gooralos Opublikowano 22 Listopada 2019 Opublikowano 22 Listopada 2019 Witam, kupiłem sobie w Niemczech takiego chrupka. A4 B5 2.8 30v V6 quattro - ACK - 1996r. Auto świeżo po rozrządzie. Nowe łańcuchy, napinacze, sondy lambda. Problem od początku jest z nierówną pracą na wolnych obrotach. VCDS jedynie jaki błąd pokazał, to błąd adaptacji przepustnicy. Po wymianie i adaptacji, przepustnica OK. Poza tym żadnych błędów nigdzie. Co najgorsze, brak wypadania zapłonów. Jednakże nierówna praca na wolnych obrotach nadal pozostała. Z tłumika słychać wypadanie zapłonu. Czuć paloną benzynę w katalizatorze. Przy przytrzymaniu na 1500 obrotów, czuć nadal drgania. Co wykonałem : - kompresja prawidłowa, ok 13. - sprawdziłem rozrząd, ustawiony idealnie, - sprawdziłem wałki w głowicach, ich ustawienie, synchronizacja prawidłowa - sondy dają prawidłowe napięcia, są nowe - przepływomierz wg. VCDS, również parametry w normie - podciśnienia w porządku - brak nieszczelności, kolektora, przewodów - iskra prawidłowa Co zauważyłem : - problem występuje w lewej głowicy - podczas pracy, można odłączać wtryski, nie bardzo wpływa na pracę silnika, tak samo wyciągnąć fajkę świecy, mogę odłączyć 3 wtryski z lewej głowicy, auto nadal pracuje - po demontażu kolektora w lewej głowicy dużo benzyny, jakby zalewało - w prawej po odłączeniu wtrysku, auto bardzo to odczuwa, próbuje zgasnąć. Dla niepotrzebnych sugestii : - podmieniałem wtryski, listwę wtryskową, zawór ciśnienia - podmieniałem cewkę, przewody, sondy, nowe świece - podmieniałem kompa Czy ktoś mógł by mi podsunąć jakiś pomysł, bo mam ochotę podpalić ten samochód.
BeyerBrown Opublikowano 24 Listopada 2019 Opublikowano 24 Listopada 2019 Masz możliwość sprawdzenia ilości wypadniętych zapłonów? Grupa 014 (całkowita liczba), 015 (lewy bank) 016 (prawy bank) w ECU One są po jakimś interwale czasowym (ok. 2min) kasowane i liczone na nowo. 1
gooralos Opublikowano 24 Listopada 2019 Autor Opublikowano 24 Listopada 2019 Sprawdzę, ale ile razy patrzyłem to było po 0.
BeyerBrown Opublikowano 24 Listopada 2019 Opublikowano 24 Listopada 2019 (edytowane) Musisz mieć w innych grupach licznik wypadniętych zapłonów, bo u Ciebie widzę tam zmierzone kąty opóźnienia zapłonów. Na jednym screenie widzę na jałowych obrotach komputer opóźnił zapłon o ponad 2st. - takie działanie to ja rozumiem przy pełnym obciążeniu (i to na wysokich obrotach), a nie, że sobie silnik pyrka na wolnych obrotach i koryguje zapłon... swoją drogą przydałoby się zlogować je dynamicznie. Edytowane 24 Listopada 2019 przez BeyerBrown
gooralos Opublikowano 24 Listopada 2019 Autor Opublikowano 24 Listopada 2019 Oleju nie pali. Licznik jest W okolicy 40 grupy. Same zera. Przez 2 minuty nic się nie zmienia.
gooralos Opublikowano 25 Listopada 2019 Autor Opublikowano 25 Listopada 2019 Czy bloki 17 i 18 pokazują napięcie na wtryskiwaczach?
gooralos Opublikowano 19 Lutego 2020 Autor Opublikowano 19 Lutego 2020 Temat rozwiązany. W Niemczech założyli dwa prawe nowe napinacze łańcucha. Po założeniu prawidłowego w lewej głowicy, auto jak nowe.
elmer35 Opublikowano 29 Sierpnia 2021 Opublikowano 29 Sierpnia 2021 A ja mam pytanie. Ja zdejmę pokrywy z głowic to jak sprawdzić stan napinaczy i łańcuchów ? Zauważyłem u siebie w glowicy od strony pasażera, że jak załączę klime to słychać takie tyrkotanie właśnie z tej głowicy. Jakby łańcuch był luźny i o coś walił. Oprócz tego korekty po sondzie non stop na bogato. Zaobserwowałem, że problemy z łańcuchami i napinaczami powodują różne cyrki w pracy silnika. Mierzyłem kompresję na wszystkich cylindrach. Wszędzie jest po 14-14,5.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się