Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Oryginalny termometr w liczniku


demoralizator

Rekomendowane odpowiedzi

no i widzisz sam że nie ma w tym nic trudnego.A sygnał z czujnika z kąd brałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zabrałem się za podłączenie tego wyświetlacza. Sprawa w miarę prosta, jak się poczyta trochę mądrych rad kolegów z forum. Jedynym mankamentem był fakt, że wczoraj temp. była -10 i trochę mnie wymroziło. Ale cóż to za niedogodność w obliczu tak pięknego czerwonego światełka z temperaturą.

Ja u siebie podłączałem czujnik 10 pinów. Podłączyłem do niego również sygnał z prędkościomierza. Gdzieś w niemieckiej instrukcji wyczytałem, że to trzeba podłączyć, żeby robił korekty temperatury w zależności od prędkości pojazdu. Na razie wszystko śmiga aż miło i faktycznie podczas jazdy temperatura jest inna, niż w czasie postoju. Nie wiem, czy to wynika z podłączenia pod prędkościomierz, czy z faktycznie odczytanej przez czujnik zmiany temperatury.

Przy podpinaniu do klimatronika nie miałem problemu, bo tylko jeden kabelek był koloru żółto-brązowego, więc bez problemu w niego trafiłem. Resztę kabelków podpiąłem pod wtyczkę radia, żeby nie dłubać przy liczniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zabrałem się za podłączenie tego wyświetlacza. Sprawa w miarę prosta, jak się poczyta trochę mądrych rad kolegów z forum. Jedynym mankamentem był fakt, że wczoraj temp. była -10 i trochę mnie wymroziło. Ale cóż to za niedogodność w obliczu tak pięknego czerwonego światełka z temperaturą.

Ja u siebie podłączałem czujnik 10 pinów. Podłączyłem do niego również sygnał z prędkościomierza. Gdzieś w niemieckiej instrukcji wyczytałem, że to trzeba podłączyć, żeby robił korekty temperatury w zależności od prędkości pojazdu. Na razie wszystko śmiga aż miło i faktycznie podczas jazdy temperatura jest inna, niż w czasie postoju. Nie wiem, czy to wynika z podłączenia pod prędkościomierz, czy z faktycznie odczytanej przez czujnik zmiany temperatury.

Przy podpinaniu do klimatronika nie miałem problemu, bo tylko jeden kabelek był koloru żółto-brązowego, więc bez problemu w niego trafiłem. Resztę kabelków podpiąłem pod wtyczkę radia, żeby nie dłubać przy liczniku.

a po co ma ci pokazywać podczas jazdy inną temperaturę niż jest rzeczywiście? ;-) chcesz poznać temperaturę odczuwalną gdybyś jechał cabrio z odkrytym dachem? :-D ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście nie jeżdżę cabrio. A jeśli chodzi o rzeczywistą temperaturę, to mało mnie ona interesuje przy prędkości 100km/h. Wolę mieć faktyczną temperaturę, która panuje na zewnątrz, czyli skorygowaną o wskazania prędkościomierza. Zresztą nie po to skonstruowali wyświetlacz, który podpina się do prędkościomierza, żeby z tego nie skorzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście nie jeżdżę cabrio. A jeśli chodzi o rzeczywistą temperaturę, to mało mnie ona interesuje przy prędkości 100km/h. Wolę mieć faktyczną temperaturę, która panuje na zewnątrz, czyli skorygowaną o wskazania prędkościomierza. Zresztą nie po to skonstruowali wyświetlacz, który podpina się do prędkościomierza, żeby z tego nie skorzystać.

czyli wg Ciebie rzeczywista temperatura rożni się od faktycznej tym ze ta druga jest skorygowana o wskazania prędkościomierza? :-D wg mnie rzeczywista i faktyczna to to samo :-D jest jeszcze temperatura odczuwalna i ta zależy od prędkości wiatru, wilgotności powietrza, odczuwalna dla kogoś kto spaceruje sobie po chodniku a nie siedzi w ciepłym aucie.

