pikny Opublikowano 22 Marca 2009 Opublikowano 22 Marca 2009 Witam Po zdemontowaniu pokrywy klawiatury stwierdziłem, że do wymiany kwalifikują się hydrauliczne popychacze. Wymieniłem je niezwłocznie lecz problem pozostał. Mało tego pojawił się jeszcze większy, jadąc z garażu do domu silnik zaczął strasznie strzelać (miałem nadzieję że przyczyną jest łańcuszek i napinacz na wałkach rozrządu) a podczas zmiany biegów silnik zgasł bez możliwości ponownego odpalenia. Po rozebraniu pokrywy klawiatury okazało się że wszystko jest ok jednak silnik jest zblokowany. Następnie popuściłem rozrząd i okazało się że problem jest z dolną częścią silnika (wałkami można kręcić). Moje pytanie brzmi co mogło się stać z tym silnikiem i co najlepiej zrobić-remont czy wymiana silnika? Silnik w tej chwili ma przejechane około 182000 km.
arek87 Opublikowano 22 Marca 2009 Opublikowano 22 Marca 2009 Ja proponuje zdjąć miskę olejową i zobaczyc jak wyglądają panewki korbowodowe. Czy pod czas halasów z głowicą sprawdzałes cisnienie oleju??
szogun0 Opublikowano 22 Marca 2009 Opublikowano 22 Marca 2009 A ja myślę, że miałeś problem z popychaczami i zawory się podstawiły. Następnym etapem była kolizja tłoków z zaworami. Teraz rozbierz wszystko i dokładnie zweryfikuj.
Ronin Opublikowano 22 Marca 2009 Opublikowano 22 Marca 2009 Jeżeli to coś poważnego, to najlepiej wymienić na inny używany silnik. Oczywiście zawsze jest pytanie w jakim stanie jest silnik nowokupowany. Ja bym postawił sprawę jasno: kupię cały silnik z wymianą i gwarancją na 3 miesiące. Będzie czarno na białym - klient ma byc zadowolony.
pikny Opublikowano 22 Marca 2009 Autor Opublikowano 22 Marca 2009 Niestety nie miałem możliwości sprawdzenia ciśnienia oleju lecz kontrolka gasła po zapaleniu i nie zapalała się. Co do ściągania miski olejowej wczoraj spędziłem 5h przy tej operacji i niestety nie udało się mi tego ściągnąć ;( nie wiem czy przy kole zamachowym są jakieś śrubki do demontażu miski?!
arek87 Opublikowano 22 Marca 2009 Opublikowano 22 Marca 2009 Przy kole masz 2 sróbki na imbus "5".Są tam takie 2 otwory, musisz ustrawic kolo zamachowe w odpowiedzniej pozycji. ma ono takie wycięcie specjalne i odkrecasz.
pikny Opublikowano 23 Marca 2009 Autor Opublikowano 23 Marca 2009 Dziękuje za odpowiedz i pomoc, teraz może uda się mi dostać do dolnej części i odnaleźć przyczynę awarii.
Gh0st666 Opublikowano 18 Listopada 2020 Opublikowano 18 Listopada 2020 Witam. Odgrzeje kotleta trochę. Od roku szukałem przyczyny stuków w moim 1.8t AEB... Kontrolka oleju się nie zapalała w czasie pracy silnika. Pierwsza diagnoza, że szklanki stukają... Wymienione i brak efektu. Pompa oleju może dawać za słabe ciśnienie i faktycznie wymagała już wymiany, ponieważ zaworek zwrotny był porysowany... Po wymianie dalej stukał... Napinacz i łańcuch też wymieniłem... Kilka dni temu stukanie się nasiliło i inny mechanik zaczął szukać przyczyny no i znalazł... Koło zębate wałka pośredniego się poluzowało i stukało, wybijając klin stopniowo coraz bardziej... Po wymianie nastała upragniona cisza xD panewki też były sprawdzone i wymienione na nowe mimo że stare nie wykazywały zbytnio zużycia. Panewka wałka pośredniego była wykruszona co uszkodziło starą pompę oleju. Dodaje ten post dla potomnych :-)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się