Talpa Opublikowano 30 Grudnia 2019 Opublikowano 30 Grudnia 2019 (edytowane) Audi Quattro or Quattro Ultra, Which one is Better? | BeamNG WWW.BEAMNG.COM Audi has recently replacing the Quattro AWD system to the Quattro Ultra on their A6/A7 models. They claim the Quattro Ultra has better off-road... ogólnie, jak nie planujesz "terenowej jazdy" bierz Ultra. Czytając różne fora (niestety niemiecki u mnie mocno kuleje...) przekonuję się coraz mocniej do tego Ultra, ta elektronika, w codziennym użytkowaniu, lub dawaniu w pedał, nie na torze, naprawdę daje radę, zwłaszcza w kontekście zmiennych warunków na polskich drogach (jakość i wiecznie zaskoczeni drogowcy). Bardzo interesujące jest dla mnie, selektywne przekazywanie momentu na poszczególne koła, to już ostro podchodzi ideą 4 silników elektrycznych i może pozwolić na naprawdę ciekawą i bezpieczną jazdę. Pytanie moje jest takie, czy da się to sprzęgnąć na sztywno, bo np mam taką potrzebę. Jedyne obawy żywię co do wytrzymałości całego układu, z natury rzeczy i charakteru, cenię sobie prostotę, a stopień komplikacji, dzisiejszych maszyn, mnie przeraża, pomimo tego, że na co dzień, pracuje z maszynami, przy których Audi, jest jak Lego Mindstorms i tak naprawdę, coraz więcej czasu poświęcamy na szkolenia, niż na ich diagnostykę i naprawę. ALe skoro mówimy o nówce, to problem niejako się rozwiązuje, ale po gwarancji "do bramy i się nie znamy" Edytowane 30 Grudnia 2019 przez Talpa
Dev Opublikowano 30 Grudnia 2019 Opublikowano 30 Grudnia 2019 1 godzinę temu, Norbas napisał: Od 95 blokowanie za pomocą eds. No to chyba lepiej z jak bez
Talpa Opublikowano 30 Grudnia 2019 Opublikowano 30 Grudnia 2019 4 minuty temu, Dev napisał: No to chyba lepiej z jak bez Nie do końca, łatwo na nim hamulce zagotować, bardzo łatwo i działa, chyba do 40km/h, XDS bodajże do 80. W sumie to taki ASR, tyle że mechaniczny.
Dev Opublikowano 30 Grudnia 2019 Opublikowano 30 Grudnia 2019 12 minut temu, Talpa napisał: Audi Quattro or Quattro Ultra, Which one is Better? | BeamNG WWW.BEAMNG.COM Audi has recently replacing the Quattro AWD system to the... ogólnie, jak nie planujesz "terenowej jazdy" bierz Ultra. Czytając różne fora (niestety niemiecki u mnie mocno kuleje...) przekonuję się coraz mocniej do tego Ultra, ta elektronika, w codziennym użytkowaniu, lub dawaniu w pedał, nie na torze, naprawdę daje radę, zwłaszcza w kontekście zmiennych warunków na polskich drogach (jakość i wiecznie zaskoczeni drogowcy). Bardzo interesujące jest dla mnie, selektywne przekazywanie momentu na poszczególne koła, to już ostro podchodzi ideą 4 silników elektrycznych i może pozwolić na naprawdę ciekawą i bezpieczną jazdę. Pytanie moje jest takie, czy da się to sprzęgnąć na sztywno, bo np mam taką potrzebę. Jedyne obawy żywię co do wytrzymałości całego układu, z natury rzeczy i charakteru, cenię sobie prostotę, a stopień komplikacji, dzisiejszych maszyn, mnie przeraża, pomimo tego, że na co dzień, pracuje z maszynami, przy których Audi, jest jak Lego Mindstorms i tak naprawdę, coraz więcej czasu poświęcamy na szkolenia, niż na ich diagnostykę i naprawę. ALe skoro mówimy o nówce, to problem niejako się rozwiązuje, ale po gwarancji "do bramy i się nie znamy" Po co masz to spiąć na stałe ? Do latania bokiem ? Audi nie nadaje się do tego specjalnie. Poza tym nie każda ultra ma Torque Vectoring tak jak na 3-cim rysunku. Co do 1 rysunku to odnosi się on do rajdowej a nie cywilnej wersji, ponieważ była ona na trzech TorSen-ach. Rysunek 2 odnosi się do B4, B5, B6, B7 i B8. Brakuje tutaj jeszcze jednego rysunku dla wersji z Torsenem w mechanizmie miedzyosiowym i z mechaniczną blokadą z tyłu
Dev Opublikowano 31 Grudnia 2019 Opublikowano 31 Grudnia 2019 1 minutę temu, Talpa napisał: W sumie to taki ASR, tyle że mechaniczny. Zasada pracy jest podobna, z tym ze ASR ma za zadanie utrzymanie trakcji a EDS słuzy do wyrównania predkosci kół na poszczegolnych osiach.