Ale OK Ty masz temp. faktyczną skorygowaną... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście nie jeżdżę cabrio. A jeśli chodzi o rzeczywistą temperaturę, to mało mnie ona interesuje przy prędkości 100km/h. Wolę mieć faktyczną temperaturę, która panuje na zewnątrz, czyli skorygowaną o wskazania prędkościomierza. Zresztą nie po to skonstruowali wyświetlacz, który podpina się do prędkościomierza, żeby z tego nie skorzystać.

czyli wg Ciebie rzeczywista temperatura rożni się od faktycznej tym ze ta druga jest skorygowana o wskazania prędkościomierza? :-D wg mnie rzeczywista i faktyczna to to samo :-D jest jeszcze temperatura odczuwalna i ta zależy od prędkości wiatru, wilgotności powietrza, odczuwalna dla kogoś kto spaceruje sobie po chodniku a nie siedzi w ciepłym aucie.

Ale OK Ty masz temp. faktyczną skorygowaną... ;-)

Ogólnie dyskusja jest bez sensu. Czepiasz się semantyki, ale niech Ci będzie. Rzeczywista temp. i faktyczna to jest to samo. A mi oczywiście chodziło o temp. odczuwalną, tylko zabrakło mi tego słowa. W każdym bądź razie na wyświetlaczu chcę mieć temp. rzeczywistą, a nie odczuwalną. I taką też mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a Ty chyba nie rozumiesz co piszesz.... odczuwalna ma związek z prędkością itd, a Ty żeby mieć rzeczywistą podłączasz czujnik prędkości?

dla człowieka temperatura odczuwalna jest niższa niż rzeczywista im większy wiatr i wilgotność a to dlatego ze trudniej mu utrzymać jego stałą temperaturę 36,6 stC, czujnik temperatury po prostu przyjmuje temperaturę otoczenia i już :), jemu jest prawie bez znaczenia (troszkę szybciej lub wolniej reaguje na zmiany temp) czy jest duża czy mała wilgotność i jaką prędkością jedziesz.

dobra - kto władny może moje wypociny usunąć.... zaśmiecam wątek a kolega i tak nie zrozumie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Człowieku poczytaj sobie troszkę ten wątek i znajdź tam odnośniki do plików w języku niemieckim. Poczytaj i wtedy zrozumiesz co piszę. Bo jak na razie to chyba Ty nie do końca rozumiesz co piszesz. Gdyby było tak jak piszesz, że czujnik prawie nie odczuwa prędkości i innych warunków otoczenia, to żaden konstruktor nie zadawałby sobie trudu konstrukcji wyświetlacza podłączanego do czujnika prędkości. No chyba, że jesteś jednym z konstruktorów VW/Audi i podsuwasz coraz to nowsze rozwiązania, to wtedy przepraszam, że ośmieliłem się w ogóle odezwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Tez chcialbym miec termometr.Widze ze na poscie nie ma fotek i mam pytanie czy ten term jest jakis z allegro czy orginalny na liczniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bede mial termometr i posiadam u siebie klimatronik.jak mam podlaczyc to razem z czujnikiem?Gdzie szukac kostki od czujnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przeprowadziłem montaż wyświetlacza model 8-pinowy dokładnie taki sam jak kolega w pierwszym wątku pokazał na zdjęciach. Zastosowałem się do rad kolegów, którzy podpinali sygnał temperatury z klimatronika kostka B pin 1 (przewód brązowo żółty), zasilanie z niebieskiej kostki licznika (przewód czarno czerwony) i masa z czarnej kostki od radia (brązowy przewód).

