Skocz do zawartości
IGNOROWANY

quattro ultra ktoś użytkuje?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
logo2.og.png
WWW.BEAMNG.COM

Audi has recently replacing the Quattro AWD system to the Quattro Ultra on their A6/A7 models. They claim the Quattro Ultra has better off-road...

ogólnie, jak nie planujesz "terenowej jazdy" bierz Ultra. Czytając różne fora (niestety niemiecki u mnie mocno kuleje...) przekonuję się coraz mocniej do tego Ultra, ta elektronika, w codziennym użytkowaniu, lub dawaniu w pedał, nie na torze, naprawdę daje radę, zwłaszcza w kontekście zmiennych warunków na polskich drogach (jakość i wiecznie zaskoczeni drogowcy). Bardzo interesujące jest dla mnie, selektywne przekazywanie momentu na poszczególne koła, to już ostro podchodzi ideą 4 silników elektrycznych i może pozwolić na naprawdę ciekawą i bezpieczną jazdę.

Pytanie moje jest takie, czy da się to sprzęgnąć na sztywno, bo np mam taką potrzebę. Jedyne obawy żywię co do wytrzymałości całego układu, z natury rzeczy i charakteru, cenię sobie prostotę, a stopień komplikacji, dzisiejszych maszyn, mnie przeraża, pomimo tego, że na co dzień, pracuje z maszynami, przy których Audi, jest jak Lego Mindstorms i tak naprawdę, coraz więcej czasu poświęcamy na szkolenia, niż na ich diagnostykę i naprawę. ALe skoro mówimy o nówce, to problem niejako się rozwiązuje, ale po gwarancji "do bramy i się nie znamy" ;) 

quattro.png

Edytowane przez Talpa
Opublikowano
1 godzinę temu, Norbas napisał:

Od 95 blokowanie za pomocą eds. 

No to chyba lepiej z jak bez

Opublikowano
4 minuty temu, Dev napisał:

No to chyba lepiej z jak bez

Nie do końca, łatwo na nim hamulce zagotować, bardzo łatwo i działa, chyba do 40km/h, XDS bodajże do 80. W sumie to taki ASR, tyle że mechaniczny.

Opublikowano
12 minut temu, Talpa napisał:
logo2.og.png
WWW.BEAMNG.COM

Audi has recently replacing the Quattro AWD system to the...

ogólnie, jak nie planujesz "terenowej jazdy" bierz Ultra. Czytając różne fora (niestety niemiecki u mnie mocno kuleje...) przekonuję się coraz mocniej do tego Ultra, ta elektronika, w codziennym użytkowaniu, lub dawaniu w pedał, nie na torze, naprawdę daje radę, zwłaszcza w kontekście zmiennych warunków na polskich drogach (jakość i wiecznie zaskoczeni drogowcy). Bardzo interesujące jest dla mnie, selektywne przekazywanie momentu na poszczególne koła, to już ostro podchodzi ideą 4 silników elektrycznych i może pozwolić na naprawdę ciekawą i bezpieczną jazdę.

Pytanie moje jest takie, czy da się to sprzęgnąć na sztywno, bo np mam taką potrzebę. Jedyne obawy żywię co do wytrzymałości całego układu, z natury rzeczy i charakteru, cenię sobie prostotę, a stopień komplikacji, dzisiejszych maszyn, mnie przeraża, pomimo tego, że na co dzień, pracuje z maszynami, przy których Audi, jest jak Lego Mindstorms i tak naprawdę, coraz więcej czasu poświęcamy na szkolenia, niż na ich diagnostykę i naprawę. ALe skoro mówimy o nówce, to problem niejako się rozwiązuje, ale po gwarancji "do bramy i się nie znamy" ;) 

quattro.png

Po co masz to spiąć na stałe ? Do latania bokiem ? Audi nie nadaje się do tego specjalnie. Poza tym nie każda ultra ma Torque Vectoring tak jak na 3-cim  rysunku.

Co do 1 rysunku to odnosi się on do rajdowej a nie cywilnej wersji, ponieważ była ona na trzech TorSen-ach.

Rysunek 2 odnosi się do B4, B5, B6, B7 i B8.

Brakuje tutaj jeszcze jednego rysunku dla wersji z Torsenem w mechanizmie miedzyosiowym i z mechaniczną blokadą z tyłu

Opublikowano
1 minutę temu, Talpa napisał:

W sumie to taki ASR, tyle że mechaniczny.

Zasada pracy jest podobna, z tym ze ASR ma za zadanie utrzymanie trakcji a EDS słuzy do wyrównania predkosci kół na poszczegolnych osiach.

Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, Dev napisał:

Po co masz to spiąć na stałe ? Do latania bokiem ? Audi nie nadaje się do tego specjalnie. Poza tym nie każda ultra ma Torque Vectoring tak jak na 3-cim  rysunku.

Co do 1 rysunku to odnosi się on do rajdowej a nie cywilnej wersji, ponieważ była ona na trzech TorSen-ach.

Rysunek 2 odnosi się do B4, B5, B6, B7 i B8.

Brakuje tutaj jeszcze jednego rysunku dla wersji z Torsenem w mechanizmie miedzyosiowym i z mechaniczną blokadą z tyłu

Może właścicielowi przyjdzie fantazja, przeprawiać się przez rozlewiska? :D Wiem, ale nie chciało mi się szukać, bardziej miałem na celu pokazanie jak to się rozwija, a rajdowa wersja była pierwsza, choć w sumie to ona była wojskowa ;) 

 

5 minut temu, Dev napisał:

Zasada pracy jest podobna, z tym ze ASR ma za zadanie utrzymanie trakcji a EDS słuzy do wyrównania predkosci kół na poszczegolnych osiach.

Też wiem, poprzez dohamowywanie koła/hamowanie silnikiem, ale dla większości ludzi wystarczy powiedzieć, że działa podobnie. Jak zaczniesz tłumaczyć jak powstaje prąd elektryczny, to też wyda się to magią. Ludzie mają kasę i guzik ich obchodzi jak to działa, interesujące jest, czy warto i czy jest lepiej. Ewentualnie jakie przynosi oszczędności.

EDIT: żeby nie było dohamowywuje EDS, bez hamowania silnikiem, w celu uzyskania jak największego momentu na kole posiadającym przyczepność.

Edytowane przez Talpa
Opublikowano
7 godzin temu, Dev napisał:

....Co do 1 rysunku to odnosi się on do rajdowej a nie cywilnej wersji, ponieważ była ona na trzech TorSen-ach.

Rysunek 2 odnosi się do B4, B5, B6, B7 i B8.

Brakuje tutaj jeszcze jednego rysunku dla wersji z Torsenem w mechanizmie miedzyosiowym i z mechaniczną blokadą z tyłu

Dev czy 2.0 TFSi B9 jest taki jak rys 2 z początku produkcji tj 2016R czy coś pozmieniali ? Z góry dzięki za info.

Opublikowano
1 godzinę temu, vvalery napisał:

Dev czy 2.0 TFSi B9 jest taki jak rys 2 z początku produkcji tj 2016R czy coś pozmieniali ? Z góry dzięki za info.

Taki sam

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
12 godzin temu, Dev napisał:

No to chyba lepiej z jak bez

Nie napisałem, ze gorszy. Napisałem, ze prawdziwy się skończył w b4/c4 imo, bo  do końca 94 ty byłeś odpowiedzialny za blokowanie dyfra. Potem eds przejął kontrole  nad dyfrem. Każda generacja torsena ma swoje wady i zalety. Ty jako użytkownik b5, Q5/ S4 moglbys podzielić się swoim odczuciem, który z nich jest dla ciebie lepszy bądź bardziej odpowiada. 

Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, Talpa napisał:

Nie do końca, łatwo na nim hamulce zagotować, bardzo łatwo i działa, chyba do 40km/h, XDS bodajże do 80. W sumie to taki ASR, tyle że mechaniczny.

Blokada do 40 w zwykłych i w s/rs do 80. Na pewno tak było do wersji b5 a potem przespałem info. 

Edytowane przez Norbas
Opublikowano
25 minut temu, Norbas napisał:

Blokada do 40 w zwykłych i w s/rs do 80. Na pewno tak było do wersji b5 a potem przespałem info. 

W osce 40, w każdym Q 80 

Opublikowano

Ok, ale dość mocno odeszliśmy od tematu... ja wyraziłem opinie, fajnie by było, jak by ktoś jeszcze coś dopisał

Opublikowano
2 godziny temu, Norbas napisał:

Nie napisałem, ze gorszy. Napisałem, ze prawdziwy się skończył w b4/c4 imo, bo  do końca 94 ty byłeś odpowiedzialny za blokowanie dyfra. Potem eds przejął kontrole  nad dyfrem. Każda generacja torsena ma swoje wady i zalety. Ty jako użytkownik b5, Q5/ S4 moglbys podzielić się swoim odczuciem, który z nich jest dla ciebie lepszy bądź bardziej odpowiada. 

Prawde mówiąc to S4ka ma najciekawiej rozwiazany uklad napedowy ze względu na Torque Vectoring, w skrocie: tylny dyfer jest na dwóch sprzegłach,  po jednym na każdą półoś. Działa na zasadzie 100% blokady lub przenosi napęd na koło które ma lepszą przyczepność. Po zakrętach idzie jak na szynach.

