AdamCH Opublikowano 8 Grudnia 2019 Opublikowano 8 Grudnia 2019 Witam Z racji ze od roznych publikacji i odpowiedzi we wczesniejszych tematach zwiazanych z ustawieniem wałków rozrzadu namieszały mi w głowie chciałem zapytac czy takie ustawienie jest poprawne ? Głownie chodzi mi o usytuwanie znakow na wałkach. Natrafiłem na 2 publikacje ang i rus ze ogolnie zecz biorac jest nie wazne czy one sa mm do srodka czy na zew. Wazne aby było tych 16 oczek i znaki były mniej wiecej na znakach. Sytuacja sie wyklaruje dopiero po odpaleniu gdy ilej dojdzie do napinacza. Prosze o podpowiedz bo juz mi sie za bardzo pomieszało. Pozdrawiam
grubcio1980 Opublikowano 9 Grudnia 2019 Opublikowano 9 Grudnia 2019 Zrobiłem sobie zrzut na wszelki wypadek. Może Ci pomoże
AdamCH Opublikowano 18 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2019 (edytowane) Ustawione tak dokladnie jak tylko mogłem lecz silnik troszke wibruje i rzęzi. Co jest nie tak ? W bloku 090 = 0.00CF, 093 = +4.00 CF. Przestawiac o pół lub jeden ząb na rozrządzie w prawi ? Na pokrywie i na wale jak i kole zamachowym wszystko rowno na znakach. Zastanawiam sie czy podczas wymiany uszczelniaczy na wałkach rozrządu koło zębate wałka wydechowego ma klina, jednak jest tam lekki luz i moze tam mi sie obruciło podcza montażu. Nie wiem czy dobrze rozumuje ale znak na kole wałka i wgłebienie na koncu wałka powinny byc w lini tak ? Na dole zdjecia ustawienia. Ps. Gdzies czytałem ze znaki na kole zamachowym sa tam gdzie dwa okragłe i prostokątne okienko(zdjecie nr.2. Przez tą głupote szukałem tych znakow ze 30 min bo myslałem ze ustawiłem nie w tym okienku co trzeba. Dla wszystkich: poprawne okienko jest tak jak w audi 80 i wyglada tak: zdjecie 1. Na zdjeciu nie sugerujcie sie ustawieniem bo to zalezy z jakiego katu sie patrzy. Ogolnie jest tam małe wyciecie i wydaje mi sie ze ma byc tak ustawione aby ząb ztaną w połowie tego okienka. Po zakonczonej operacji postaram sie wytłumaczyc i opisac cała wymiane. Moze komus pomoze. Pozdrawiam Edytowane 18 Grudnia 2019 przez AdamCH
AdamCH Opublikowano 18 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2019 Dodam jeszcze ze błedów brak. Po złożeniu przejechałem jakoe 20 kilometrów i dalej to samo. Zastanawiam sie jeszcze czy te wibracje nie sa z problemami chłodzenia. Czy ktorys z czujnikow nie padł ale to sprawdze na ziemnym i cieplym jak tylko złoże.
Emejcz Opublikowano 19 Grudnia 2019 Opublikowano 19 Grudnia 2019 Według mnie twoje ustawienie w żaden sposób nie powodowałoby takich wibracji. Problem jest gdzie indziej.
AdamCH Opublikowano 19 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2019 Cos mi rolka napinająca za kazdy razem sie o 1 mm rozjeżdza no i wskazówka temperatury raz twardo stoi na 90 a czasem spada ponizej 90. Termostat wymieniałem w tamtym roku czujniki rownież. Zastanawia mnie jedno gdy odpowietrzałem układ chłodzenia to dziwnie sie pienił ten płyn no druga sprawa nowy olej liquid molly 5w40 a był motul xcess 5w40. No i martwi mnie ze to maga byc popychacze :/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się