Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania na kierownicy w zakresie prędkości 110-140 km/h w Audi A4 B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pytam o wyważanie z testem drogowym bo po wymianie wahaczy na poliftowe zostało zniwelowane 95% drgań. To co zostało to jedynie wibracje w okolicach nóg w zakresie 120 - 140 a raczej takie mrowienie na nogach jest odczuwalne. Miał ktoś może taki przypadek?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
W dniu 9.02.2018 o 19:15, vex87 napisał:

Pytam o wyważanie z testem drogowym

 

W dniu 9.02.2018 o 19:15, vex87 napisał:

 

Jesli ci chodzi o wywarzanie z testem drogowym to koszt okolo 40 zl od kola.

 

 

 

W dniu 9.02.2018 o 19:15, vex87 napisał:

po wymianie wahaczy na poliftowe

Sam wymieniales?

Opublikowano

Witam, pytanie takie bo przy ściąganiu słynnej śruby pękła zwrotnica, ja mam tę z 2008 wiec stara tuleja, czy jak wymienię na te zwrotnicę nową z większym otworem i wymienie wachacz na ten z hydrotuleją i gwintem tym M14 to bedzie to wszytsko pasować? a z drugiej strony znalazłbym tylko wachacz i przegwintował tuleje? Czy te zwrotnice czym kolwiek poza tym otworem na ten wahacz sie różniły? Proszę o pomoc.

Opublikowano

Zwrotnica z polifta pasuje. Tuleji nie przetoczysz bo ma stozek w srodku. Z reszta poczytaj ten temat dokladnie a wszystko zrozumiesz

Opublikowano (edytowane)

Posiada może ktoś na sprzedaż gotowy komplet na podmiankę tych wahaczy ,żeby pozbyć się drżenia budy ?

ALbo chociaż same tuleje na stożek , a wahacz kupię nowy .

Edytowane przez Maax
Opublikowano
Polecam jeszcze sprawdzić w ten sposób. producent podaje pierścień 66.6 ale niestety jest inaczej. udaje się założyć pierścień 66.1 po tym zabiegu drgania ustaly. Każdy kto ma problem z biciem niech najpierw kupi taśmę PCV izolacyjna albo inna byle nie papierową i przed założeniem felg nawinie parę obrotów. jak oryg felgi to jeden obrót może dwa styka jak pierścienie centrujace plastik 66.6 polecam ok 5-6 razy potem pierścień centrujacy nałożyć idealnie na Piaste i potem felge skręcić stopniowo.U mnie walka z biciem została tak zlikwidowana. 

Postanowiłem sprawdzić i faktycznie jest jak kolega pisze. Posiadam felgi z oponami zimowymi z otworem 70,1. Pierścienie centrujące 66.6 na 70,1. Zamówiłem pierścienie o średnicy 66,1 na 70,1. Dokładnie oczyściłem otwory na piastach drucianą szczotka. Okazuje się ze pierścienie 66,1 pasują idealnie. Zamontowałem felgi sprawdziłem i jest ok. Zero drgań i wibracji. A wiec tak, mała lista tego co udało się zrobić w celu wyeliminowania ich:

1. Wymiana wahaczy z 65mm/12mm na przejściowe czyli 75mm/12mm (dodam iż są to wahacze używane które maja ok 8 lat a tuleje nie były wymieniane na nowe)

Dodatkowo ustawianie geometrii po wymianie wahaczy.

2. Wyważanie kół bez testu drogowego (felgi nie oryginalne 16 cali z oponami zimowymi które również nie są nowe)

Po tym wszystkim wibracje kierownicy zostały zniwelowane do zera. Jedynie co zostało to irytujące drżenie w okolicach nóg przy ok 130 km/h. Pewnie ktoś inny nie zwrócił by na to większej uwagi... ale mimo wszystko nie dawało mi to spokoju.

