Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pobieranie prądu na postoju + migające zegary


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Kolejny raz zwracam się o pomoc, bo już mnie nie powiem co trafia przez tego mojego ALT'cika...  Sytuacja wygląda następująco:

Kilka dni temu próbując odpalić auto okazało się, że aku padło... aku ma niecałe 3 miesiące, a auto stało jakieś 35h. Pożyczyłem aku od znajomego, a swój dałem do podładowania i postanowiłem kupić miernik i zobaczyć co go boli. Wypiąłem klemę minusową i tym samym połączyłem ją szeregowo z minusem akumulatora. Okazało się, że pobór prądu waha się w granicach 0,85-0,90A. Ogólnie przymierzałem się do tego przez 3 dni i na różne sposoby. W pierwszy dzień z tych nerwów przemierzyłem go z kolegą wyciągając po kolei bezpieczniki, niestety nie zapisując wyników, ale największe spadki były jeśli dobrze pamiętam na bezpieczniku z klimatyzacji (nr 1) i nawigacji oraz zestawu wskaźników (nr 15), reszta to jakieś małe skoki. Kolejnego dnia poszliśmy w drugą stronę. Wypiąłem wszystkie bezpieczniki i zacząłem po kolei je wkładać i obserwować wzrosty poboru prądu, tym razem z notesikiem :D. Początkowy pobór prądu (bez bezpieczników) to 0,12A. Oczywiście wcześniej wcisnąłem zamek drzwi kierowcy oraz maski. Pierwszy bezpiecznik (klima) zostawiłem sobie na koniec. Wkładałem je po kolei i pobory zaczęły się od bezpiecznika nr 13 (moduł kolumny kierowniczej) 0,20A, następnie nr 15 (nawigacja oraz zestaw wskaźników) 0,45A, potem nr 17 (regulacja poziomu zawieszenia, system kontroli ciśnienia w oponach, czujnik deszczu, sygnalizacja podczas parkowania) 0,5A, następnie nr 22 (przednie drzwi lewe i prawe) 0,66A... nr 24 (moduł komfortu) 0,86A... nr 39 (radioodtwarzacz) 0,90A i na końcu wpiąłem nr 1 (klimatyzacja) 1,05A... Kolega zmęczony poszedł do domu, a ja jeszcze sam chwilę tam grzebałem i w końcu po zmierzeniu początkowo pokazało te 0,90A, ale po około minucie spadło do 0,1A. Na tym dzień się skończył (na każdą noc oczywiście odpinałem aku, żeby mi go znowu nie zjadło). Następnego dnia (dziś) wziąłem do pomocy swoją kobietę i po zmierzeniu okazało się, że jest jeszcze gorzej, pobór prądu w granicach 1,30A i do tego zaczęły migać zegary i wyświetlać się akumulator, gdzie mierzone było napięcie i wynosiło 12,55V !! :blowup:To auto chyba im dłużej stoi tym mu gorzej... Nie wiem już co robić, mam powoli dość tego auta, bo co chwilę w nim coś, choć staram się o nie dbać jak mogę... Tym bardziej, że jestem w Holandii, zaraz nie będę miał czym jeździć do pracy, a nie widzi mi się go oddawać tutaj do specjalistów żeby mi żeby mi pruli instalacje, nie wiadomo co.. Poradzicie coś czy lepiej od razu brać urlop i do Polski z nim do mechanika?

Opublikowano

up

Opublikowano

Jeżeli dysponujesz VAG-iem to spróbuj może odczytać błędy zapisane w ECU i w sterowniku zegarów. W każdym możesz też w blokach pomiarowych zobaczyć jakie jest napięcie zasilania, które mierzy dany moduł. Być może uszkodził się obwód pomiaru napięcia albo znajdziesz inne błędy, które nakierują Cię na problem.

Wstępnie jeżeli mówisz że na Aku masz 12.55V a kontrolka pokazuje problem z akumulatorem to uszkodzony może być obwód pomiaru napięcia albo gdzieś jest słaby styk (może wtyczka w zegarach poluzowana) ale to gdybanie.

Zasilanie poszczególnych obwodów nie jest wyłączane od razu ale po jakimś czasie. Dlatego pomiar poboru prądu należałoby zrobić po jakimś czasie od wyłączenia i zamknięcia samochodu.

Tu znalazłem ciekawy wątek, który może być Ci pomocny.

