Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z obrotami


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.
Posiadam sprowadzone Audi A4 B5 1.8 125km z 1998, które użytkuje od miesiąca, wcześniej 1,5 roku stało nieużywane.
Od samego początku auto miało małe wahania obrotów na biegu jałowym, które nie wpływały na dynamikę jazdy.

Problem zaczął się w momencie, kiedy w czasie jazdy samoczynnie odpiął się kabel od przepływki (prawdopodobnie ktoś przy niej coś już grzebał, bo była na styk założona i się odpięła).
Z odpiętą przepływką obroty gwałtownie spadały i rosły, samochód potrafił często przez to gasnąć, przy czym zauważyłem, że pedał gazu sam się zapadał w rytm obrotów, a zmiany trybów klimatyzacji również wpływały na pracę silnika.

Po wpięciu przepływki obroty się ustabilizowały do początkowego stanu tzn. małych wahań, lecz przy odpalaniu na zimnym silniku zawsze gaśnie przez spadek obrotów do 0.
Po małym utrzymaniu go na większych obrotach po uruchomieniu i rozgrzaniu, lepiej już trzyma obroty, ale czuć, że się dławi, przy czym trzęsie całą budą.
Z nagrzanym silnikiem normalnie się odpala, z małym wahaniem obrotów, które są w normie.

Zauważyłem również, że nierozgrzany, czasami lubi złapać muła przy każdej zmianie biegów w ok. 2100 obr. i nie chce iść dalej, dopiero po 2-3 naciśnięciu gazu odpuszcza i idzie dalej.
Przy nagrzanym silniku nie ma tego problemu i czuć normalną moc.

Co może być przyczyną tych problemów? Od czego zacząć diagnozę? Mieliście podobny problem?

*Do tej pory została przeczyszczona przepływka (nie miałem dostępu do wnętrza kostki)

Poniżej filmik obrazujący każdy z wyżej opisanych etapów.
 
 

*Pierwsze to należy się przywitać w odpowiednim dziale, a potem szukać pomocy. ->Nowicjusz
Zapraszam również tu ->Regulamin.

*Proszę uzupełnić profil.

Opublikowano

Przeczytaj inne podobne posty ;)  Dużo jest czynników. Ja proponuje podpiąć pod kompa, sprawdzić błędy.

Prawie pewne że to przepływka więc w miarę możliwości proponuje podmienić od znajomego inną przepływke lub kupić tanio używkę ori. 

Dodatkowo można przepustnice obejrzeć w jakim jest stanie  i ją wyczyścić. 

I warto sprawdzić jak wyglądają świece, czy w kanały nie są zalane olejem. 

Opublikowano (edytowane)

Take błędy pokazał mi VAG:

Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 907 558 B Component: 1,8L R4/5V MOTR HS D03 Coding: 04001 Shop #: WSC 06335
7 Faults Found:
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low P1602 - 35-10 - - - Intermittent
17916 - Idle Control Sys: Upper Regulation Limit Reached P1508 - 35-10 - - - Intermittent
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit P0130 - 35-10 - - - Intermittent
17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings P1559 - 35-10 - - - Intermittent
17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings P1559 - 35-10 - - - Intermittent
17924 - Intake Manifold Valve (N156): Open Circuit P1516 - 35-10 - - - Intermittent
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low P0102 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: N/A

 

Address 35 ------------------------------------------------------- Controller: 8L0 862 257 K Component: ZV-Pumpe, Funk D05 Coding: 12864 Shop #: WSC 06335
4 Faults Found:
01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak) 35-00 - -
01362 - Close Switch for Tailgate/Trunk (F124) 29-00 - Short to Ground
00955 - Key 1 09-00 - Adaptation Limit Surpassed
00956 - Key 2 09-00 - Adaptation Limit Surpassed

Edytowane przez avenota

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...