Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A6 C7 3.0T Prestige


qujot

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, chciałbym przedstawić Wam auto w którego posiadaniu jestem od kwietnia 2017r.  Początkowo poszukiwania startowały od 3.0 diesla a mi nawet przez myśl nie przeszło, że będę w posiadaniu ponad 400 konnego auta :grin: Między czasie przy szukaniu już zrezygnowany zacząłem szukać czegoś od BMW 535i ale jako, że totalnie nie znałem się na wyposażeniu w BMW powróciłem do szukania Audi. I takie oto się trafiło zza wody.

 

Rocznik: 2013 (data produkcji luty 2013) przebieg: ~100 000 km

Silnik CTUA 310km po wizycie u Gregora (kółko + program) 440/550

Skrzynia: tiptronic

Kolor: LZ9Y

Z wyposażenia to:

-S-Line

-klima 4 strefy

-fotele skórzane naleśniki ale pełna elektryka, wentylowane, grzane - tył też, z pamięcią - kierowcy

-lampy full LED

-aktywny tempomat, side assist

-MMI 3G+ z sim

-keyless entry+go

-el. lustra grzane, składane, ściemniane

-pełne ambiente

-szyberdach

-nagłośnienie BOSE

Zdjęcia "zakupowe"

shRJVknl.jpg   LKH4IDql.jpg   ySGCaXtl.jpg   FK3cQmOl.jpg   aYYttR1l.jpg   fvqAUysl.jpg   nxHvhkHl.jpg   7kgqdKml.jpg   J2HEBgWl.jpg

 

Po zakupie nastąpiło kilka zmian głównie kosmetycznych. Czyszczenie skór i wnętrza, serwis olejowy. Na dzień dobry wpadły nakładki na pedały alu, dywaniki welurowe oraz mata do bagażnika a także wymiana żarówki w bagażniku na ledową :facepalm:

RgTRP2Ql.jpg

dalej kierownica 3ramienna grzana z łopatkami od siemian'a :thumbup1:

SFOuLwal.jpg

Auto w okresie letnim jeździ na kołach 20" - jakieś tam foto zaraz po myciu + qd (najlepiej od razu po myciu bo zaraz brudny czarnuch :grin::grin:)

ESGfYxLl.jpg   35CaUOjl.jpg

Później wygłuszyłem półkę bagażnika (trzeszczące basy) matami bitmat + pianka (zdjęć brak)

Dopiero w styczniu wymieniłem licznik na wersję EU zakupiony tuż po kupnie auta :lol1: u chłopaków z Mototronik. Przy okazji wymieniłem manetki  pod Lane Assist, wymieniłem i zakodowałem przycisk pod Hold Assist oraz uruchomiłem Rozpoznawanie znaków

QQ1hod7l.jpg   FMKVm4ml.jpg

Następnie wymieniłem gałkę zmiany biegów na wersję poliftową oraz zamontowałem el. klapę od Kufatec. Gdzieś koło wiosny z okazji kończących się klocków i tarcz (zimmermany które nota bene reklamowaliśmy bo biły) wpadło zawieszenie 1BE (sprężyny, amorki, łączniki, tuleje, odboje gumy, łożyska prócz stabilizatorów) Auto może nie siadło jakoś spektakularnie ale prowadzenie na pewno na plus. Chyba jedno zdjęcie się uchowało z tego zabiegu :decayed:

YB8NgPPl.jpg   2kj2IIGl.jpg

 

Przez ten czas kilka mankamentów przy użytkowaniu wyskoczyło:

-wiązki ABS przód z obu stron popękały na łączeniach - obie wymienione

-ubywający płyn chłodniczy - króciec do wymiany

-wymiana zamka drzwi kierowy - błąd mikrostyku przez co niedziałający system ACC i Braking Guard

-padła pompka płynu chłodzącego pod miejscem gdzie jest zasysane świeże powietrze

-siateczka, łącznik na wydechu za katem rozerwał się i grzechotał a dodatkowo puszczał już spaliny

-prawy katalizator dał sobie spokój :naughty:

Ta dwie ostatnie usterki spowodowały dość radykalne rozwiązanie problemu jakim stała się wymiana wydechu :wink4: DP ze "sportowymi" katalizatorami, rezonatorami, X-pipe, końcowe z klapami sterowanym z pilota (dało się zakodować pod nieużywanego Home Linka w podsufitce) Link jak to wygląda i brzmi:

To by było na tyle, aktualnie robi się odma i montowany jest większy cooler wodny. W planach jest korekta po wydechu plus może koło na wale :kox:

 

Pozdrawiam :wink::wink:

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qujot, daj VIN to wrzucę Ci cały wypas auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, marcin_o23 napisał:

fajny sedanik, dźwięk silnika po zmianie wydechu imponujący :kox:

Bałem się, że będzie za głośno i będę żałował ale jest elegancko :thumbup1:

3 godziny temu, Dev napisał:

Qujot, daj VIN to wrzucę Ci cały wypas auta

Mam cały rozkodowany ale dzięki za propozycję :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez rok w zasadzie zaszły zmiany kosmetyczne :D

