Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Padnięta pompa AdBlue w Audi A4 B9 2.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dopadło i mnie więc podpinam się do tematu. Otóż dwa razy wyskoczył check- usunąłem, za trzecim razem chceck i komunikat "awaria adblue 1000km....". Wlałem z bańki 10l, VCDS pokazuje 31,9% poziomu czynnika (już coś nie tak), dziś dolałem z dystrybutora, weszło kolejne 10l, a VCDS dalej pokazuje 31,9%. Mam też apke carscanner, tam pokazuje w ogóle 4% a zawsze pokrywalo się z tym co w VCDS. Problem nagli bo obecnie zostało do przejechania 950 km, to u mnie jakieś 3 tyg jazdy i auto uziemione. Mieszkam w niemczech a do PL wybieram się akurat za 3 tyg ale do tego czasu nie mogę uziemic auta i będę próbował coś samemu zdziałać, bo tutaj wiadomo jak to wygląda, wszystko do wymiany na nowe, a i okres czekania na termin u mechanika to też pewnie z tydz lub dwa, a auto potrzebuje codziennie na dojazdy. 

Błąd w silniku powraca po każdym usunięciu a w AC-Kontrola reduktora błąd nie daje się usunąć. Jak mogę zdiagnozować czy to sterownik czy może pompa? Jakieś testy w VCDS? 

Log-WAUZZZF49HA040186-215705km adblue.txt

Edytowane przez puczyl1990
Opublikowano

Wrzuć pełny auto-scan.

Opublikowano
4 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Wrzuć pełny auto-scan.

Już edytowałem, pisałem z tel wcześniej.

Opublikowano

Na 99% sterownik zalany.

Opublikowano

A jakiś test pompy da się zrobić żeby ją wykluczyć? Sterownik uszczelniałem jakoś dwa lata temu według Twojej instrukcji.

Opublikowano (edytowane)

Przyjrzyj się błędowi w sterowniku AdBlue. Nie masz tam zasilania więc pompy nie uruchomisz.

 

Napiêcie zacisku 30A: 0.00 V
                    Napiêcie zacisku 30B: 15.01 V
                    Napiêcie zasilania zewnêtrznych elementów: 4.99 V
                    Czujnik jakoœci œrodka redukuj¹cego: napiêcie zacisku 31: 0.00 V
                    Pompa œrodka redukuj¹cego: prêdkoœæ obrotowa: 0 /min
                    Pompa œrodka redukuj¹cego: pr¹d: 0.00 A
                    Pompa œrodka redukuj¹cego: tryb pracy: OFF
                    Pompa czynnika redukuj¹cego: sterowanie: 0.00 %
                    Pompa œrodka redukuj¹cego: status: sterowanie koñcówki mocy: nieaktywne
                    Pompa œrodka redukuj¹cego: temperatura koñcówek mocy: 11 °C
                    Obwód grzejny 1 uk³.dozowania œr.redukuj¹cego: temp.koñc.mocy: 6 °C
                    Czujnik temperatury zbiornika z czynnikiem redukuj¹cym: temperatura: 8 °C
                    Czujnik ciœnienia œrodka redukuj¹cego: napiêcie: 0.70 V
                    Czujnik poziomu œrodka redukuj¹cego: wysokoœæ nape³nienia: 65515 mm
                    Czujnik jakoœci œrodka redukuj¹cego: stê¿enie mocznika: 107.00 %
                    Czujnik 2 temperatury œrodka redukuj¹cego: wartoœæ rzeczywista: -45.00 °C
                    Obwód grzejny 1 œrodka redukuj¹cego: moc: 0 W
                    Obwód grzejny 1 œrodka redukuj¹cego: wartoœæ wymagana mocy: 0 W
                    Obwód grzejny 1 œrodka redukuj¹cego: ograniczenie mocy: 142 W
                    Obwód grzejny 3 œrodka redukuj¹cego: moc: 0 W
                    Obwód grzejny 3 œrodka redukuj¹cego: wartoœæ wymagana mocy: 0 W
                    Obwód grzejny 3 œrodka redukuj¹cego: ograniczenie mocy: 59 W
                    Obwód grzejny 2 uk³adu dozowania œrodka redukuj¹cego: moc: 0 W
                    Obwód grzejny 2 uk³.dozow.czynnika redukuj¹cego: sterowanie: nieaktywne

 

 

Naklejanie membrany jest czynnością profilaktyczną. 

Być może sterownik miał już wcześniej problemy z wtargnięciem wilgotności. 

Być może membrama przepuściła wilgoć. Trudno powiedzieć.

Moim zdaniem jednak, błąd leży po stronie sterownika. Możesz jeszcze sprawdzić bezpieczniki. 

Jeżeli bezpieczniki całe, sprawdzić dalej przy kostce sterownika AdBlue czy dochodzi napięcie zacisku 30. Jeżeli tak, to sterownik padł.
 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

A ten błąd odczytu poziomu czynnika również jest spowodowany przez wadliwy sterownik?

Opublikowano

Skoro sterownik nie ma zasilania to jak ma czujnik być zasilony?

Opublikowano (edytowane)

Ok, a sprawdziłem bezpiecznik, wyżej pisałeś że za adblue odpowiadają te w lewym boczku bagażnika, panel E bezpiecznik nr 3 i 11, ale u mnie ich w ogóle nie ma, czy liczymy od dołu? Ale wszystkie są ok. 

IMG_20250302_133836.jpg

Edytowane przez puczyl1990
Opublikowano
10 minut temu, puczyl1990 napisał(a):

czy liczymy od dołu?

Tak. Masz te bezpieczniki.

Opublikowano (edytowane)

Kostka sprawdzona, napięcie dochodzi, w takim razie szukam drugiego sterownika. A co do membrany to wygląda ok po dwóch latach. 

IMG_20250302_142513.jpg

Edytowane przez puczyl1990
Opublikowano

Możliwe, że przed membraną wtargnęła tam wilgoć.

Opublikowano

Możliwe, bo trafiały się jakieś sporadyczne błędy od adblue aż w końcu padło całkowicie. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...