Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Masło na bagnecie i korku.


Maciek9119

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam mały problem z masłem na bagnecie i korku wlewu oleju. Auto rok temu miało robiony remont silnika i w zimie zaczął pojawiać się problem. Latem jest ok. Teraz znowu przyszła zima i jest tragedia oddałem auto do mechanika, żeby sprawdził i wyczyścił cała odmę ( wcześniej robiłem tylko ten kawałek obok filtra powietrza) Mechanik wszystko wyczyścił i bagnet był piękny bez masła aż dwa dni... Dzisiaj znowu zaczęło się robić masło na korku i bagnecie. Płynu chłodniczego nie ubywa a test na obecność oleju w płynie wyszedł negatywnie. A więc mam pytanie co może generować takie ilości masła? Olej leje 5w30 dziennie robię 30km minimum akurat wczoraj zrobiłem 150km i masło już się pojawiło. Zaraz pewnie cała odma znowu będzie zawolona i pieniądze pójdą się... Bardzo proszę żeby mnie ktoś nakierował na to dlaczego tak się dzieje.. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aury zimowej to akurat nie ma, za to jest duża wilgoć co ma wpływ właśnie na powstawanie takich dolegliwości jak opisujesz.

Termostat masz sprawny? Silnik w krótkim czasie osiąga temperaturę roboczą?

Bo jeżeli nie to masz odpowiedz na dolegliwość.

 Nie zaszkodziłoby też jakbyś trochę to auto "przegonił" po autostradzie lub ekspresówce co jakiś czas....

Niektórzy mający podobne do Twojego problemy, zmieniają olej przed "zimą" co w pewnym stopniu minimalizuje tą dolegliwość.

Jednakże jak napisałem wyżej w pierwszej kolejności przyjrzałbym się dokładnie układowi chłodzenia czy jest w 100% sprawny.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We Wrześniu vag pokazał problem z termostatem i czujnikiem temperatury g62 z tego co pamiętam ( chodzi o ten czujnik na dolnym wężu wchodzącym do chłodnicy). Objawiało się to tym, że po odpaleniu auto nie równo chodziło przez chwilę. Ale temperature osiągał normalnie 90 stopni bardzo szybko. Wymieniłem więc ten czujnik i termostat i dodatkowo do tej roboty wymieniłem olej i wszystkie filtry. Auto teraz chodzi po odpaleniu równo a błędy już się nie pojawiają. A grzeje się bardzo szybko. Po około 2/3km już jest 90 stopni. 

 

A masło mimo to się robi :) Dlatego zastanawiam się czy jakiś np zepsuty element odmy mógłby powodować to co się dzieje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, dzisiaj zrobiłem trasę ok. 300km z czego 60km autostradą. Starałem się przeciągać biegi żeby auto dostało trochę po tyłku, ale niestety po zaparkowaniu wyciągam bagnet pełny nadzieii i od razu rozczarowanie... Niestety pełno tej mazi.. znajomy ma takie samo auto ten sam motor jeździ tylko po mieście max 1/2km i czegoś takiego nie ma... Proszę o pomoc kogoś z takim przypadkiem i jak sobie z nim poradził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam, że komuś wymiana eżektora pomogła na ten budyń. Jak po takiej trasie dalej się pojawia to coś jest nie halo. Generalnie do przejrzenia wszelkie zaworki odmy i jej szczelność. Jaki ten olej 5w30?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak można sprawdzić na szybko czy odma działa właściwe? Tzn tak czyszczenie i szczelność odmy i jej zaworków właśnie teraz robił mechanik i mówi, że nic tam złego się nie dzieje oprócz tego, że w tej dolnej odmie było wszystko zawalone mazią, mam wrażenie, że auto nawet lepiej jedzie po tym czyszczeniu odmy. Tylko co jak teraz znowu zaczyna robić się to masło i cała praca mechanika idzie na marne a moje pieniądze w błoto. Auto przed czyszczeniem odmy potrafiło nawet wyrzucić bagnet. Co do oleju to nie dam sobie ręki uciąć ale chyba mobil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korek powinien lekko podskakiwać na jałowych. Jak sam nie sprawdzisz to zostaje Ci wierzyć na słowo, chyba że stałeś nad nim :P  Może jakieś resztki Ci wywala jeszcze po czyszczeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż z ciekawości poleciałem teraz do auta i nagrałem filmik. 