Talpa Opublikowano 31 Grudnia 2019 Opublikowano 31 Grudnia 2019 (edytowane) 8 minut temu, Dev napisał: Po co masz to spiąć na stałe ? Do latania bokiem ? Audi nie nadaje się do tego specjalnie. Poza tym nie każda ultra ma Torque Vectoring tak jak na 3-cim rysunku. Co do 1 rysunku to odnosi się on do rajdowej a nie cywilnej wersji, ponieważ była ona na trzech TorSen-ach. Rysunek 2 odnosi się do B4, B5, B6, B7 i B8. Brakuje tutaj jeszcze jednego rysunku dla wersji z Torsenem w mechanizmie miedzyosiowym i z mechaniczną blokadą z tyłu Może właścicielowi przyjdzie fantazja, przeprawiać się przez rozlewiska? Wiem, ale nie chciało mi się szukać, bardziej miałem na celu pokazanie jak to się rozwija, a rajdowa wersja była pierwsza, choć w sumie to ona była wojskowa 5 minut temu, Dev napisał: Zasada pracy jest podobna, z tym ze ASR ma za zadanie utrzymanie trakcji a EDS słuzy do wyrównania predkosci kół na poszczegolnych osiach. Też wiem, poprzez dohamowywanie koła/hamowanie silnikiem, ale dla większości ludzi wystarczy powiedzieć, że działa podobnie. Jak zaczniesz tłumaczyć jak powstaje prąd elektryczny, to też wyda się to magią. Ludzie mają kasę i guzik ich obchodzi jak to działa, interesujące jest, czy warto i czy jest lepiej. Ewentualnie jakie przynosi oszczędności. EDIT: żeby nie było dohamowywuje EDS, bez hamowania silnikiem, w celu uzyskania jak największego momentu na kole posiadającym przyczepność. Edytowane 31 Grudnia 2019 przez Talpa
vvalery Opublikowano 31 Grudnia 2019 Opublikowano 31 Grudnia 2019 7 godzin temu, Dev napisał: ....Co do 1 rysunku to odnosi się on do rajdowej a nie cywilnej wersji, ponieważ była ona na trzech TorSen-ach. Rysunek 2 odnosi się do B4, B5, B6, B7 i B8. Brakuje tutaj jeszcze jednego rysunku dla wersji z Torsenem w mechanizmie miedzyosiowym i z mechaniczną blokadą z tyłu Dev czy 2.0 TFSi B9 jest taki jak rys 2 z początku produkcji tj 2016R czy coś pozmieniali ? Z góry dzięki za info.
Dev Opublikowano 31 Grudnia 2019 Opublikowano 31 Grudnia 2019 1 godzinę temu, vvalery napisał: Dev czy 2.0 TFSi B9 jest taki jak rys 2 z początku produkcji tj 2016R czy coś pozmieniali ? Z góry dzięki za info. Taki sam 1
Norbas Opublikowano 31 Grudnia 2019 Opublikowano 31 Grudnia 2019 12 godzin temu, Dev napisał: No to chyba lepiej z jak bez Nie napisałem, ze gorszy. Napisałem, ze prawdziwy się skończył w b4/c4 imo, bo do końca 94 ty byłeś odpowiedzialny za blokowanie dyfra. Potem eds przejął kontrole nad dyfrem. Każda generacja torsena ma swoje wady i zalety. Ty jako użytkownik b5, Q5/ S4 moglbys podzielić się swoim odczuciem, który z nich jest dla ciebie lepszy bądź bardziej odpowiada.
Norbas Opublikowano 31 Grudnia 2019 Opublikowano 31 Grudnia 2019 (edytowane) 12 godzin temu, Talpa napisał: Nie do końca, łatwo na nim hamulce zagotować, bardzo łatwo i działa, chyba do 40km/h, XDS bodajże do 80. W sumie to taki ASR, tyle że mechaniczny. Blokada do 40 w zwykłych i w s/rs do 80. Na pewno tak było do wersji b5 a potem przespałem info. Edytowane 31 Grudnia 2019 przez Norbas
Dev Opublikowano 31 Grudnia 2019 Opublikowano 31 Grudnia 2019 25 minut temu, Norbas napisał: Blokada do 40 w zwykłych i w s/rs do 80. Na pewno tak było do wersji b5 a potem przespałem info. W osce 40, w każdym Q 80
Talpa Opublikowano 31 Grudnia 2019 Opublikowano 31 Grudnia 2019 Ok, ale dość mocno odeszliśmy od tematu... ja wyraziłem opinie, fajnie by było, jak by ktoś jeszcze coś dopisał
Dev Opublikowano 31 Grudnia 2019 Opublikowano 31 Grudnia 2019 2 godziny temu, Norbas napisał: Nie napisałem, ze gorszy. Napisałem, ze prawdziwy się skończył w b4/c4 imo, bo do końca 94 ty byłeś odpowiedzialny za blokowanie dyfra. Potem eds przejął kontrole nad dyfrem. Każda generacja torsena ma swoje wady i zalety. Ty jako użytkownik b5, Q5/ S4 moglbys podzielić się swoim odczuciem, który z nich jest dla ciebie lepszy bądź bardziej odpowiada. Prawde mówiąc to S4ka ma najciekawiej rozwiazany uklad napedowy ze względu na Torque Vectoring, w skrocie: tylny dyfer jest na dwóch sprzegłach, po jednym na każdą półoś. Działa na zasadzie 100% blokady lub przenosi napęd na koło które ma lepszą przyczepność. Po zakrętach idzie jak na szynach. Q5ka jak Q5tka, ta lepiej jeździ po trudniejszym terenie ale specjalnie jej nie męczę, 3.0tdi 300kM i 600Nm robi robotę A4 B5 do nie dawna było na dwóch TorSenach, fajnie jeździło po górkach, błocie i śniegu. Czuć było wyraznie że napęd jest sztywniejszy od zwykłego napędu i bardzo ciężko było zerwać atrakcję.