Q5ka jak Q5tka, ta lepiej jeździ po trudniejszym terenie ale specjalnie jej nie męczę, 3.0tdi 300kM i 600Nm robi robotę :decayed:

A4 B5 do nie dawna było na dwóch TorSenach, fajnie jeździło po górkach,  błocie i śniegu. Czuć było wyraznie że napęd jest sztywniejszy od zwykłego napędu i bardzo ciężko było zerwać atrakcję.

Opublikowano
W dniu 31.12.2019 o 16:44, Dev napisał:

Prawde mówiąc to S4ka ma najciekawiej rozwiazany uklad napedowy ze względu na Torque Vectoring, w skrocie: tylny dyfer jest na dwóch sprzegłach,  po jednym na każdą półoś. Działa na zasadzie 100% blokady lub przenosi napęd na koło które ma lepszą przyczepność. Po zakrętach idzie jak na szynach.

Q5ka jak Q5tka, ta lepiej jeździ po trudniejszym terenie ale specjalnie jej nie męczę, 3.0tdi 300kM i 600Nm robi robotę :decayed:

A4 B5 do nie dawna było na dwóch TorSenach, fajnie jeździło po górkach,  błocie i śniegu. Czuć było wyraznie że napęd jest sztywniejszy od zwykłego napędu i bardzo ciężko było zerwać atrakcję.

Ty S4 masz sportowy dyferencjał jo? Ponoć on robi robotę w krętych drogach. Q5 swoją sztywnością i masa dość ciekawie się prowadzi. Delikatna róznicajest również w zwykłej A4 b8 a allroadzie a4. Według mnie allroad wydaje się bardziej sztywny w krętych droga... 

sorka za ot. 

Opublikowano (edytowane)

W Q5 też jest ten dyfer ale nie w każdej wersji

a wygląda tak:

s-l1600.jpg

nr OE: 0BF 500 043 S

Edytowane przez Dev
Opublikowano

auto zmówione, pozostajemy przy stałym napędzie, jeszcze nie dorosłem do quattro ultra :wink:

 

Opublikowano
30 minut temu, julekF1 napisał:

auto zmówione, pozostajemy przy stałym napędzie, jeszcze nie dorosłem do quattro ultra :wink:

Jaka jest różnica w cenie ?

Opublikowano
10 godzin temu, Dev napisał:

Jaka jest różnica w cenie ?

Jeżeli chodzi o A4 po lifcie to sprawa wygląda tak, ze albo bierzemy z 2,0 TDi i mamy w miarę tradycyjne quattro albo TFSi z quattro ultra. A4 z dieslem i quattro tańsze od  TFSi z ultra o niecałe 6tyś PLN

Opublikowano

Hej, ciekawy temat, sam mam podobną rozkminę. Dałbym sobie rękę uciąć, że właśnie w TDI jest ultra...np. w Q5 TDI, z tego co wiem, jest quattro ultra. Szkoda, że Audi oficjalnie nie podaje takiej informacji w konfiguratorze. Czytając materiały oficjalne, wygląda na to, że napęd jest cały czas spięty kiedy tylko przewiduje taką potrzebę. To jest jakieś tam rozwinięcie haldexa, kiedyś w VW miałem taki napęd i załączał się dopiero jak przód tracił przyczepność, było to bardzo wyczuwalne, mało przewidywalne i bardzo wkurzające :) W A5 mam teraz co prawda "crown gear" (nie wiem jakie jest polskie tłumaczenie), a nie torsen, ale to dalej "stały", nierozłączalny napęd i ta świadomość dodaje mi pewności. Wiem, że nie ma możliwości, żeby coś się "nie załączyło" na czas, tak jak w starym haldexie. Bardzo mnie tylko ciekawi, czy to ultra, faktycznie trzyma napęd spięty i tylko w odpowiednich warunkach go rozłącza (czyli odwrócenie działania haldexa w VW właśnie). Fajnie by było gdyby jakiś użytkownik, który ma porównanie mógł się tutaj wypowiedzieć :)

Opublikowano
W dniu 3.02.2020 o 13:41, Cytryn napisał:

Dałbym sobie rękę uciąć, że właśnie w TDI jest ultra...np. w Q5 TDI, z tego co wiem, jest quattro ultra. Szkoda, że Audi oficjalnie nie podaje takiej informacji w konfiguratorze

jest info w konfiguratorze

TFSI ma quattro ultra

TDi quattro z samoblokującym centralnym mechanizmem różnicowym

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...