vex87 Opublikowano 9 Lutego 2018 Opublikowano 9 Lutego 2018 Pytam o wyważanie z testem drogowym bo po wymianie wahaczy na poliftowe zostało zniwelowane 95% drgań. To co zostało to jedynie wibracje w okolicach nóg w zakresie 120 - 140 a raczej takie mrowienie na nogach jest odczuwalne. Miał ktoś może taki przypadek?Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
quadral20004 Opublikowano 10 Lutego 2018 Opublikowano 10 Lutego 2018 W dniu 9.02.2018 o 19:15, vex87 napisał: Pytam o wyważanie z testem drogowym W dniu 9.02.2018 o 19:15, vex87 napisał: Jesli ci chodzi o wywarzanie z testem drogowym to koszt okolo 40 zl od kola. W dniu 9.02.2018 o 19:15, vex87 napisał: po wymianie wahaczy na poliftowe Sam wymieniales?
draco33 Opublikowano 12 Lutego 2018 Opublikowano 12 Lutego 2018 Witam, pytanie takie bo przy ściąganiu słynnej śruby pękła zwrotnica, ja mam tę z 2008 wiec stara tuleja, czy jak wymienię na te zwrotnicę nową z większym otworem i wymienie wachacz na ten z hydrotuleją i gwintem tym M14 to bedzie to wszytsko pasować? a z drugiej strony znalazłbym tylko wachacz i przegwintował tuleje? Czy te zwrotnice czym kolwiek poza tym otworem na ten wahacz sie różniły? Proszę o pomoc.
quadral20004 Opublikowano 13 Lutego 2018 Opublikowano 13 Lutego 2018 Zwrotnica z polifta pasuje. Tuleji nie przetoczysz bo ma stozek w srodku. Z reszta poczytaj ten temat dokladnie a wszystko zrozumiesz
Maax Opublikowano 14 Lutego 2018 Opublikowano 14 Lutego 2018 (edytowane) Posiada może ktoś na sprzedaż gotowy komplet na podmiankę tych wahaczy ,żeby pozbyć się drżenia budy ? ALbo chociaż same tuleje na stożek , a wahacz kupię nowy . Edytowane 14 Lutego 2018 przez Maax
vex87 Opublikowano 14 Lutego 2018 Opublikowano 14 Lutego 2018 Polecam jeszcze sprawdzić w ten sposób. producent podaje pierścień 66.6 ale niestety jest inaczej. udaje się założyć pierścień 66.1 po tym zabiegu drgania ustaly. Każdy kto ma problem z biciem niech najpierw kupi taśmę PCV izolacyjna albo inna byle nie papierową i przed założeniem felg nawinie parę obrotów. jak oryg felgi to jeden obrót może dwa styka jak pierścienie centrujace plastik 66.6 polecam ok 5-6 razy potem pierścień centrujacy nałożyć idealnie na Piaste i potem felge skręcić stopniowo.U mnie walka z biciem została tak zlikwidowana. Postanowiłem sprawdzić i faktycznie jest jak kolega pisze. Posiadam felgi z oponami zimowymi z otworem 70,1. Pierścienie centrujące 66.6 na 70,1. Zamówiłem pierścienie o średnicy 66,1 na 70,1. Dokładnie oczyściłem otwory na piastach drucianą szczotka. Okazuje się ze pierścienie 66,1 pasują idealnie. Zamontowałem felgi sprawdziłem i jest ok. Zero drgań i wibracji. A wiec tak, mała lista tego co udało się zrobić w celu wyeliminowania ich:1. Wymiana wahaczy z 65mm/12mm na przejściowe czyli 75mm/12mm (dodam iż są to wahacze używane które maja ok 8 lat a tuleje nie były wymieniane na nowe)Dodatkowo ustawianie geometrii po wymianie wahaczy.2. Wyważanie kół bez testu drogowego (felgi nie oryginalne 16 cali z oponami zimowymi które również nie są nowe)Po tym wszystkim wibracje kierownicy zostały zniwelowane do zera. Jedynie co zostało to irytujące drżenie w okolicach nóg przy ok 130 km/h. Pewnie ktoś inny nie zwrócił by na to większej uwagi... ale mimo wszystko nie dawało mi to spokoju.3. Zakup otworów centrujących z średnica wewnętrzna 66.1 a nie jak podaje producent 66.6.Jak na razie jest ok Pozdrawiam.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
draco33 Opublikowano 15 Lutego 2018 Opublikowano 15 Lutego 2018 Udało się przetoczyć bez problemu w środku, tokarz to ogarnie Pozdrawiam
luk.wlk Opublikowano 20 Lutego 2018 Opublikowano 20 Lutego 2018 Cześć Panowie, Orientujecie się może, czy zamienniki (np. TRW, Meyle HD) z tuleją 75mm też mają tę tuleję olejową, czy tylko w ori zostało to zmienione? Z góry dzięki!
