Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana uszczelniacza skrzyni od strony wału napędowego Quattro


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

Ostatnio zauważyłem, że od strony wału przy skrzyni biegów mam dość mocny wyciek. Z tego co się na szybko zorientowałem to do wymiany się simering
Czy podczas tej wymiany muszę na coś uważać? Pytam bo kilka razy rzuciło mi się hasło "wałek atakujący", a że wcześniej nie miałem za dużo wspólnego z autami z napędem na tył czy 4 koła to sprawy wału, dyfra itp są mi kompletnie obce.
Czy podczas tej wymiany coś będzie trzeba ustawiać czy jednak rozkręca i skręca się wszystko jak leci? 
 

Edytowane przez sebool12
Opublikowano

Serio, nikt?

Opublikowano

podaj kod skrzyni to Ci spróbuje z ELSA wrzucić info

Opublikowano (edytowane)

 

przed odkręceniem wału zaznacz jego położenie względem skrzyni i spusć olej ze skrzyni...

olej do nalania G052911

odkręcasz z tyłu 6 szt (25Nm) śrub i demontujesz obudowę łozyska na pierwszym foto nr 4 uważając na spręzynę która wypchnie całość i podkładkę która tam się znajduje pamiętając o jej prawidłowym połozeniu strona wklęsła, wypukła - widoczne na drugim foto

Nr 3 oring N90545201 wymiar 107,54 x 3,53 - znając życie do wymiany

Numerem 7 na foto nie zawracaj sobie głowy bo to od diesla 1.9

 

22.png

222.png

poz zdemontowaniu ze skrzyni zdejmujesz pierścień zabezpieczający nr1 z wałka nr 8 i musisz wycisnąc wałek kołnierzowy z łożyska w obudowie

dalej już chyba będziesz wiedział

Edytowane przez MemberA4
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Upewnij się lepiej, że nie cieknie ci z miski po prostu.

Opublikowano (edytowane)

Znalazłem instrukcje w ELSA'ie dla potomnych

Protipy ode mnie:
- wał sam z siebie nie chciał się na tyle cofnąć, aby minąć flansze ze skrzyni. Musiałem zaprzeć wał lekko brechą i dopiero się cofnął 
- nie warto do końca odkręcać śrub torxowych od elementu nr 4 z pierwszego foto (A 34-10012), warto zostawić je wkręcone na np 3 zwoje. Przy ściąganiu tego elementu sprężyna dość mocno wszystko wypchnie przez co może nam spaść sprężyna i podkładki 
- przed ściągnięciem tego elementu podstawić miskę bo mimo spuszczenia oleju i tak wyleje się stamtąd ze 50-100ml płynu
- po zamontowaniu simmeringa, przy montażu flanszy w łożysko, warto podeprzeć czymś samo łożysko bo przy wciskaniu/wbijaniu flanszy może wypaść z gniazda (u mnie wysunęło się na 3/4) 
- oring z pierwszego foto (nr3) dostępny jest tylko w ASO, koszt ok 40zł 
- w instrukcji jest jasno napisane jak ma być zamontowana sprężynka talerzowa, o której wspomniał MemberA4 "Położenie montażowe: duża średnica (strona wklęsła) skierowana w kierunku podkładek."

Wymiana pierścienia uszczelniającego i łożyska kulkowego kołnie.pdf

Edytowane przez sebool12
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Może mi ktoś pomóc? Muszę kupić pierścień uszczelniający między wałem napędowym a łożyskiem skrzyni biegów do audi a4 b6 1,9 TDI Quattro (na grafice wpisany jako nr 4). Jak wybrać odpowiedni? Może jakiś link? 

Screenshot_2021-05-30-15-27-30-379_com.google.android.apps.docs.jpg

Opublikowano

Czy tak samo jest w automacie (konkretnie w skrzyni Tiptronic ZF 5HP-19 GBF)
Czy do skrzynki rozdzielczej wchodzi
 o.8l oleju 75w90 ??

