Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Zapalająca się kontrolka poziomu oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Doktor82@ 15W - 40 czy to jakas literowka?

a czemu uwazasz ze to jakas literowka??

serio ja juz mam po problemie (bynajmniej narazie) spie spokojnie a autko chodzi jak zegareczek, do silnika zagladelm przedwczoraj i zagladne dopiero w ta sobote (mam taka nadzieje ze nic do tej pory sie nie wydazy) poki co jestem dobrej mysli.

pozdrawiamm wszystkich

Opublikowano

tez kiedys myslalem ze mogą byc zapchane kanaly olejowe. Wpiszcie sobie w googla 'audi oil sludge' i zobaczcie ile tego jest.

Np tutaj: http://www.consumeraffairs.com/automotive/audi_sludge.html

Któryś z mechaników(posiadacz audi) wspomniał, że audi ma wąskie "kanaliki olejowe"

dlatego nie sugerowany jest olej 15w40 ....

Choć sam olej mineralny po uzyskaniu odpowiedniej temp.

staje się tak rzadki jak "woda" co nie można powiedzieć o syntetyku.

Kwestia lepkości to już inna historia ....

Opublikowano

Czy ktoś z was zauważył - po wymianie lub naprawie kierownicy, odmy itd (to co było opisane) - pojawianie się błędu silnika (katalizator, sonda) ... i zmniejszonej aczkolwiek stałej wysokiej konsumpcji oleju ? Gdzie szukać przyczyny ?

Opublikowano

Choć sam olej mineralny po uzyskaniu odpowiedniej temp.

staje się tak rzadki jak "woda" co nie można powiedzieć o syntetyku.

Kwestia lepkości to już inna historia ....

ooo prosze!!! wkoncu ktos zauwazyl o co chodzi. :good: Brawwoo!!!

testowalem juz olej syntetyczny i polsyntetyczny i na obydwu mialem zwiekszone zuzycie oliwy, a gdy jezdze na mineralnym (Castrol oczywiscie) tej oliwy zuzywa sie mniej (nie wspominajac juz o cenie). olej mineralny ma jeszcze dodatkowa zalete iz dziala jak "uszczelka". sprawdzam olej dokladnie 15-20 min po zgaszeniu rozgrzanego silnika wiec mam stan wlasciwy (bylo to juz poruszane w tym watku).

pozdrawiam

Opublikowano

zrobilem juz jakies 30tys km.

kazdy leje to co uwaza. ja wiem z doswiadczenia ze jesli ma sie dosc wysoki przebieg to niestety trzeba zmieniac akze olej i w moim przypadku stosowanie oliwy syntetycznej lub polsyntetycznej mocno bilo po kieszeni a ten czujnik i tak sie zapalal, a odkad przeczytalem ten watek i wyciagnalem wnioski co i jak to znalazlem przyczyne dlaczego sie tak dzieje.

zalatalem dziury i jest wsio oki. moj koszmar (jak narazie) sie skonczyl

Opublikowano

na VAG-u jest wsio oki. no dopuki nie zalozylem opaski na odme zeby ja uszczelnic to troszke oleju poszlo jesli dobze pamietam to 1,5 litra dolalem w sumie. a tydzien temu w sobote zalozylem opaske na odme i uzupelnilem olej zgodnie ze wskazowkami i od tamtej pory nie widzialem juz zoltej kontrolki. przez tydzien zrobilem okolo 1tys km a ubytek oleju byl zaledwie 1mm ponizej max wiec praktycznie znikomy i nawet go nieuzupelnialem. teraz w sobote znowu bede sprawdzal stan oleju i sie okaze co bedzie. w sumie do tego czasu bede mial zrobione juz razem 2 tys km.

Opublikowano

czyli co niby panowie tylko zalewać mineralny ???? :chytry:

Opublikowano

opaski to te co na zdjęciu pokazałeś ? na trójniku ?

tak dokladnie te. i radzilbym sprawdzic odme bo jak zauwazylem na zdjeciach to co niektozy maja ja w dwoch czesciach tzn grucha i rurka (ja mam w jednej czesci oryginalna z serwisu Audi) i tak mi sie wydaje ale tez trzeba by to bylo uszczelnic.

jesli chodzi o olej mineralny to to zalezy od przebiegu. jesli ma sie go ponizej 100 tys km to chyba niewarto jeszcze na mineralny przechodzic, w tym wypadku bym raczej polecal polsyntetyk 10w40 (jesli dobrze pamietam to jest w miare zadki po rozgrzaniu i ma podobne wlasciwosci do mineralnego)

pozdrawiam

Opublikowano

doktor82 napisz jeszcze jaki masz stan na miarce rano, po uplywie kilku godzin od zgaszenia?