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3481503.html

Opublikowano

Z tymi zegarami to chyba wszystko ok. Myślę, że dziewczyna słabo docisnęła sondy miernika do klemy i akumulatora. Tak jak już pisałem, na noc odłączam klemy, a wczoraj postanowiłem pojechać kilka km do sklepu i po podpięciu aku było wszystko ok. Na noc ponownie go odpiąłem i dziś po zmierzeniu go zimnego miernik wskazał po kilkunastu sekundach 0,16A, a po około minucie zaczął się wahać między 0,09A-0,1A (drzwi zamknięte, zamek maski wciśnięty). Niby lepiej, ale czy to i tak trochę nie za dużo? Vcds posiada mój znajomy, który niestety wraca za 2 tygodnie z urlopu więc wtedy go podłącze, ale myślę, że do tej pory jakoś nim przejeżdżę. Tutaj znalazłem podobny temat:

postępowałem nawet tak jak to opisał Dajmon krok po kroku ze zrzuceniem klemy > podpięcia szeregowo amperomierza > zamknięciu drzwi, maski itd i obserwowaniu tego na fisie. Za pierwszym razem wszystko poszło ok, ale za drugim już trójkąt świateł awaryjnych nie chciał zgasnąć.

Na innym forum zaś przeczytałem, że gość miał też problem z drzwiami, ale taki, że kiedy zamykał auto z pilota to prąd nadal był pobierany, a gdy zamykał z kluczyka to wszystko było ok, tam chyba chodziło o moduł komfortu, który nie widział, że kiedy drzwi zostały zamknięte z pilota faktycznie są zamknięte czy coś w tym stylu...

Jutro niedziela więc spróbuję jeszcze raz krok po kroku zrobić to co Dajmon jak i również zmierzyć pobór po zamknięciu auta z pilota/kluczyka. Dodam, że przez te kilka dni kiedy odpinałem na noc klemy, auto zamykałem kluczem, a pobór prądu miałem w tych granicach jak dziś, czyli 0,09A-0,1A. Może więc tu jest problem.

Opublikowano (edytowane)

0,1A to jest około 1,2W (wata). Z dnia na dzień to Ci raczej akumulatora nie powinno załatwić. Pamiętaj, że niektóre elementu pozostają aktywne (np. odbiornik od centralnego zamka) i jakąś ilość energii muszą pobierać. W tym wątku, który wskazałeś są takie proste obliczenia i wskazanie że 0,1A to jeszcze nie powód do problemów.

Na razie miałeś jeden przypadek problemu. Więc może należy zastosować się do typowego powiedzenia mechaników: Jeździć, obserwować? Może zostawiłeś włączoną jakąś lampkę np. tą do czytania mapy na tylnej kanapie. U mnie syn rutynowo zostawia to światełko włączone a ono jak jest załączone z przycisku to się nie wyłączy automatycznie jak auto przechodzi na stadby.

Edytowane przez maciej_m
Opublikowano

To niemożliwe, bo bardzo rzadko wożę pasażerów z tyłu, dzieci nie mam, a poza tym jestem bardzo spostrzegawczy i zawsze wszystko sprawdzam, nawet za klamkę ciągnę po zamknięciu auta żeby sprawdzić czy zamknięte ? No na razie będę musiał tak zrobić, jeździć i obserwować, ponieważ nie mam za bardzo wyjścia. Z tym, że na noc będę odpinał aku, ponieważ codziennie daje mi inne pomiary. Wczoraj mierzyłem i było te 0.1A, a dziś już 0.6A. Czasem potrafi skoczyć do ponad 1A więc ewidentnie coś go boli, ale na razie nie doszedłem do tego, co.. ?

Opublikowano

Chyba już wszystko wiem. Dziś znowu zmierzyłem go na zimno kolejno wyciągając bezpieczniki. Pobór po około minucie był na poziomie 0,10A i tylko po wyciągnięciu bezpiecznika nr 15 (Nawigacja oraz zestaw wskaźników) pobór spadł do 0,00A. W reszcie bezpieczników bez zmian. Także wiem już gdzie mniej więcej leży problem, ale co z tym zrobić dalej? Jakieś pomysły?

Opublikowano
1 godzinę temu, Cooler93 napisał:

Chyba już wszystko wiem. Dziś znowu zmierzyłem go na zimno kolejno wyciągając bezpieczniki. Pobór po około minucie był na poziomie 0,10A i tylko po wyciągnięciu bezpiecznika nr 15 (Nawigacja oraz zestaw wskaźników) pobór spadł do 0,00A. W reszcie bezpieczników bez zmian. Także wiem już gdzie mniej więcej leży problem, ale co z tym zrobić dalej? Jakieś pomysły?

