sebool12 Opublikowano 23 Lutego 2020 Opublikowano 23 Lutego 2020 (edytowane) Cześć, Ostatnio zauważyłem, że od strony wału przy skrzyni biegów mam dość mocny wyciek. Z tego co się na szybko zorientowałem to do wymiany się simering Czy podczas tej wymiany muszę na coś uważać? Pytam bo kilka razy rzuciło mi się hasło "wałek atakujący", a że wcześniej nie miałem za dużo wspólnego z autami z napędem na tył czy 4 koła to sprawy wału, dyfra itp są mi kompletnie obce. Czy podczas tej wymiany coś będzie trzeba ustawiać czy jednak rozkręca i skręca się wszystko jak leci? Edytowane 23 Września 2020 przez sebool12
MemberA4 Opublikowano 27 Lutego 2020 Opublikowano 27 Lutego 2020 podaj kod skrzyni to Ci spróbuje z ELSA wrzucić info
MemberA4 Opublikowano 27 Lutego 2020 Opublikowano 27 Lutego 2020 (edytowane) przed odkręceniem wału zaznacz jego położenie względem skrzyni i spusć olej ze skrzyni... olej do nalania G052911 odkręcasz z tyłu 6 szt (25Nm) śrub i demontujesz obudowę łozyska na pierwszym foto nr 4 uważając na spręzynę która wypchnie całość i podkładkę która tam się znajduje pamiętając o jej prawidłowym połozeniu strona wklęsła, wypukła - widoczne na drugim foto Nr 3 oring N90545201 wymiar 107,54 x 3,53 - znając życie do wymiany Numerem 7 na foto nie zawracaj sobie głowy bo to od diesla 1.9 poz zdemontowaniu ze skrzyni zdejmujesz pierścień zabezpieczający nr1 z wałka nr 8 i musisz wycisnąc wałek kołnierzowy z łożyska w obudowie dalej już chyba będziesz wiedział Edytowane 27 Lutego 2020 przez MemberA4 1
Emejcz Opublikowano 27 Marca 2020 Opublikowano 27 Marca 2020 Upewnij się lepiej, że nie cieknie ci z miski po prostu.
sebool12 Opublikowano 23 Września 2020 Autor Opublikowano 23 Września 2020 (edytowane) Znalazłem instrukcje w ELSA'ie dla potomnych Protipy ode mnie: - wał sam z siebie nie chciał się na tyle cofnąć, aby minąć flansze ze skrzyni. Musiałem zaprzeć wał lekko brechą i dopiero się cofnął - nie warto do końca odkręcać śrub torxowych od elementu nr 4 z pierwszego foto (A 34-10012), warto zostawić je wkręcone na np 3 zwoje. Przy ściąganiu tego elementu sprężyna dość mocno wszystko wypchnie przez co może nam spaść sprężyna i podkładki - przed ściągnięciem tego elementu podstawić miskę bo mimo spuszczenia oleju i tak wyleje się stamtąd ze 50-100ml płynu - po zamontowaniu simmeringa, przy montażu flanszy w łożysko, warto podeprzeć czymś samo łożysko bo przy wciskaniu/wbijaniu flanszy może wypaść z gniazda (u mnie wysunęło się na 3/4) - oring z pierwszego foto (nr3) dostępny jest tylko w ASO, koszt ok 40zł - w instrukcji jest jasno napisane jak ma być zamontowana sprężynka talerzowa, o której wspomniał MemberA4 "Położenie montażowe: duża średnica (strona wklęsła) skierowana w kierunku podkładek." Wymiana pierścienia uszczelniającego i łożyska kulkowego kołnie.pdf Edytowane 23 Września 2020 przez sebool12 1
Atka. Opublikowano 30 Maja 2021 Opublikowano 30 Maja 2021 Może mi ktoś pomóc? Muszę kupić pierścień uszczelniający między wałem napędowym a łożyskiem skrzyni biegów do audi a4 b6 1,9 TDI Quattro (na grafice wpisany jako nr 4). Jak wybrać odpowiedni? Może jakiś link?
