Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi 1,8t problem po wymianie oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od miesiąca jeżdzę audi b7 1,8t BFB. W sobotę wymieniłem olej Mobil 1 5W40 i zaczęły się problemy. Po rozgrzaniu do 90 stopni na wolnych obrotach dziwnie chodzi, jak diesiel. Wczesniej tego nie było, nie wiem niestety jaki olej był wczesniej. Co mogło się stać?

Opublikowano

Ciśnienie oleju do sprawdzenia. Przytkany smok albo uszkodzony napinacz łańcucha.

Opublikowano

Pewnie hydropopychacze nie trzymają i wałki klekoczą. Czy efekt klekotania występuje tylko na wolnych obrotach?

Sprawdzenie ciśnienia oleju to podstawa.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Tak, klekotanie jest tylko na wolnych obrotach i tylko po rozgrzaniu, trzeba przejechac około 20km, zeby je usłyszec, w piatek bede mierzył cisnienie, jakie powinno byc na wolnych obrotach?

 

 

Opublikowano

Min 1,2bar i przy 3tys powyżej 3,5bara.

Opublikowano
35 minut temu, cichy1983r napisał:

w piatek bede mierzył cisnienie

Czekamy na wyniki

Opublikowano

Zmierzyłem cisnienie oleju , na wolnych obrotach jest 1,3, przy 3000 4 bary. Co o tym sądzicie? Zdjąłem tez miske oleju i smok jest mocno zabity jakimis polamanymi plastikowymi kawałkami, co to może być? jutro zrobie zdjecia

Opublikowano (edytowane)

Pomiar na dobrze rozgrzanym silniku? Jeśli tak, to ciśnienie ok.

Do łańcucha rozrządu zaglądałeś? Pewnie kawałki ślizgu napinacza łańcucha.

Edytowane przez lewmichal
Opublikowano

Albo kawałki kolanka odmy lub połamanego bagnetu.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Tak silnik był dobrze rozgrzany, po 40 mninutach jazdy, potem jeszcze chodził 20minut i sisnienie na wolnych nie spadło ponizej 1,3. czy ten wynik jest taki ze nic nie powinno stukac? dzis zloze mise i zajrze do łancucha. Odma jest nowa, ktos ja wymienial, te czesci w smoku to rzeczywiscie moga byc jej kawałki

Opublikowano

Jak piszesz, że smok zawalony to na pewno ograniczał przepływ oleju. Złóż, odpal, zajrzyj do napinacza i będzie coś więcej wiadomo.

Opublikowano

ok, a jaki olej byłby najlepszy w tej sytuacji, czy wlac 5w40 czy moze cos gestszego?

Opublikowano

Motodoktora od razu i jeszcze miodu z lipy dodaj.

5w40 lej.

Opublikowano

Przy ciśnieniu 1,3 bara nie powinno nic klepać. Moim zdaniem hydropopychacze do weryfikacji.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

ok, nie udało mi się w sobote dokończyc zakładania misy, strasznie ciasno, najlepiej w dwie osoby, w piątek wróce do tematu, a jak można zweryfikować hydropopychacze o których piszesz?

Opublikowano

Musisz sprawdzić, czy są miękkie. Jeżeli da się ścisnąć palcami, to jest śmietnik. Najlepiej zdjąć wałki, ale na upartego można próbować wciskać czymś z założonymi (oczywiście krzywki do góry, żeby sprawdzany zawór był zamknięty).

Opublikowano

ok, czwartek lub piatek wroce do tematu i napisze co i jak

Opublikowano

Silnik po czyszczeniu smoka i zalaniu świeżego oleju przestał chodzić jak diesel na ciepłym. Narazie zrobiłem około 300 km, zobaczymy co bedzie dalej. Cisnienie oleju bez zmian 1,3 - 1,4 na rozgrzanym. JaK myslicie czy przytkany smok mogl byc winny, pomimo ze cisnienie oleju sie nie zmieniło? Bede dalej obserwował, może bedzie dobrze

?

Opublikowano
1 minutę temu, cichy1983r napisał:

JaK myslicie czy przytkany smok mogl byc winny,

Jak był przytkany to oczywiście, że tak.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...