Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Padnięta pompa AdBlue w A4 B9 2.0 TDI


Bartek91

Rekomendowane odpowiedzi

Jest tutaj może ktoś z Krakowa lub okolic, kto posiada VCDS i chwilę czasu? Potrzebuje przeprowadzic procedurę resetu SCR, coby sprawdzić czy przypadkiem to nie pomoże z problemem, który opisałem wyżej. Obd11, który posiadam nie ma takiej opcji..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc wszystkim, przeczytalem cały temat bo tez mi wyskoczyła usterka Adblue.

Poczatkowo myslalem ze to taki komunikat zeby dolać... ale niestety nie.

Mam tylko jeden blad na skanerze:

Steuergerät für Reduktionsmittel-Dosiersystem 
          P21CA 00 [013] - Spannungsversorgung elektrischer Fehler
          bestätigt - geprüft seit letzter Löschung
             Umgebungsbedingungen:
                    Fehlerstatus: 00000001
                    Fehlerpriorität: 2
                    Fehlerhäufigkeit: 1
                    Verlernzähler: 15
                    Kilometerstand: 139196 km
                    Datum: 2022.01.31
                    Zeit: 17:39:32

                    Spannung Klemme 30A: 0.00 V
                    Spannung Klemme 30B: 0.01 V
                    Versorgungsspannung für externe Komponenten: 4.99 V
                    Geber für Qualität des Reduktionsmittels: Spannung Klemme 31: 0.00 V
                    Pumpe für Reduktionsmittel: Drehzahl: 0 /min
                    Pumpe für Reduktionsmittel: Strom: 0.00 A
                    Pumpe für Reduktionsmittel Betriebszustand: aus
                    Pumpe für Reduktionsmittel: Ansteuerung: 0.00 %
                    Pumpe für Reduktionsmittel Status Ansteuerung Endstufe: nicht aktiv
                    Pumpe für Reduktionsmittel: Endstufentemperatur: 5 °C
                    Heizkreis 1 f. Red.mittel-Dosiersystem: Endstufentemperatur: 1 °C
                    Geber für Tanktemperatur Reduktionsmittel: Temperatur: 3 °C
                    Drucksensor für Reduktionsmittel: Spannung: 0.71 V
                    Geber für Füllstand Reduktionsmittel: Füllhöhe: 65515 mm
                    Geber für Reduktionsmittelqualität: Harnstoffkonzentration: 107.00 %
                    Geber 2 für Temperatur Reduktionsmittel: Istwert: -45.00 °C
                    Heizkreis 1 für Reduktionsmittel: Leistung: 0 W
                    Heizkreis 1 für Reduktionsmittel: Leistung Sollwert: 0 W
                    Heizkreis 1 für Reduktionsmittel: Leistungsbegrenzung: 142 W
                    Heizkreis 3 für Reduktionsmittel: Leistung: 0 W
                    Heizkreis 3 für Reduktionsmittel: Leistung Sollwert: 0 W
                    Heizkreis 3 für Reduktionsmittel: Leistungsbegrenzung: 59 W
                    Heizkreis 2 für Reduktionsmittel-Dosiersystem: Leistung: 0 W
                    Heizkreis 2 für Reduktionsmittel-Dosiersystem: Ansteuerung: nicht aktiv
 

Mam parę pytan: 

1 czy na podstawie tego mozna okreslić co powoduje problem? pompa czy sterownik? 

(bezpieczniki sprawdzone-sprawne)

2 Na czerwono zaznaczylem odczyty ktore wydają mi sie dziwne. moze ktoś skomentować? (oczko puszczam do kolegi Muskel1 )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Muskel1 napisał:

W większości przypadków to wilgoć w sterowniku. Od tego bym zaczął.

OK, dzieki za pomoc :) 

Edytowane przez sisco21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muskel1: miales racje, to sterownik byl padniety! wielkie dzieki :)

Wymiana banalnie prosta 20min roboty. Potem kasowanie bledow i wszystko hula az milo :dance:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, sisco21 napisał:

Muskel1: miales racje, to sterownik byl padniety! wielkie dzieki :)

Wymiana banalnie prosta 20min roboty. Potem kasowanie bledow i wszystko hula az milo :dance:

Jakby Ci się chciało to wykonaj sekcję zwłok starego sterownika to zobaczymy obraz zniszczeń wewnątrz i tę odklejoną membranę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobię! A taka ciekawostka: mój stary sterownik nie miał "dziurki" Ani "membrany" A i tak pierdyknął po 133k km

IMG_20220215_174745.jpg

IMG_20220215_174808.jpg

IMG_20220215_174238.jpg

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, sisco21 napisał:

Zrobię! A taka ciekawostka: mój stary sterownik nie miał "dziurki" Ani "membrany" A i tak pierdyknął po 133k km

super ze podzieliles sie info :)

Jeszcze pytanie, czy auto garazowales czy pod chmurka? Zastanawiam sie czy to ma znaczenie co do awaryjnosci tego sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, sisco21 napisał:

Zrobię! A taka ciekawostka: mój stary sterownik nie miał "dziurki" Ani "membrany" A i tak pierdyknął po 133k km.