k830713 Opublikowano 16 Lipca 2021 Opublikowano 16 Lipca 2021 Czy tak samo jest w automacie (konkretnie w skrzyni Tiptronic ZF 5HP-19 GBF) Czy do skrzynki rozdzielczej wchodzi o.8l oleju 75w90 ?? Jaki jest numer tego uszczelniacza, oring ma Nr 3 N90545201 Czy możliwe jest, że olej ze skrzyni biegów i skrzynki rozdzielczej się połączy ze sobą ?? jak są one oddzielone ?? Czy jeżeli jest luz na wale, to łożysko będzie do wymiany ?? Też można by było podać numer i czy łatwo je wymienić. Niby instrukcja jest prosta, ale jakoś do końca nie jestem przekonany, ze wszystko rozumiem. 1. Odkręcamy 6 śrub na połączeniu skrzynki z wałem, następnie opuszczamy wał (brechą, w razie konieczności) 2. W moim 1,8T jest jedna rura, więc powinno pójść bez rozkręcania wydechu ?? 3. Dalej to już nie rozumiem, trzeba posiadać te elementy z instrukcji ?? czy da się to obejść ?? Jak się nie odkręci tych śrub to ta cała obudowa zejdzie ?? Czy ja dobrze rozumiem, spuszczamy olej, luzujemy te torxy (w zasadzie co one trzymają ??) , a następnie odkręcamy śrubę mocującą łożysko, wtedy zdejmujemy wałek z obudową, sprężyny i podkładki powinny zejść normalnie po poluzowaniu torxów ?? Następnie zdejmujemy pierścień zabezpieczający z wałka, zapewne rozkręcamy do końca te torxy i wybijamy wałek z łożyska, wymieniamy simering i ewentualnie łożysko, następnie wbijamy wałek, uważając, żeby łożysko nie poszło do przodu, następnie skręcamy torxy (pewnie też łapiemy, żeby było łatwiej zamontować), zakładamy pierścień zabezpieczający, następnie zakładamy sprężyny i podkładki na wałek i wtedy przykręcamy śrubę od łożyska (czy te sprężyny założą się normalnie czy trzeba będzie siły, żeby je ścisnąć??) później skręcamy torxy, skręcamy wał. pewnie również będzie ścisło wchodził ?? i zalewamy olej 75w90?? Czy ja to dobrze zrozumiałem ??
azure Opublikowano 29 Września 2021 Opublikowano 29 Września 2021 (edytowane) W dniu 27.02.2020 o 09:13, MemberA4 napisał: przed odkręceniem wału zaznacz jego położenie względem skrzyni i spusć olej ze skrzyni... olej do nalania G052911 odkręcasz z tyłu 6 szt (25Nm) śrub i demontujesz obudowę łozyska na pierwszym foto nr 4 uważając na spręzynę która wypchnie całość i podkładkę która tam się znajduje pamiętając o jej prawidłowym połozeniu strona wklęsła, wypukła - widoczne na drugim foto Nr 3 oring N90545201 wymiar 107,54 x 3,53 - znając życie do wymiany Numerem 7 na foto nie zawracaj sobie głowy bo to od diesla 1.9 poz zdemontowaniu ze skrzyni zdejmujesz pierścień zabezpieczający nr1 z wałka nr 8 i musisz wycisnąc wałek kołnierzowy z łożyska w obudowie dalej już chyba będziesz wiedział @MemberA4 - Do jakiej skrzyni jest ten schemat? Potrzebuję schematu do FUB/GDZ (nie wiem które oznaczenie to skrzynia, które dyfer), bo też zaczyna u mnie pocić się... Mógłbyś podrzucić? Ewentualnie jak masz możliwość podaj mi proszę nr uszczelniacza jaki jest zastosowany w tej skrzyni Edytowane 29 Września 2021 przez azure
SAMS0N86 Opublikowano 2 Stycznia Opublikowano 2 Stycznia W dniu 29.09.2021 o 12:21, azure napisał(a): @MemberA4 - Do jakiej skrzyni jest ten schemat? Potrzebuję schematu do FUB/GDZ (nie wiem które oznaczenie to skrzynia, które dyfer), bo też zaczyna u mnie pocić się... Mógłbyś podrzucić? Ewentualnie jak masz możliwość podaj mi proszę nr uszczelniacza jaki jest zastosowany w tej skrzyni Czeka mnie to samo. Planuję się zabrać za skrzynię na dniach. Nr uszczelniacza pamietasz? Wg mnie to ten.. VAG 0BH409400E
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się