Jaki jest numer tego uszczelniacza,  oring ma Nr 3 N90545201

Czy możliwe jest, że olej ze skrzyni biegów i skrzynki rozdzielczej się połączy ze sobą ?? jak są one oddzielone ?? Czy jeżeli jest luz na wale, to łożysko będzie do wymiany ?? Też można by było podać numer i czy łatwo je wymienić. 

Niby instrukcja jest prosta, ale jakoś do końca nie jestem przekonany, ze wszystko rozumiem.
1. Odkręcamy 6 śrub na połączeniu skrzynki z wałem, następnie opuszczamy wał (brechą, w razie konieczności)
2. W moim 1,8T jest jedna rura, więc powinno pójść bez rozkręcania wydechu ??
3. Dalej to już nie rozumiem, trzeba posiadać te elementy z instrukcji ?? czy da się to obejść ?? Jak się nie odkręci tych śrub to ta cała obudowa zejdzie ?? Czy ja dobrze rozumiem, spuszczamy olej, luzujemy te torxy (w zasadzie co one trzymają ??) , a następnie odkręcamy śrubę mocującą łożysko, wtedy zdejmujemy wałek z obudową, sprężyny i podkładki powinny zejść normalnie po poluzowaniu torxów ?? Następnie zdejmujemy pierścień zabezpieczający z wałka, zapewne rozkręcamy do końca te torxy i wybijamy wałek z łożyska, wymieniamy simering i ewentualnie łożysko, następnie wbijamy wałek, uważając, żeby łożysko nie poszło do przodu, następnie skręcamy torxy (pewnie też łapiemy, żeby było łatwiej zamontować), zakładamy pierścień zabezpieczający, następnie zakładamy sprężyny i podkładki na wałek i wtedy przykręcamy śrubę od łożyska (czy te sprężyny założą się normalnie czy trzeba będzie siły, żeby je ścisnąć??) później skręcamy torxy, skręcamy wał. pewnie również będzie ścisło wchodził ?? i zalewamy olej  75w90?? 
Czy ja to dobrze zrozumiałem ??

Opublikowano (edytowane)
W dniu 27.02.2020 o 09:13, MemberA4 napisał:

 

przed odkręceniem wału zaznacz jego położenie względem skrzyni i spusć olej ze skrzyni...

olej do nalania G052911

odkręcasz z tyłu 6 szt (25Nm) śrub i demontujesz obudowę łozyska na pierwszym foto nr 4 uważając na spręzynę która wypchnie całość i podkładkę która tam się znajduje pamiętając o jej prawidłowym połozeniu strona wklęsła, wypukła - widoczne na drugim foto

Nr 3 oring N90545201 wymiar 107,54 x 3,53 - znając życie do wymiany

Numerem 7 na foto nie zawracaj sobie głowy bo to od diesla 1.9

 

22.png

222.png

poz zdemontowaniu ze skrzyni zdejmujesz pierścień zabezpieczający nr1 z wałka nr 8 i musisz wycisnąc wałek kołnierzowy z łożyska w obudowie

dalej już chyba będziesz wiedział

@MemberA4 - Do jakiej skrzyni jest ten schemat? Potrzebuję schematu do FUB/GDZ (nie wiem które oznaczenie to skrzynia, które dyfer), bo też zaczyna u mnie pocić się...

Mógłbyś podrzucić? 

Ewentualnie jak masz możliwość podaj mi proszę nr uszczelniacza jaki jest zastosowany w tej skrzyni

Edytowane przez azure
Opublikowano
W dniu 29.09.2021 o 12:21, azure napisał(a):

@MemberA4 - Do jakiej skrzyni jest ten schemat? Potrzebuję schematu do FUB/GDZ (nie wiem które oznaczenie to skrzynia, które dyfer), bo też zaczyna u mnie pocić się...

Mógłbyś podrzucić? 

Ewentualnie jak masz możliwość podaj mi proszę nr uszczelniacza jaki jest zastosowany w tej skrzyni

Czeka mnie to samo. Planuję się zabrać za skrzynię na dniach. Nr uszczelniacza pamietasz? Wg mnie to ten.. VAG 0BH409400E

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...