hkmfly Opublikowano 23 Lutego 2022 Opublikowano 23 Lutego 2022 Czy ta literka na końcu nr części sterownika ma znaczenie? Czy jest różnica w sterowniku dla silnika 2.0 i 3.0 i czy jest różnica jak zbiornik ma 12l i 24l?
Muskel1 Opublikowano 23 Lutego 2022 Opublikowano 23 Lutego 2022 Literka D w tym przypadku to następca po B. Najnowsze mają już E. Silnik i zbiornik AdBlue nie mają znaczenia.
hkmfly Opublikowano 24 Lutego 2022 Opublikowano 24 Lutego 2022 Dziękuję. Czyli jak coś to szukać z "najwyższą" literą.
Muskel1 Opublikowano 24 Lutego 2022 Opublikowano 24 Lutego 2022 Z najwyższą literką będą prawdopodobnie tylko nowe dostępne. Problem z nowymi polega na tym, że nie ma w nich wgranych zestawów danych i po pierwszym montażu należy przeprowadzić ich parametryzację, bo fabryczniesą one dziewicze. Szukaj z literką D lub jeżeli E to też tylko używane.
bumiro1 Opublikowano 1 Marca 2022 Opublikowano 1 Marca 2022 Jeśli wiec ciecz dostaje się do sterownika to może prewencyjne zakleić te otwór ...ktoś tak próbował.
Muskel1 Opublikowano 1 Marca 2022 Opublikowano 1 Marca 2022 Musi tam być wentylacja. Jak go szczelnie zakleisz będzie się w nim gromadziła para wodna na skutek różnicy temperatur. Ta membrana jest otwarta dyfuzyjnie, to oznacza, że zapobiega dostawaniu się wilgoć z zewnątrz do wnętrza sterownika ale nie blokuje wydostawania się pary wodnej ze sterownika na zewnątrz. Sterownik musi po prostu "oddychać".
Muskel1 Opublikowano 9 Kwietnia 2022 Opublikowano 9 Kwietnia 2022 Tutaj próba jak mozna temu zapobiec.
patryciusz Opublikowano 9 Kwietnia 2022 Opublikowano 9 Kwietnia 2022 Może taka taśma wystarczy, w sumie spełnia tą samą funkcje: allegro.pl ALLEGRO.PL
Muskel1 Opublikowano 9 Kwietnia 2022 Opublikowano 9 Kwietnia 2022 Możliwe. Nie znam tej taśmy więc nie powiem czy da radę. Zgodnie z opisem jest niby paroprzepuszczalna i odporna na warunki atmosferyczne.
Muskel1 Opublikowano 16 Kwietnia 2022 Opublikowano 16 Kwietnia 2022 (edytowane) @sisco21 masz jeszcze ten stary sterownik AdBlue czy go wyrzuciłeś? A może ktoś z Was ma ten stary zalany sterownik AdBlue? Edytowane 16 Kwietnia 2022 przez Muskel1
hkmfly Opublikowano 11 Maja 2022 Opublikowano 11 Maja 2022 (edytowane) Mam banalne pytanie, gdzie jest sterownik adblue w Q5 FY? Zdjąłem tylną osłonę i jest zbiornik, ale sterownika nie widzę. Poluzowałem boczną osłonę i dalej nie widzę, poluzowałem drugi bok i dalej nie widzę... gdzie to siedzi? Edytowane 11 Maja 2022 przez hkmfly
Muskel1 Opublikowano 11 Maja 2022 Opublikowano 11 Maja 2022 W Q5 i Q7 sterowniki są wewnątrz auta w prawym tylnym boczku.
hkmfly Opublikowano 11 Maja 2022 Opublikowano 11 Maja 2022 Jesteś niezawodny. Dziękuję bardzo. Pół auta rozkręciłem leżąc a wystarczyło otworzyć boczek...
Muskel1 Opublikowano 11 Maja 2022 Opublikowano 11 Maja 2022 2 godziny temu, hkmfly napisał: Jesteś niezawodny. Dziękuję bardzo. Pół auta rozkręciłem leżąc a wystarczyło otworzyć boczek... No niepotrzebnie
patryciusz Opublikowano 24 Lipca 2022 Opublikowano 24 Lipca 2022 Miałem ostatnio przygodę z AdBlue. Zaczął odliczanie i wyskoczył błąd silnika. W sterowniku zapisały się następujące błędy: 21376 - Jednostka dozowania czynnika redukującego P20FE 00 [101] - nieprawidłowe działanie 9645 - Czynnik redukujący P20E8 00 [237] - ciśnienie za niskie Kupiłem w ciemno sterownik, bo mam ten jeszcze nie poprawiony. Po podmianie i wykasowaniu błędów dalej odliczał. Wiec zacząłem sprawdzać wszystkie parametry związane z AdBlue, wyszło że pompa daje za małe ciśnienie. Po uruchomieniu jej VCDS-em było słychać że się kręciła, ale nie daje ciśnienia. Zdjąłem więc wąż z pompy a tam sucho. Okazało się że czujnik poziomu pokazywał, że jest jeszcze 20 % płynu a nie było nic. Nalałem płynu zmieniłem na swój sterownik i wszystko wróciło do normy. Jeszcze mała uwaga przy niedziałającym AdBlue dpf. zapełnia się dwa razy szybciej. Mi średnio wypala się co 400 km, a z niedziałającym AdBlue było to 200km i to w trasie.
lukas1920 Opublikowano 5 Sierpnia 2022 Opublikowano 5 Sierpnia 2022 (edytowane) Witam i mnie nawiedziła kontrolka adblue z odliczaniem . Po ok 500km bo akurat wracałem do domu zgasła... czeka mnie kolejna trasa na chorwacje i nie wiem czy ryzykować... ale do rzeczy blad który wyskoczył to P204F. Po "lekturze' wychodzi ze albo pompa albo sterownik .zacznę naturalnie od sterownika, tylko pytanie czy sterownik z numerem 4MO907355 D podejdzie tez do b8 bo wszędzie info ze b9 i seria q Edit: Znalazłem coś takiego jeszcze z koncowka F Edytowane 5 Sierpnia 2022 przez lukas1920
Muskel1 Opublikowano 5 Sierpnia 2022 Opublikowano 5 Sierpnia 2022 W generacji B8 jest całkiem inny sterownik AdBlue, 4MO907355 nie nadaje się do B8.
lukas1920 Opublikowano 5 Sierpnia 2022 Opublikowano 5 Sierpnia 2022 Inny sterownik z takim samym problemem z membrana ? Znasz może nr tego sterownika?
Muskel1 Opublikowano 5 Sierpnia 2022 Opublikowano 5 Sierpnia 2022 Zupełnie inny sterownik w plastikowej obudowie, bez membrany. Musisz dobrać po VINie, bo sterowniki posiadały w zależności od daty produkcji auta, różne numery.
lukas1920 Opublikowano 5 Sierpnia 2022 Opublikowano 5 Sierpnia 2022 Ok dzieki , czyli w moim przypadku może to być wszystko... A lokalizacja jest ta sama co w b9 ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się