Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Falujące obroty po ponownym podłączeniu akumulatora


jankes82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jakieś 3 miesiące temu znajomemu padł akumulator, dla pewności podłączyliśmy mój i wszystko grało. Gdy znów włożyłem do swojego zaczęły się problemy. Po odpaleniu ku memu zdziwieni auto zdechło(tylko ten jeden raz) ale za każdym razem przy hamowaniu i wciśnięciu sprzęgła obroty falowały kilkakrotnie w zakresie 400-900(kolejno podnosi się dolna granica, aż stanie na 900, wrażenie jakby chciał zgasnąć). Po jakimś tygodniu problem sam zniknął, myślałem że to tylko zbieg okoliczności i że to może była wina paliwa...aż do wczoraj :(

Przez nieuwagę zostawiłem auto na noc na światłach. Prostownik w ruch, po pracy podłączyłem akumulator i ...cholerstwo wróciło. Może po odłączeniu akumulatora coś się rozprogramowało? Mam nadzieje że tak jak ostatnim razem samo się naprawi. Jeśli ktoś miał podobny problem prosiłbym o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo do normy nie wróci, bo nie ma procedur uczenia się :) Przepustnice trzeba zaadaptować, jak brak wyraźnej poprawy to trzeba umyć i sprawdzić odme, bo te rurki pękają, są ze złych materiałów. Możesz to zrobić sam, ale wcześniej sprawdź odme, bo jak nie masz rurek to samochód stoi parę dni. A takto kupisz rurki i wymienisz wszystko samemu w sobote, jak jest chwila spokoju. Odma jest pod kolektorem dolotowym i trudno zobaczyć, ale można zastosować kamerke do internetu i laptop. Jak jest popękana ta plastikowa część to trzeba wymienić i nie ruszaj wcześniej przepustnicy, bo Ci wszystko się w rękach rozejdzie. Masz samochód z 97 to przypuszczalnie jest tak samo jak u innych. Rozłączenie zasilania tylko pokazało problem w większym zakresie. Nnnnnnnno, to do roboty, będzie jak nowy.

Zdrówka :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Można to załatwić bez kosztów i straconych nerwów(przed światłami).

Każdorazowo możesz samemu zaadaptować przepustnice (bez użycia VAG-a) stosując ogólnie znaną na forum procedurę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz spróbować samoadaptacji przepustnicy, włącz zapłon, powyłączaj wszystkie odbiorniki prądu, zostaw auto na włączonym zapłonie na o kolo 30 sekund, możesz otworzyć maskę, z okolic przepustnicy powinien być słyszalny tak jakby pisk, może się uda ;) u mnie to działa, ale ja mam przepustnice elektroniczna a ty na lince jeszcze, warto myślę spróbować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto wybrane przykłady sytuacji, po których powinno się przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy:

► Akumulator pojazdu został odłączony, ponownie podłączony lub się rozładował.

► Sterownik silnika został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.

► Zespół przepustnicy został przeczyszczony, wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.

► Pedał przyśpieszenia został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.

Gdy masz VAG'a robisz to tak :

1. Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:

► Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V

► Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).

► Przepustnica czysta!

► Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)

► Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC

2. PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU

(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):

Zapłon włączony, silnik nie pracuje!

[Wybór]

[01 - Silnik]

[bloki pomiarowe - 08]

Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS

i Marelli np. silniki ADY i AEE).

[idź!]

[Przełącz na Nastawy - 04]

Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:

"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.

System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

[bloki pomiarowe - 08]

...i gotowe.

PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.

Można także bez VAG'a, zobacz na forum. :kox: :gwizdanie:

Zdrówka :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady. Próbowałem samoadaptacji, niby wszystko jest jak w opisach przez(30 sek. pisk potem kliknięcie) ale nie pomogło. Pytałem czy może sama sie zaadoptuje bo ostatnim razem problem sam zniknął. Myślałem może jutro spróbować przeczyścić ale znając moje szczęście i cierpliwość jeszcze coś spiep.. Jak nie to poszukam kogoś sprawdzonego i dam na komp. [br]Dopisany: 20 Marzec 2009, 21:00_________________________________________________Dziś wziąłem się za robotę, efekt- chodzi jak marzenie. Wyczyściłem przepustnice "na lusterko" i przeprowadziłem zgodnie z zaleceniami proces samoadaptacjii. Forum jest rewelacyjne, sam nie miałbym pojęcia od czego zacząć i może jakiś mechanik wymyśliłby cholera wie co, za co skasowałby grube pieniądze( zdarza się jak klient nie ma pojęcia co się dzieje). Jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie wystarczyło wyczyścić przepustnicę... efekt- baa nie ma porównania :> pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam podobne objawy z obrotami ale na vagu pokazuje mi :

17939 - Przestawianie faz wrozrządurz¹du: przerwa w obwodzie

P1531 - 0sygnałuak sygnału / brak komunikacji przeczyścia

mam zamiar przeczyscic przpustnice i zrobic adaptacje ale błędu jak ugryźćod ten błą nie mam pojecia nawet nie wiem gdzie ręce wsadzić

CO mi proradzicie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem tak samo zdech akumulator po naładowaniu przez pare dni obroty same przestały falować miałem tak dwa razy a komputer powinien sam przywrucic ustawienia fabryczne więc może lepiej poczekaj bo od rozładowanego akumulatora raczej nic sie niepowinło popsuc a rozprogramowac napewno a zwłaczsza że wcześniej było wszystko dobrze pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...