logo_face.png
WRZUCPLIK.PL

UploadFile.pl - Darmowy hosting plików

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vag jeszcze wywala co jakiś czas takie błędy :

 

16804- Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold 

P0420 - 002 Lower Limit Exceeded - Intermittent

 

16712- Knock Sensor 1 (G61) Signal to high

P0328-001- Upper Limit Exceeded - Intermittent

 

Więcej grzechów nie pamiętam ;) ma ktoś jakiś pomysł co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Maciek9119 napisał:

Czyli nikt nie miał takiego problemu :)

 

Ciężko w googlach poszukać i w wyszukiwarce na forum? Wszystko na tacy podaj...:facepalm:

Wywal kata i wyłącz drugą sondę u tunera, zmień czujnik spalania stukowego. Ot, cała filozofia. Jak masz zjebane ustawienie lpg to też może wyskakiwać błąd od kata.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, przem8 napisał:

Ciężko w googlach poszukać i w wyszukiwarce na forum? Wszystko na tacy podaj...:facepalm:

Wywal kata i wyłącz drugą sondę u tunera, zmień czujnik spalania stukowego. Ot, cała filozofia. Jak masz zjebane ustawienie lpg to też może wyskakiwać błąd od kata.

 

Wiem co te błędy oznaczają i nie o to pytam z tym problemem. Chodzi mi dalej o tą maź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to zabrzmi bardzo głupio, ale miałem w tamtą zimę ten sam problem. Dokładnie masło na korku i bagnecie a poziom płynu ok i bez oleju. Co się okazało, na bagnecie nie było gumowego pierścienia przy samym jej końcu. Po jej zamontowaniu i wymianie oleju + płukanka wszystko wróciło do normy

Edytowane przez chrukin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, chrukin napisał:

Może to zabrzmi bardzo głupio, ale miałem w tamtą zimę ten sam problem. Dokładnie masło na korku i bagnecie a poziom płynu ok i bez oleju. Co się okazało, na bagnecie nie było gumowego pierścienia przy samym jej końcu. Po jej zamontowaniu i wymianie oleju + płukanka wszystko wróciło do normy

Wiesz co u mnie też nie żadnego gumowego pierścienia a sam bagnet bardzo "luźno" siedzi sobie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciek9119 napisał:

sam bagnet bardzo "luźno" siedzi sobie. 

Bagnet powinien mieć na końcu od góry uszczelkę/oring i wchodzić w miarę ciasno.

Jak nie masz uszczelnienia to może łapać wilgoć i stąd ten problem co opisujesz....ale:

W dniu 21.01.2020 o 21:08, Maciek9119 napisał:

przed czyszczeniem odmy potrafiło nawet wyrzucić bagnet

to ewidentny objaw zapchanej odmy.....byłeś przy tym jak mechanik czyścił to ustrojstwo?

Spróbowałbym jeszcze wymienić olej jak wiesz na pewno,że odma jest drożna.

A już tak na marginesie to co ile wymieniasz olej w silniku? Regularne wymiany i lanie dobrego jakościowo oleju ograniczają do minimum problemy z odpowietrzeniem silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej zmieniam co 10tys a nawet częściej leje Mobila 5w30. Naprawdę staram się dbać o samochód a on mi zawsze robi pod górkę.. 

Kurcze oglądam teraz taki nowy bagnet i nie widzę, żeby miały jakąś uszczelke.

Screenshot_2020-01-22-23-07-40-338_com.android.chrome.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...