Obkleiłem chromy na czarno

RA6gwiBl.jpg le8D87Kl.jpg

Wymieniłem oliwy w napędzie

08XoKB1l.jpg

Tuleje w bananie wymienione żeby uciszyć stuki w zawieszeniu

nl5xDqEl.jpg

Wleciał też dolot Injena + pucha od RS6

UMBthizl.jpg

Auto w zasadzie przejeździło ten rok bezawaryjnie, wymiana tylko oleje+filtry no i te przedstawione zachcianki. A w nowy rok weszliśmy mniej przyjemnie bo w styczniowo-lutowe mrozy kamień załatwił mi przednią szybę. Korzystając z okazji ściągania lusterka dołożyłem lusterko z HBA

qoBAl6Il.jpg

Gdzieś między czasie wpadł chiński Box AA/Carplay

53EpTowl.jpg

 

No i najświeższe foto, grill też oklejony na czarno + jakieś tam smalcowanie na wiosnę :)

z5ZPQurl.jpg

 

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idealna:slina: Spalanie też pewnie sensowne patrząc na to że przy 150km/h ma ledwo ponad 2tyś obrotów. Niech służy:thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No obroty niby niskie ale i tak spalanie około 10L trzeba w takim przypadku liczyć :grin:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@qujot jak furka po kilku latach użytkowania? W miarę bezawaryjnie się sprawdza? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawie 80k i 5lat za nami i to na stage 2 czy tam 1,5 jak kto woli (soft ECU+kółko kompresora). To co piszą po forach i miało się posypać to się posypało tj. katy, odma wiązki od czujników ABS. Z elektroniki to stycznik w drzwiach kierowcy (wymieniłem zamek) i dodatkowa pompka płynu chłodzącego. Z mechaniki to wymieniłem tuleje na bananach na poprawione z przodu bo stukały mimo tego, że były okej i to tyle (lub aż tyle :decayed:).

Z eksploatacyjnych rzeczy olej co 10kkm lub częściej (5W-50, nie woła już o dolewki), świece, klocki i tarcze i serwis olejowy skrzyni + dyfry + torsen. Ogólnie to jestem zadowolony i polecam :D

Ps. czasem bywam w Rzeszowie na SBR więc jak kiedyś byłeś to mogłeś furę widzieć.

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katy wstawiałeś nowe czy po prostu dp? Z ciekawości taki zamek to jakie koszty, bo ta co biorę ją pod uwagę ma coś nie tak z zamkiem właśnie + radary ale to do zbadania jeszcze przed zakupem. 

Z ciekawości rozrząd odzywa się u Ciebie przy odpalaniu na zimnym? 

Spalanie nie odstrasza zbytnio? :D

 

Edit. Już doczytałem, ze wpadł sportowy kat :hi:

Edytowane przez jolley
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zamek+radary to właśnie może być skopany stycznik w zamku i nie działa przez to ACC. Zamek chyba koło 800zł a z dociągiem 1000zł

Katy wpadły sportowe, przy okazji cały wydech :kox:

Tak, rozrząd przy pierwszym odpaleniu się odzywa, nie zawsze ale się odzywa. Na razie czekam (obym nie przesadził) Mam kod silnika CTUA to chyba ten najbardziej felerny z USA :lol: Niby za wodą mieli serwisówkę żeby wymieniać górne napinacze. Zaś na audizine jedni wymieniają drudzy jeżdżą i czekają aż się rozpadnie.

Spalanie po sofcie i kółku wydaje mi się, że adekwatne do sprawności auta. 11 w mieszanym na dłuższych odcinkach, w korkach po mieście to i z 17, na trasie po dziadkowemu nawet da się zejść do niskiego 9. Dla mnie spoko.

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprzedał na pierscionki :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Właśnie zostałem posiadaczem 3.0t z bonusem od poprzedniego właściciela(sam soft, który zrobił 410km - coś dużo mi się wydaje jak na only soft) Orientujesz się, ze można jak w prawilnych a4b7 sprawdzić logi w c7? Jestem ciekaw czy program zrobiony jest odpowiednio.

I drugie pytanie, gdzie lejesz paliwo? Zwykle 98 wystarczy np. Z vatkem czy zalecają niby lepsze np. z Orlen?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to gratulacje :drunk:. koło 400km samym softem owszem do osiągnięcia, choć 410 wg. mnie trochę naciągane  :decayed: ale może zdrowa sztuka.

W vcds wchodzisz w pomiary rozszerzone i zaznaczasz co Cię interesuje do zlogowania.

Paliwo leję 98 raczej na orlenie bo mam po drodze i w zasadzie oprócz źródełka to jest najtańsze od strony głogowa, czasem na shellu lałem 95vpowera na tanim wtorku jak wiedziałem, że będę spokojniej jeździł. Ale chyba nie ma reguły jaka stacja bo akurat ostatnio oddawałem auto na program, zalałem na orlenie i było tragiczne, cofało zapłony i moc taka sobie.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień koło kompresora na mniejsze i rób korektę softa.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram, najlepszy stosunek cena/moc/spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto  jeszcze dołożyć większą chłodnice 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...