to Ci opiszę jak masz pin uzyskać.
lukmechanik Opublikowano 11 Listopada 2019 Autor Opublikowano 11 Listopada 2019 25 minut temu, lukmechanik napisał: poodpaleniu silnika kąt uchylenia pokzuje 5.5 stopnia i waha sie 5.0 4.5 czy te wskazania sa poprawne. okej podmienie sterownik i zobaczymy narazie czekam az silnik bedzie zimny
pila24 Opublikowano 11 Listopada 2019 Opublikowano 11 Listopada 2019 25 minut temu, lukmechanik napisał: czy te wskazania sa poprawne. okej podmienie sterownik i zobaczymy narazie czekam az silnik bedzie zimny A jaki masz kąt otwarcia na zgaszonym?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się