peter22 Opublikowano 2 Czerwca 2018 Opublikowano 2 Czerwca 2018 Witam . posiadam q5 z 2008/2009 roku u mnie telepie kierownica pomiędzy 105-120 km/h poniżej i powyżej tej prędkości wszystko Ok . Tarcze wymienione na inne cały zestaw z sq5 opony lato zimo to samo . Zastanawia mnie czy mimo ze to jest q5 to jest takie samo zawieszenie jak w a4 i a5 . Przeczytałem cały wątek i jak na taki obszerny materiał skaba dokumentacja brak zdjęć z opisami co i jak zrobić hehe .
quadral20004 Opublikowano 2 Czerwca 2018 Opublikowano 2 Czerwca 2018 Tak to napewno banany.jesli masz troche zdolnosci manualnych to wymienisz to bez problemu
peter22 Opublikowano 3 Czerwca 2018 Opublikowano 3 Czerwca 2018 Z tego co jest opisane powyżej , jak dobrze zrozumiałem wymiana na te co mam teraz może nic nie dać (jeśli mam te mniejsze średnice ) zgadza się??? I trzeba zmieniać na polifta tak ??
peter22 Opublikowano 5 Czerwca 2018 Opublikowano 5 Czerwca 2018 dzieki to teraz mam takie pytanie , czy jest ktoś w stanie podać opisać wraz z nr części co trzeba zmienić za co ??? Fajnie by to było opisać i wrzucić w jedno miejsce
duzy616 Opublikowano 8 Czerwca 2018 Opublikowano 8 Czerwca 2018 U mnie również pojawiły się drgania. Niedawno miałem problem z odkręceniem jednej śruby (tzw. zabezpieczajacej przed kradzieżą) przy przednim kole, zaczęła się obślizgiwać w związku z czym nabiłem klucz na śrubę młotkiem. Tu jest pytanie czy czasem nie pokrzywiła się tarcza albo pista? Również śruby, które na szybko kupiłem do kół były tylko dostępne o 3 mm dłuższe od oryginalnych. Znowu pytanie czy to może powodować jakieś drgania? Zaznaczę, że w moim samochodzie (allrodzie) są wahacze 65mm ale na M14 nr lewego wahacza 8K0 407 695 F Z jakim numerem teraz mam szukać? Rozumiem, że u mnie raczej nie trzeba będzie nic toczyć?
quadral20004 Opublikowano 10 Czerwca 2018 Opublikowano 10 Czerwca 2018 (edytowane) Nie pokrzywiles nic.szukaj wachaczy poliftowych z tuleja 75. Numerów jest multum.nimi sie nie sugeruj.bierz wahacze poliftowe od b8 lub q5 Edytowane 10 Czerwca 2018 przez quadral20004
peter22 Opublikowano 10 Czerwca 2018 Opublikowano 10 Czerwca 2018 Witam czy taki zestaw z polifta będzie Ok czy jeszcze trzeba coś innego zmienić
quadral20004 Opublikowano 13 Czerwca 2018 Opublikowano 13 Czerwca 2018 ?a po co cale zwrotnice? raz ze duz drozej,dwa czasochlonne.trzeba cale zawieszenie i uklad napedowy rozbebeszyc.tak to wyglada http://allegro.pl/audi-a4-b8-q5-a5-wahacz-wachacz-przedni-8k0407696c-i6412082572.html
Mck88 Opublikowano 2 Lipca 2018 Opublikowano 2 Lipca 2018 Witam wszystkich. Jeśli kupię wahacze poliftowe z tuleja 75mm i większym sworzniem wraz z tulejka ze zwrotnicy do przetoczenia to dostanę w serwisie/sklepie nowe nakrętki? Śledząc temat od początku wnioskuje ze ja mam nakrętki m12 a będę potrzebował m14 ? Niestety na all nie widzę wahaczy z nakretkami? Jeśli coś pokrecilem proszę mnie poprawić
Wihajster Opublikowano 2 Lipca 2018 Opublikowano 2 Lipca 2018 3 godziny temu, Mck88 napisał: Witam wszystkich. Jeśli kupię wahacze poliftowe z tuleja 75mm i większym sworzniem wraz z tulejka ze zwrotnicy do przetoczenia to dostanę w serwisie/sklepie nowe nakrętki? Śledząc temat od początku wnioskuje ze ja mam nakrętki m12 a będę potrzebował m14 ? Niestety na all nie widzę wahaczy z nakretkami? Jeśli coś pokrecilem proszę mnie poprawić Tak do kupienia w ASO WHT 004 898 M14X1,5
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się