Skocz do zawartości
IGNOROWANY

a4 b7 Cabrio misano red 3.0 TDI quattro 2x s-line/345 brembo/330


kkam

Rekomendowane odpowiedzi

Korzystajać z  wolnego czasu zrobiłem regenerację zacisków;

IMG_20200607_212209.jpg

W weekend miał być montaż, ale wiadomo nie może być za dobrze i konieczne okazały się grubsze prace:

7h pracy i sporo śrubek wykręconych, aby wyjąć tylną belkę:

IMG_20200607_212234.jpg

IMG_20200607_212105.jpg

 

 

 

Edytowane przez kkam
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wszystko rozkręcę i tak napradę będzie wiadomo jaki jest zakres prac. Na szybko widać, że do wymiany górne wahacze i jedno łożysko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tylnym zawiasem dobrze zrobić od razu wszystkie gumy i zapomnieć o temacie. Robiłem u siebie w B6 to były po 15 latach mocno umęczone. Zarówno te w dużych wahaczach dolnych jak i te w górnych (te górne widać od razu że zmęczone).

Jest wtedy trochę zabawy ale warto zrobić za jednym strzałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym roku robiłem taki przegląd w b6, po wymianie wszystkiego auto prowadziło się zdecydowanie lepiej. Mam już wszystko rozebrane, sanki są oddane do piaskowania. Tylko jedna z małych guma była dobra, na pozostałych było juz widac rozwarstwienia. Tuleje gumowo- olejowe w sankach wyglądają jak nowe. Ich nie będe ruszać, bo nie mam dostępu do prasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie tuleje w sankach ciężko wyjąć bez prasy, ale się da :) przetestowałem to jak wsadziłem nową tuleję nie w to miejsce co trzeba... można rozciąć tuleję żeby wypadł środek(polecam mieć okulary na nosie żeby olejem po oczach nie dostać), a resztę brzeszczotem przeciąć i tuleja wychodzi. Wsadzenie nowej na miejsce bez problemowe już jest wystarczy śruba nakrętki i jakiś krążek o średnicy jak tuleja (jak masz zestaw do wyciskania/wciskania tulei to nie ma problemu bo tym spokojnie idzie to zrobić).

Potwierdzam po wymianie wszystkiego auto prowadzi się zupełnie inaczej. Czuć bardzo dużą różnicę na +

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam już sanki po piaskowaniu, więc mogę zabierać się za malowanie:

IMG_20200609_215550.jpg

Dodatkowo kurier przyniósł paczkę z gumami, wahaczami i resztę niezbędnych elementów.

IMG_20200610_151121.jpg

Taka ciekawostka, łożysko tylnej piasty jest takie samo jak w zestawie dla skody Superb, te same oznaczenia na łożysku SKF. Różnica w cenie 50zł.

Gumy z lemfordera mają wybite numery 8E0..... oraz wytarty znaczek audi, czyli są takie same jak na pierwszy montaż.

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Remont tylnego zawieszenia dobiegł końca. W sumie robota prosta, ale czasochłonna.

Dodatkowo zrobiłem konserwację nadkoli. Poszły 2 warstwy elastometalu - siwa i czarna- taka kanapka, aby miec pewność że dobrze pokryte wszystkie miejsca.

IMG_20200610_212711.jpg

IMG_20200613_231407.jpg

IMG_20200614_210258.jpg

Tylne hamulce 330mm, a dokładnie 323mm

  • 2x zacisk z vw Phaeton
  • 2x jarzma z a6 c6 pod tarcze 330
  • klocki z a6 c6
  • tarcze 330 z a4 b8 przetoczone na 323mm
  • osłony z a6 c6 pod tarcze 330.
  • Po delikatnych modyfikacjach wszystkjo pasuje p&p

IMG_20200617_213406.jpg

Porównanie wagi ori 288 vs phaeton. Zaciski z phaetona są aluminiowe, przez co zyskujemy 1kg na wadze zestawu

IMG_20200619_234731.jpg

IMG_20200619_234743.jpg

Przednie zaciski 345.

  • 2x zacisk brembo z Q5
  • klocki z Q5
  • osłona stara z zestawy 320
  • przowody hamulcowe m10 wew na m10zew
  • Tarcza 345 z s4 b6/b7
  • IMG_20200627_152332.jpg

Dodatkowo wyminiłem przednie dolne wahacze - siedziały jeszcze ori. Tuleje były ok, ale były pęknięte osłony sworzni. 

Wpadła też nowa osłona pod silnik

IMG_20200703_221628.jpg

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, lewiatan1989 napisał:

Krzysiu... Profi robota :thumbup1:

Jak wrażenia z jazdy po remoncie? 

Jest duża różnica na koleinach, w szczególności na deszczu. Wczesniej trochę tył pływał. Myślałem, że to wina szerokich opon. Widocznie delikatny luz na kilku elementach sie sumował i dawał taki efekt. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profesjonalna robota :) Czemu ten zacisk z tyłu jest tak nisko zamontowany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, cysiek18 napisał:

Profesjonalna robota :) Czemu ten zacisk z tyłu jest tak nisko zamontowany ?

Rzeczywiście jakoś nisko siedzi. Chyba tak na foto wyszło, rybie oko trochę geometie przekształciło, na innym foto jest ok

IMG_20200705_192523.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobienie gum w tylnim zawieszenie to bardzo dobra rzecz. Sam to robilem u siebie w marcu i efekt po wymianie doskonaly :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto szczęśliwie pokonało 2300km i dojechało do Dubrownika. Po drodze zboczylem do Austrii na wysokogórska drogę Alpejską. Świetna trasa, polecam.

IMG_20200717_170859.jpg

IMG_20200713_140755.jpg

IMG_20200713_140803.jpg

IMG_20200712_140025.jpg

IMG_20200712_140132.jpg

  • Pomoc techniczna 3
  • Super 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, że autko dało radę:thumbup:

Widoki piekne:buhaha:

Wyślij którąś fotę do kalendarza... 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.07.2020 o 19:38, monthrey12 napisał:

Cześć. @kkam można prosić o link do osłony silnika? Pozdrawiam. 

Oslona-silnika-aluminiowa-alu-Audi-A4-B6
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 315 zł - Osłona silnika aluminiowa alu Audi A4 B6 B7 01-08 (9403750190). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękne widoki, zastanawiam się jedynie jak ty się do tego cabrio z tobołami zmieściłeś , ja mam problem do avanta nie raz ,chyba że masz tak zdolną żonę i skompresowała wszystko jak winrar :)

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...