Ale w tym miejsczu jest przynajmniej na zdjęciu widoczny otwór:eusathink:

Screenshot_20220216-125606_Opera.jpg

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Koalakm napisał:

super ze podzieliles sie info :)

Jeszcze pytanie, czy auto garazowales czy pod chmurka? Zastanawiam sie czy to ma znaczenie co do awaryjnosci tego sterownika.

"pod chmurka" - ale moim zdaniem to ma male znaczenie, ten sterownik jest umieszczony w niezbyt szczesliwym miejscu i osloniety kawalkiem plastiku. Zawsze tam woda sie dostanie jak jedzesz w deszczu. Zobacz na pierwszym zdjeciu widac bloto z wakacji :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Koalakm napisał:

super ze podzieliles sie info :)

Jeszcze pytanie, czy auto garazowales czy pod chmurka? Zastanawiam sie czy to ma znaczenie co do awaryjnosci tego sterownika.

"pod chmurka" - ale moim zdaniem to ma male znaczenie, ten sterownik jest umieszczony w niezbyt szczesliwym miejscu i osloniety kawalkiem plastiku. Zawsze tam woda sie dostanie jak jedzesz w deszczu. Zobacz na pierwszym zdjeciu widac bloto z wakacji :D A to jest strona ktora przylega do zbiornika  (bez naklejki). Tam by sie przydala dziura w tej oslonie zeby przewietrzyc calosc wlasnie po deszczu. Ale ja nie pracuje w Audi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, sisco21 napisał:

"pod chmurka" - ale moim zdaniem to ma male znaczenie, ten sterownik jest umieszczony w niezbyt szczesliwym miejscu i osloniety kawalkiem plastiku. Zawsze tam woda sie dostanie jak jedzesz w deszczu. Zobacz na pierwszym zdjeciu widac bloto z wakacji :D A to jest strona ktora przylega do zbiornika  (bez naklejki). Tam by sie przydala dziura w tej oslonie zeby przewietrzyc calosc wlasnie po deszczu. Ale ja nie pracuje w Audi ;)

dzieki za odpowiedz. Mamy ten sam rocznik auta wiec niestety obawiam sie ze tez moze mnie to czekac....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Koalakm napisał:

dzieki za odpowiedz. Mamy ten sam rocznik auta wiec niestety obawiam sie ze tez moze mnie to czekac....

Jestes pierwszym wlascicielem?  bo jak nie, to moze poprzedni wlasiciel juz mial ten problem i dostal "poprawiana" wersje sterownika. Czytalem na angielskich i niemieckich forach ze usterka pojawiala sie jeszcze na gwarancji i wtedy serwis wymienial za darmo. Trzymam kciuki.

Edytowane przez sisco21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, sisco21 napisał:

Jestes pierwszym wlascicielem?  bo jak nie, to moze poprzedni wlasiciel juz mial ten problem i dostal "poprawiana" wersje sterownika. Czytalem na angielskich i niemieckich forach ze usterka pojawiala sie jeszcze na gwarancji i wtedy serwis wymienial za darmo. Trzymam kciuki.

nie jestem pierwszym, wiec w sumie moze mam szanse ze juz po ;)

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.02.2022 o 12:58, Muskel1 napisał:

Ale w tym miejsczu jest przynajmniej na zdjęciu widoczny otwór:eusathink:

Screenshot_20220216-125606_Opera.jpg

No to sprostowanie: dziurka jest ale po prawej stronie na tym zdjęciu. Nawet na nowym sterowniku jest. Zobaczylem teraz. Na starym jest zadziobana błotem. A to co w kółko za znaczyłeś to jest jakieś przetloczenie podpierające układ scalony w środku. Zaraz wrzucę fotki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muskel jak powiedziałeś " Sekcja zwłok " to się trochę uśmiałem ale jak się za to zabrałem to skończyło się destrukcją totalną. Tam jest do walone silikonu tyle że siekierą rozrywałem obudowę. Aluminiowa obudowa się pokrzywila a silikon nie puszczał. Pancerne zabezpieczenie przeciwpowodziowe ale dziurkę zostawili ??? Resztę widać na zdjęciach. Pozdro

IMG_20220219_113833.jpg

IMG_20220219_113840.jpg

IMG_20220219_114045.jpg

IMG_20220219_114751.jpg

IMG_20220219_120231.jpg

IMG_20220219_114748.jpg

IMG_20220219_120315.jpg

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:lol1::thumbup1: No widać ewidentnie odklejona membranka i wtargnięcie wilgoci. Musisz teraz po tej operacji pozbyć się corpus delicti:decayed:

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Muskel1 napisał:

:lol1::thumbup1: No widać ewidentnie odklejona membramka i wtargnięcie wilgoci. Musisz teraz po tej operacji pozbyć się corpus delicti:decayed:

Oj tam oj tam. Gelbe Tonne i po problemie. ? ( żart) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...