Norbas Opublikowano 2 Stycznia 2020 Opublikowano 2 Stycznia 2020 W dniu 31.12.2019 o 16:44, Dev napisał: Prawde mówiąc to S4ka ma najciekawiej rozwiazany uklad napedowy ze względu na Torque Vectoring, w skrocie: tylny dyfer jest na dwóch sprzegłach, po jednym na każdą półoś. Działa na zasadzie 100% blokady lub przenosi napęd na koło które ma lepszą przyczepność. Po zakrętach idzie jak na szynach. Q5ka jak Q5tka, ta lepiej jeździ po trudniejszym terenie ale specjalnie jej nie męczę, 3.0tdi 300kM i 600Nm robi robotę A4 B5 do nie dawna było na dwóch TorSenach, fajnie jeździło po górkach, błocie i śniegu. Czuć było wyraznie że napęd jest sztywniejszy od zwykłego napędu i bardzo ciężko było zerwać atrakcję. Ty S4 masz sportowy dyferencjał jo? Ponoć on robi robotę w krętych drogach. Q5 swoją sztywnością i masa dość ciekawie się prowadzi. Delikatna róznicajest również w zwykłej A4 b8 a allroadzie a4. Według mnie allroad wydaje się bardziej sztywny w krętych droga... sorka za ot.
Dev Opublikowano 2 Stycznia 2020 Opublikowano 2 Stycznia 2020 (edytowane) W Q5 też jest ten dyfer ale nie w każdej wersji a wygląda tak: nr OE: 0BF 500 043 S Edytowane 3 Stycznia 2020 przez Dev
julekF1 Opublikowano 12 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2020 auto zmówione, pozostajemy przy stałym napędzie, jeszcze nie dorosłem do quattro ultra
Dev Opublikowano 12 Stycznia 2020 Opublikowano 12 Stycznia 2020 30 minut temu, julekF1 napisał: auto zmówione, pozostajemy przy stałym napędzie, jeszcze nie dorosłem do quattro ultra Jaka jest różnica w cenie ?
julekF1 Opublikowano 13 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2020 10 godzin temu, Dev napisał: Jaka jest różnica w cenie ? Jeżeli chodzi o A4 po lifcie to sprawa wygląda tak, ze albo bierzemy z 2,0 TDi i mamy w miarę tradycyjne quattro albo TFSi z quattro ultra. A4 z dieslem i quattro tańsze od TFSi z ultra o niecałe 6tyś PLN
Cytryn Opublikowano 3 Lutego 2020 Opublikowano 3 Lutego 2020 Hej, ciekawy temat, sam mam podobną rozkminę. Dałbym sobie rękę uciąć, że właśnie w TDI jest ultra...np. w Q5 TDI, z tego co wiem, jest quattro ultra. Szkoda, że Audi oficjalnie nie podaje takiej informacji w konfiguratorze. Czytając materiały oficjalne, wygląda na to, że napęd jest cały czas spięty kiedy tylko przewiduje taką potrzebę. To jest jakieś tam rozwinięcie haldexa, kiedyś w VW miałem taki napęd i załączał się dopiero jak przód tracił przyczepność, było to bardzo wyczuwalne, mało przewidywalne i bardzo wkurzające :) W A5 mam teraz co prawda "crown gear" (nie wiem jakie jest polskie tłumaczenie), a nie torsen, ale to dalej "stały", nierozłączalny napęd i ta świadomość dodaje mi pewności. Wiem, że nie ma możliwości, żeby coś się "nie załączyło" na czas, tak jak w starym haldexie. Bardzo mnie tylko ciekawi, czy to ultra, faktycznie trzyma napęd spięty i tylko w odpowiednich warunkach go rozłącza (czyli odwrócenie działania haldexa w VW właśnie). Fajnie by było gdyby jakiś użytkownik, który ma porównanie mógł się tutaj wypowiedzieć :)
julekF1 Opublikowano 9 Lutego 2020 Autor Opublikowano 9 Lutego 2020 W dniu 3.02.2020 o 13:41, Cytryn napisał: Dałbym sobie rękę uciąć, że właśnie w TDI jest ultra...np. w Q5 TDI, z tego co wiem, jest quattro ultra. Szkoda, że Audi oficjalnie nie podaje takiej informacji w konfiguratorze jest info w konfiguratorze TFSI ma quattro ultra TDi quattro z samoblokującym centralnym mechanizmem różnicowym
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się