Odłącz przewód przy liczniku od zegara radiowego,kiedyś sprawdzałem ze ma pobór(szczególnie jak palmy nie ma jeszcze na zegarach)

Opublikowano
17 godzin temu, pila24 napisał:

Odłącz przewód przy liczniku od zegara radiowego,kiedyś sprawdzałem ze ma pobór(szczególnie jak palmy nie ma jeszcze na zegarach)

Zrobiłem tak jak poradziłeś, odpiąłem niebieską wtyczkę od zegarów i pobór prądu stoi na tym samym poziomie. To chyba nie to. Wyczytałem gdzieś na forum, że ten bezpiecznik jest odpowiedzialny za kilka rzeczy, mianowicie: prawą część zegarów, podświetlenie radia, panelu klimy, navi, drążka zmiany biegów, włączniki halogenów i esp, oświetlenie w podsufitce i pod popielniczką. Ta niebieska wtyczka od zegarów jest po lewej stronie, odpiąłem ją po ściągnięciu klapki bezpieczników, a żeby odpiąć tę po prawej musiałbym wyciągać zegary... Na razie zajmę się sprawdzeniem reszty, a jak to nie poskutkuje to zegarami zajmę się w jakiś wolny dzień od pracy.

Opublikowano

Długo mnie tu nie było, ale w końcu mam czas i chciałbym wrócić do tematu. Mierzyłem pobór prądu jeszcze raz i okazuje się, że z poboru 0.1A po wyciągnięciu bezpiecznika nr 15 pobór spada do 0.06A, natomiast po wyjęciu dodatkowo bezpiecznika nr 13 (moduł kolumny kierowniczej) pobór spada do 0.00A.

Niedawno postanowiłem zamówić interfejs od Viakena

6lJEwSSohvBIIWNlJUU9sx-w1200-h1200.png
ALLEGRO.PL

Allegro – największy wybór ofert zawsze pod ręką. Dołącz do 12,5 mln Użytkowników i ciesz się bezpiecznymi zakupami na komputerze, tablecie i smartfonie.

Zrobiłem skan auta za pomocą vcds i ukazały się takie błędy:

VCDS-Lite Version: Release 1.2
Monday, 02 March 2020, 13:38:33:0


Chassis Type: 8E - Audi A4 B6
Scan: 01,02,03,08,09,0F,11,15,16,17,18,36,37,45,46,55,56,57,65,67,69,75,76,77
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine       Labels: 06B-907-557-ALT.LBL
   Controller: 8E0 909 557 D
   Component: 2.0L R4/5VS     G   0002
   Coding: 0011501
   Shop #: WSC 63351
   VCID: 341B9FD31723
No fault code found.
Readiness: 0000 0100

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes       Labels: 8E0-614-517.LBL
   Controller: 8E0 614 517
   Component: ABS/ESP front       1726
   Coding: 04275
   Shop #: WSC 01234
   VCID: E5BDB2976C79
1 Fault Found:
01826 -  Sensor for Steering Angle (G85); Supply Voltage Terminal 30
            35-10 -   - - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC       Labels: 8E0-820-043.LBL
   Controller: 8E0 820 043
   Component:   A4 Klimaautomat   1012
   Coding: 00000
   Shop #: WSC 63351
   VCID: DECF9D7B492F
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect.       Labels: 8E0-907-279-8E2.LBL
   Controller: 8E0 907 279 C
   Component: int. Lastmodul  RDW 0203
   Coding: 00001
   Shop #: WSC 63351
   VCID: 321799CBED37
1 Fault Found:
00532 -  Supply Voltage B+
            53-00 -  Supply Voltage Too Low

-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags       Labels: 8E0-959-655-84.LBL
   Controller: 8E0 959 655
   Component: Airbag 8.4E         5001
   Coding: 0010602
   Shop #: WSC 63351
   VCID: F49BDFD3D7A3
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 16: Steering wheel       Labels: 8E0-953-549.LBL
   Controller: 8E0 953 549 L
   Component: Lenksáulenmodul     0308
   Coding: 00041
   Shop #: WSC 01234
   VCID: 3C0BB7F33F73
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments       Labels: 8E0-920-9xx-8E2.LBL
   Controller: 8E0 920 900 H
   Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D26
   Coding: 00101
   Shop #: WSC 01234
   VCID: 29257EA7C0E1
   WAUZZZ8E32A263806     AUZ6Z0B0046781
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv.       Labels: 8E0-959-433-MIN.LBL
   Controller: 8E0 959 433 AD
   Component: Komfortgerát T85    0316
   Coding: 06720
   Shop #: WSC 63351
   VCID: 73995CCF52AD
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 56: Radio       Labels: 8E0-035-1xx-56.LBL
   Controller: 8E0 035 186 L
   Component: concert II  GRO    0001
   Coding: 01001
   Shop #: WSC 00483
   VCID: 301393C3E33B
2 Faults Found:
00856 -  Radio Antenna
            36-00 -  Open Circuit
00858 -  Connection; Radio ZF Output to Antenna Amplifier
            36-00 -  Open Circuit

-------------------------------------------------------------------------------
Address 76: Park Assist       Labels: 8Z0-919-283.LBL
   Controller: 8Z0 919 283 A
   Component: Parkingsyst. A4 RDW D07
   Coding: 00104
   Shop #: WSC 63351
   VCID: 43F9CC0F428D
No fault code found.