ja tez zroblilem jakies 800km na 15-tce do testow i w moim przypadku sprawdzanie stanu oliwy po 20min bylo w "widelkach" a po 6h mialem 5mm ponad stan

mysle ze u Ciebie jest poddobnie, choc moge sie mylic :cool1:

Opublikowano

hmm. po dwoch tygodniach jazdy i sprawdzeniu stanu oleju (po zapaleniu sie lampki) 15 min po zgaszeniu silnika okazalo sie ze stan oleju wynosil dokladnie polowe miedzy min i max. z ciekawosci pojechalem do kolegi, ktory ma ten sam silnik ale z 2003 roku i zmierzylem dlugosc bagnetu (juz ktos wczesniej o tym wspominal, a mi sie niepodobal stan oleju). okazalo sie ze moj bagnet jest o dokladnie 0,5 cm dluzszy niz jego.

na moim bagnecie dolalem 150 ml oleju i pokazalo max. gdy wlozylem bagnet kolegi okazalo sie ze jestpolowa miedzy max i min a zeby uzupelnic do max musialem drugie 150 ml oliwy dolac.

na swoim bagnecie po uplywie osmiu godzin od zgaszenia mialem niewiele ponad stan jekies 3-4mm.

autko spalilo 150 ml oliwy na dystansie 2054 km = 1284 mil i mysle ze to jak na te problemy dosc dobry wynik.

podsumowujac: do naszych silniczkow (15-20 min po zgaszeniu rozgrzanego silnika) nalezalo by dolac oliwy jakies 3-4 ml oliwy ponad max aby faktycznie miec odpowiedni level oleju w silniku.

pozdrawiam

Opublikowano

Ja siegnalem do wielu materialow na temat oleju, badania poziomu oleju, itd.

Zatem sluchajac sugestii producenta, AUDI zaleca sprawdzanie stanu oleju co tydzien, w tym samym miejscu, i warunkach

(to rowniez zaleca Haynes).

W sezonie letnim, przy dluzszych trasach (czesto z obciazeniem) powinno sie utrzymywac poziom oleju na MAX bez przerwy, co wg mnie oznacza koniecznosc dolewania co pewien dystans (np.1000 czy 2000mil).

:hi:

Opublikowano

Ja siegnalem do wielu materialow na temat oleju, badania poziomu oleju, itd.

Zatem sluchajac sugestii producenta, AUDI zaleca sprawdzanie stanu oleju co tydzien, w tym samym miejscu, i warunkach

(to rowniez zaleca Haynes).

W sezonie letnim, przy dluzszych trasach (czesto z obciazeniem) powinno sie utrzymywac poziom oleju na MAX bez przerwy, co wg mnie oznacza koniecznosc dolewania co pewien dystans (np.1000 czy 2000mil).

:hi:

O tym to wogole nie powinnismy dyskutowac bo kazdy z nas powinien to wiedziec ze olej nalezy sprawdzac min 1 raz w tygodniu i przed kazda dluzsza trasa (reszte plynow tez) aby uniknac jakichkolwiek zmartwien. tak zalecaja producenci aut ale i nie tylko bo kazdy mechanik z ktorym mam doczynienia mowi to samo: OLEJ NALEZY SPRAWDZAC MIN RAZ W TYGODNIU I JESLI JEST BRAK TO GO UZUPELNIC

:hi:

Opublikowano

okazalo sie ze moj bagnet jest o dokladnie 0,5 cm dluzszy niz jego.

Czy moze ktos jeszcze to potwierdzic?

Bo jesli to prawda, to wszyscy mamy za malo oleju i stad problemy z kontrolką i byc moze z wariatorem.

Opublikowano

To bylby wielki przelom w dotychczasowych dywagacjach na ten temat.

Czy moglibysmy zamiescic dokladna dlugosc bagnetu w naszym silniku? :mysli:

Wowczas porownamy... :mysli:

Opublikowano

wlasnie - troche dziwnie to zabrzmi, ale ....

... wpisujcie długosci panowie :kox:

:polew: :polew: :polew:

[br]Dopisany: 07 Czerwiec 2010, 20:20_________________________________________________u mnie jest 50,2cm

Opublikowano

U mnie dlugosc calego bagnetu (bez uchwytu) = 50cm, zas dlugosc dolnej podzialki to: 3,1cm

PS

Wlasnie sprawdzilem poziom oleu przed odpaleniem: ok.70%, po czym odpalilem silnik, po 10sek wyciagam bagnet, a on suchutki jak pieprz! :kox:Wkladam ponownie, to samo, po ok30 sek. znow to samo, ani sladu oleju... :mysli:

Opublikowano

Wlasnie sprawdzilem poziom oleu przed odpaleniem: ok.70%, po czym odpalilem silnik, po 10sek wyciagam bagnet, a on suchutki jak pieprz! :kox:Wkladam ponownie, to samo, po ok30 sek. znow to samo, ani sladu oleju... :mysli:

to akurat jest normalne ....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...