Nie obyło się bez komplikacji tzn. po podłączeniu wszystkich kabelków i podłączeniu kostek włączam zapłon a na wyświetlaczu temperatury pojawia się wartość -11...zacząłem sprawdzać na klimatroniku jaka temperaturę podaje a tam + 21 czyli prawidłowo no to zmieniłem na klimatroniku stopnie C na F i na klimie się zmieniły a na wyświetlaczu nic to już wiedziałem, że coś nie tak podłączyłem. Tak więc wyciągnąłem panel klimatronika i sprawdziłem czy przewód do którego się podpiąłem to rzeczywiście idzie do pin 1 kostka B (a jak podłączałem nie sprawdziłem miernikiem przejścia między kostką a miejscem w któym rozizolowałem kabel). Okazało się, że wpiąłem się w nie ten przewód ponieważ w tej kostce są dwa przewody brązowo żółte i wpiąłem się w nieodpowiedni, po zmianie przewodu i sprawdzeniu przejścia podłączyłem panel klimatronika i tym razem temperatura na wyświetlaczu była właściwa tzn. pokazało się + 20 i urosła do + 21 tak jak na panelu klimatronika. Kabelki do podłączenia wyciełem ze starego komputera tak jak koledzy też przoponowali.

oto efekt końcowy

cały temat masz o tym jak gdzie co podłączyć :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już tyle o tym było w tym temacie.

Najpierw sprawdzasz, jaki masz wyświetlacz - 8 pinów czy 10. Później szukasz sobie rozpiski pinów tego wyświetlacza. Jak już to wiesz, to szukasz sobie kostki B przy climatronic. Tam szukasz pinu nr 1 (kolor żółto-brązowy). Wpinasz się w ten kabelek - to jest sygnał temperatury. Później podpinasz się do zasilania po zapłonie - najlepiej kabelek od radia (bodajże czerwony, albo czerwono-czarny). Później kabelek do masy, też od radia - brązowy. Na końcu już tylko kabelek od regulacji podświetlenia. Też szukasz go sobie przy kostce radia (koloru nie pamiętam). I już...

Jeśli chcesz zrobić tak, jak w ori, to możesz też podpiąć się do sygnału prędkościomierza. Ten kabelek również znajdziesz przy radiu (koloru nie pamiętam, ale oznaczony jest jako GALA - chyba, że nie masz radia z opcją GALA, to wtedy tego kabelka musisz szukać przy liczniku).

Po tych zabiegach już masz full wypas.

Ważne jest, żebyś nie pomylił pinów przy kostce B w climatronicu. Najlepiej podpiąć się do niego przy samym wtyku, bo wtedy na pewno nie pomylisz kabelków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli ktoś poszukuje kostki z pinami do wyświetlacza to super się nadaje do tego taśma od dysku twardego do komputera koszt 4 zł ładnie dociąć i po problemie

ta szeroka tasma??jak w wyswietlaczu jest tylko 8 pinów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już tyle o tym było w tym temacie.

Najpierw sprawdzasz, jaki masz wyświetlacz - 8 pinów czy 10. Później szukasz sobie rozpiski pinów tego wyświetlacza. Jak już to wiesz, to szukasz sobie kostki B przy climatronic. Tam szukasz pinu nr 1 (kolor żółto-brązowy). Wpinasz się w ten kabelek - to jest sygnał temperatury. Później podpinasz się do zasilania po zapłonie - najlepiej kabelek od radia (bodajże czerwony, albo czerwono-czarny). Później kabelek do masy, też od radia - brązowy. Na końcu już tylko kabelek od regulacji podświetlenia. Też szukasz go sobie przy kostce radia (koloru nie pamiętam). I już...

zgadzam się z kolegą !!! sprawa może wygląda skomplikowanie ale w realu jest banalna!!!:wink:

Jeśli nie chce ci się szukać kabli w kostkach przy radiu to skorzystaj z podłączenia zapalniczki tam masz ( plus, mase i regulację podświetlenia )

Ważne jest, żebyś nie pomylił pinów przy kostce B w climatronicu. Najlepiej podpiąć się do niego przy samym wtyku, bo wtedy na pewno nie pomylisz kabelków.

Fakt !!! wtyczka jest na 100 % rozbieralna (z tyłu panela climatronika jest kolejność pinów i nie sposób się pomylić )

pozdrawiam

szkodnik

Ps. służę pomocą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to nie dzial SRZEDAM ale ejsli ktos jest zainteresowany to posiadam do sprzedania 2 wyswietlacze z kostka . Montaz jest banalnie prosty jak koledzy wyzej zaznaczyli , dzieki za fotostory ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...