End   --------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeśli chodzi o błędy przy radiu - wzmacniacz kilka miesięcy temu został odłączony, ponieważ już miałem przygodę ze "złodziejem prądu" i to właśnie on był winowajcą.

Nie wiem czy ta informacja może być pomocna, ale dodam, że na początku grudnia został u mnie zamontowany tempomat, a mniej więcej miesiąc po tym aku odmówił posłuszeństwa.

Opublikowano

up

Opublikowano

Zmierz po ludzki pobór prądu. Sterowniki się usypiają po kilku / kilkunastu minutach. Daj między klemę a aku amperomierz i zostaw go tam na 15 minut. Po 15 minutach sprawdź jaki masz pobór prądu i wtedy po kolei wyciągaj bezpieczniki. Oczywiście zamki wszystkie zamknięte muszą być. Jak po kolei wkładasz bezpieczniki to normalne, że będzie pobór prądu. Akumulator sprawdź. W każdym sklepie z aku Ci go sprawdzą często za darmo, może po prostu aku nie trzymać i tyle.

Opublikowano
14 godzin temu, Makale napisał:

Zmierz po ludzki pobór prądu. Sterowniki się usypiają po kilku / kilkunastu minutach. Daj między klemę a aku amperomierz i zostaw go tam na 15 minut. Po 15 minutach sprawdź jaki masz pobór prądu i wtedy po kolei wyciągaj bezpieczniki. Oczywiście zamki wszystkie zamknięte muszą być. Jak po kolei wkładasz bezpieczniki to normalne, że będzie pobór prądu. Akumulator sprawdź. W każdym sklepie z aku Ci go sprawdzą często za darmo, może po prostu aku nie trzymać i tyle.

 

Właśnie tak po ludzku mierzyłem, ale zdania na temat usypiania sterowników są podzielone i większość mówi, że w b6 sterowniki usypiają się "od razu" więc ja przez to rozumiałem, że do tej minuty po zamknięciu samochodu kiedy pobór prądu spada z 0.8A~ do 0.1A. Okazało się jednak, że u mnie usypiają się po 10 minutach. Jak już pisałem po około minucie pobór wynosi 0.1A, a tym razem po odczekaniu 10 minut pobór spadł do 0.00A i utrzymywał się na tym poziomie przez kolejne 20 minut. Teraz nasuwa się pytanie: czy 0.00A jest możliwe kiedy cały czas migała dioda z centralnego zamka w drzwiach?

Opublikowano

Nie pamiętam ile u mnie było. Zależy czym mierzyłeś. Z tego co kojarzę u mnie to było 0.0x (czyli max 0.09, ale to było coś koło 0.03, ale ręki nie dam odciąć) Ampera i to normalne i też się usypiają po około 10 minutach. U mnie najdłużej się usypia MK, RNS-D i moduł BT. 1 dioda bierze tak znikomy prąd, że prosty multimetr może go nawet nie zauważyć.

Opublikowano (edytowane)
17 godzin temu, Cooler93 napisał:

0.00A jest możliwe kiedy cały czas migała dioda z centralnego zamka w drzwiach?

Dupny amperomierz tak pokaże,w rzeczywistości jest pobór kilkadziesiąt mA. A to nie dioda prąd bierze tylko MK w trybie czuwania,dioda tylko sygnalizuje jego prace.

Poniżej masz sprawdzony pobór dwoma różnymi amperomierzami. Wystarczy ze przewody są słabe od miernika i juz traci dokładność.

20200205_153746.jpg

20200205_134628.jpg

Edytowane przez pila24
Opublikowano

No cóż. Od kilku dni zostawiam podpięty aku (do tej pory za każdym razem odłączałem na noc, ponieważ muszę jakoś dojechać do pracy) i nic się nie dzieje. Wychodzi na to, że jak były przymrozki to widocznie aku nie trzymał, teraz jest ciepło i jest ok. Fakt, że aku już mam słaby, bo dwa razy był rozładowany, napięcie po nocy na poziomie 12.30V~, przy odpaleniu spada do 10.10V, ładowania dokładnie nie pamiętam, ale na pewno ponad 14.30V (wszystko wyłączone).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...