Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRB] Problem z pompowtryskami


lukas89.szy

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Mam problem z pompowtryskami w samochodzie. Pacjent to a4 b7 1.9 tdi BRB, 2006r. Samochód odpala normalnie z lekkim jasny dymkiem po nocy. Na jałowych obrotach na zimnym chodzi normlanie, jednak gdy po chwili zaczynam zwiększać obroty do np 1400obr/min i tak trzymam to obroty zaczynają falować, a za samochodem pojawia się jasno niebieskawy dym (oleju nie ubywa), przy zejściu z obrotów jest telepanie przez chwile i później chodzi równo - leci korekcja na 2 cylindrze strasznie na "-" nawet -2.5. W miarę wzrostu temp. silnika tak powyżej 70 stopni sytuacja się poprawia, gdy silnik jest dobrze rozgrzany korekcje są praktycznie idealne. Oczywiście wzrosło spalanie i jak jest zimny to pokazuje wartość nawet do 40l/100km - na ciepły jest raczej ok, z chwilowymi wahaniami. Załączam plik z logami grupy 1,13,23. Logowałem po pracy, silnik zimny, chwile na postoju i ze zwiększeniem obrotów do 1400, później ruszyłem w trasę pod mieszkanie żeby silnik się nagrzał i chwilę chodził na wolnych, parę razy zwiększałem obroty. Czy to mogą być uszczelniacze pompek, lejący pompowtrysk? Prosiłbym o analizę logów. Załączam też program do podglądu logów.

W samochodzie ostatnio:

wymieniany był wałek rozrządu, szklanki, panewki, uszczelniacze zaworowe w grudniu 2019- mechanik spieprzył sprawę bo jeden zawór wpadł do środka na pracującym silniki, na wolnych obrotach. Robił na własny koszt głowicę, nie została uszkodzona bo w miarę szybko wyłączył silnik. Wymieniony został zawór wydechowy, uszczelka, tłok na 2 cylindrze. Nie korzystam już z usług tego Pana, bo spartaczył przy okazji kilka innych rzeczy. Mam też podejrzenie że założył stare uszczelnienia pompek.

Link do logów:


Grupy 001, 013, 023:

http://vaglogi.pl/log-001_013_023_RykI4.html

zimny_27.02.2020popracy.CSV Vag Log Decoder v0.4.exe

Edytowane przez lukas89.szy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem u Cb jest nie 2 a 3 wtryskiwacz, ten z najbardziej dodatnimi korekcjami.

Ja bym na Twoim miejscu wymienił jeszcze raz uszczelnienia skoro masz takie podejrzenia. Następnie kontrola stanu wałka (czy ten nowy się nie wycier za szybko), dźwigienek i poprawne ustawienie pompowtrysków.

Możesz przy okazji podmienić miejscami wtryski 3 z 2, czyli ten najmniej z najbardziej wydajnym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest tak, że drugi wtrysk leje i sterownik zaczyna mu ujmować dawki paliwa i dlatego jest taki duży minus, a reszta jest wyrównywana do niego żeby utrzymać w miarę równe obroty? Samochód oddałem do mechanika, w pierwszej kolejności ma sprawdzić kompresje na cylindrach i pompę zasilająca pompowtryski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wtrysk leje, czy daje za mało z tego co wiem i tak korekcja będzie rosła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, lukas89.szy napisał:

A to nie jest tak, że drugi wtrysk leje i sterownik zaczyna mu ujmować dawki paliwa i dlatego jest taki duży minus, a reszta jest wyrównywana do niego żeby utrzymać w miarę równe obroty? Samochód oddałem do mechanika, w pierwszej kolejności ma sprawdzić kompresje na cylindrach i pompę zasilająca pompowtryski.

W zdecydowanej większości przypadków podwyższone korekcję nie mają nic wspólnego z "laniem" pompek, a w przypadku gdy korekcje się szybko zmieniają to już na pewno nie jest wina "lania" pompowtrysków :whistling:

Najczęstszą przyczyną takich objawów jest problem z uszczelnieniem pompek, Kamil dobrze radzi , wymieniaj uszczelnienia zwracając szczególną uwagę na dolne uszczelnienie pompek ( czystość powierzchni do których przylega mosiężna podkładka ), nowe śruby mocujące i książkowy montaż :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...