makavelli1 Opublikowano 8 Grudnia 2019 Opublikowano 8 Grudnia 2019 Witam forumowiczow.Moze zaczne od początku.Jakis czas temu pojawil mi się kilka razy problem wyskakującej "sprezynki"podczas dodawania gazu z niższego pułapu obrotow na wzniesieniu przy około 2,2 tys obrotow i 3 razy mignela mi owa kontrolka na komputerze-ale zadnych objawow czy spadkow mocy.Sprawdzilem to sobie i wyszlo,ze to EGR.Natepnie pojechałem sobie na kilkudniowy urlop.W sumie taka objazdówka około 1500km glownie to trasa.Po porwrocie następnego dnia pojawila mi się kontrolka zapchanego DPF (dopiero 2 raz podczas 5 letniego okresu posiadania autka)to pojechałem na autostradę "przegonić" autko.Na drugi dzień podobna sytuacja i postapilem analogicznie.Kolejnego dnia to samo ale wtedy dodatkowo zaswiecil się check engine i wszedł w tryb awaryjny wiec nie działa turbina :/ pojechałem do znajomego,zeby skasować blad ale bezskutecznie.Pojawil się blad filtra czastek stalych-zgromadzona sadza.Zakupilem profesjonalny preparat serwisowy DPF Super Spray firmy jetchem i wykonałem cala procedurę ale niestety w trybie awaryjnym nie można przeczyscic już zapchanego filtra wiec dokonałem wypalania awaryjnego na postoju.Filtr został wyczyszczony do "0" i wszystkie bledy znikly.Zaopatrzylem się dodatkowo w interfejs diagnostyczny ELM327 do stalej kontroli filtra DPF.Po prawie 2 miesięcznym użytkowaniu musze stwierdzić ,ze filtr dosyć często się wypala(60-90km)co może tez być przyczyna większego spalania.Maksymalnie udało mi się wypalić do 13% ale nie rozumiem jednej rzeczy ,mianowicie majac ostatnio około 40% sadzy i popiołu na zimnym jeszcze silniku zaczelo "produkować" znacznie wyższe wartości zaniczyszczen (10000-15000mg/km) co spowodowalo znacznie szybsze zapchanie filtra i nawet przekroczylo mi 110% !Czym jest spowodowana owa sytuacja?Dalem ostatnio do wyczyszczenia EGR i mechanik zauwazyl,ze turbina puszcza olej .Co prawda auto nie ma zadnych spadkow mocy,nigdy nie dymilo ale martwi mnie trochę te czeste i uciążliwe wypalanie filtra.Jak mam analizować te symptomy.Turbina może być powodem moich problemów?Moze macie jakies pomysły jak to "ugryźć"? Pozdrawiam i czekam na odzew Shared album - Maximus Zwyciezca - Google Photos PHOTOS.GOOGLE.COM
Tom A4 Opublikowano 8 Grudnia 2019 Opublikowano 8 Grudnia 2019 Turbina puszczająca olej w wydech to twój problem podobne objawy są przy słabiutkiej kondycji wtrysków. Dpf zapycha się szybciej i procedura uruchamia się częściej co skutkuje wyższym spalaniem.
makavelli1 Opublikowano 8 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2019 (edytowane) Czyli proponujesz regenerację turbiny i to rozwiąże problem?Dodam też ,że czuć spaliny w kabinie i czesto włącza się wentylator Edytowane 9 Grudnia 2019 przez makavelli1
makavelli1 Opublikowano 9 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2019 Ma ktoś może jeszcze jakiś pomysł.... Wrclaguna zasugerujesz coś?
corradoowner Opublikowano 9 Grudnia 2019 Opublikowano 9 Grudnia 2019 W dniu 8.12.2019 o 21:07, makavelli1 napisał: Czyli proponujesz regenerację turbiny i to rozwiąże problem?Dodam też ,że czuć spaliny w kabinie i czesto włącza się wentylator Jeżeli turbo puszcza Ci olej w wydech to ten olej spala się w rozgrzanym dpf i odkłada w sadzy. Częste włączanie wentylatora to znak że dpf się wypala, bądź jesteś po akcji diesel Gate. Tego nie napisałeś a my możey tylko zgadywac.
makavelli1 Opublikowano 9 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2019 Wiem,że to takie wróżenie z fusów....jutro chyba podjadę do Auto-Danecki i powinien mi coś zdiagnozować.Nie wiem czy wycięcie DPF to teraz dobry pomysł???
makavelli1 Opublikowano 18 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2019 (edytowane) Byłem w zeszłym tygodniu u Daneckiego.ale chyba lewa noga z lozka wstal i stwierdził,ze za dużo pracy w moim aucie i mogę przyjechać w polowie stycznia :/ dal do zrozumienia,ze już nie kreca go "kłopotliwe" naprawy a woli wymianiac klocki,tarcze czy zawieszenie ,bo jest to bardziej oplacalne.Tak jak zawsze mi pomogl i doradzil to teraz nie ten człowiek :/ Z moim problemem podjechałem do inngo warsztatu i tam skolei poradzili jednoczesna regeneracje turbiny i DPF ,bo jedno zalezne jest od drugiego.W innym natomiast warsztacie polecili wywalenie z puszki DPF ,bo on maskuje wszystkie objawy niesprawnego auta i jeśli robie trasy poniżej 20 km(a często robie takie 5km ale zawsze przynajmniej raz w tygodniu wyjezdzam na trase przegonić auto)….i co teraz robic? Wywalenie DPF i zaslepienie EGR na pewno rozwiaze problem tyle,ze po Nowym Roku maja zmienić się przepisy odnośnie zaniczyszczania środowiska a co za tym idzie pewnie wzmożone kontrole. Być tu madry i książki pisać Edytowane 18 Grudnia 2019 przez makavelli1
kkt Opublikowano 18 Grudnia 2019 Opublikowano 18 Grudnia 2019 Witam. Zdejmij wąż od intercoolera i sprawdź czy w intercoolerze jest olej. Jeżeli jest olej to znaczy, że turbina puszcza olej. Olej może być tylko na ściankach. Chyba, że turbina puszcza olej w wydech.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się