3. Zakup otworów centrujących z średnica wewnętrzna 66.1 a nie jak podaje producent 66.6.

Jak na razie jest ok :)

Pozdrawiam.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Opublikowano

Udało się przetoczyć bez problemu w środku, tokarz to ogarnie :D Pozdrawiam ;)

Opublikowano

Cześć Panowie,

Orientujecie się może, czy zamienniki (np. TRW, Meyle HD) z tuleją 75mm też mają tę tuleję olejową, czy tylko w ori zostało to zmienione?

Z góry dzięki!

Opublikowano

Witam .

posiadam q5 z 2008/2009 roku u mnie telepie kierownica pomiędzy 105-120 km/h poniżej i powyżej tej prędkości wszystko  Ok . Tarcze wymienione na inne cały zestaw z sq5 opony lato zimo to samo . Zastanawia mnie czy mimo ze to jest q5 to jest takie samo zawieszenie jak w a4 i a5 . Przeczytałem cały wątek i jak na taki obszerny materiał skaba dokumentacja brak zdjęć z opisami co i jak zrobić hehe . 

Opublikowano

Tak to napewno banany.jesli masz troche zdolnosci manualnych to wymienisz to bez problemu

Opublikowano

Z tego co jest opisane powyżej , jak dobrze zrozumiałem wymiana na te co mam teraz może nic nie dać (jeśli mam te mniejsze średnice ) zgadza się??? I trzeba zmieniać na polifta tak ??

Opublikowano

dzieki

to teraz mam takie pytanie , czy jest ktoś w stanie podać opisać wraz z nr części co trzeba zmienić za co ??? Fajnie by to było opisać i wrzucić w jedno miejsce

Opublikowano

U mnie również pojawiły się drgania.

Niedawno miałem problem z odkręceniem jednej śruby (tzw. zabezpieczajacej przed kradzieżą) przy przednim kole, zaczęła się obślizgiwać w związku z czym nabiłem klucz na śrubę młotkiem. Tu jest pytanie czy czasem  nie pokrzywiła się tarcza albo pista?

Również śruby, które na szybko kupiłem do kół były tylko  dostępne o 3 mm dłuższe od oryginalnych. Znowu pytanie czy to może powodować jakieś drgania?

Zaznaczę, że  w moim samochodzie (allrodzie) są  wahacze 65mm ale na M14 nr lewego wahacza 8K0 407 695 F

Z jakim numerem teraz mam szukać? Rozumiem, że u mnie raczej nie trzeba będzie nic toczyć?

Opublikowano (edytowane)

Nie pokrzywiles nic.szukaj wachaczy poliftowych  z tuleja 75. Numerów jest multum.nimi sie nie sugeruj.bierz wahacze poliftowe  od b8 lub q5

Edytowane przez quadral20004
Opublikowano

Witam czy taki zestaw z polifta będzie Ok czy jeszcze trzeba coś innego zmienić 

 

BF5412_AF-8_E5_C-42_CD-89_CE-9_BAC5_FBB3

Opublikowano

 Witam wszystkich. 

Jeśli kupię wahacze poliftowe z tuleja 75mm i większym sworzniem wraz z tulejka ze zwrotnicy do przetoczenia to dostanę w serwisie/sklepie nowe nakrętki? Śledząc  temat od początku wnioskuje ze ja mam nakrętki m12 a będę potrzebował m14 ? Niestety na all  nie widzę wahaczy z nakretkami? Jeśli coś pokrecilem proszę mnie poprawić :)

Opublikowano
3 godziny temu, Mck88 napisał:

 Witam wszystkich. 

Jeśli kupię wahacze poliftowe z tuleja 75mm i większym sworzniem wraz z tulejka ze zwrotnicy do przetoczenia to dostanę w serwisie/sklepie nowe nakrętki? Śledząc  temat od początku wnioskuje ze ja mam nakrętki m12 a będę potrzebował m14 ? Niestety na all  nie widzę wahaczy z nakretkami? Jeśli coś pokrecilem proszę mnie poprawić :)

Tak do kupienia w ASO  WHT 004 898      M14X1,5

Opublikowano

Dzięki wielkie za pomoc :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...