slayer74 Opublikowano 1 Marca 2020 Opublikowano 1 Marca 2020 (edytowane) 1. Przy okazji kliku napraw mojej A4 B6 FSI 2.0 u auto-elektryka jego mechanicy wymienili mi tłumik końcowy i "połatali" pozostałą część. Kilka dni temu dosłownie na kilka minut mogłem wjechać do znajomego na podnośnik dwukolumnowy i spojrzeć na tłumik i niestety wygląda na to że resztę trzeba jednak też wymienić co widać na zdjęciu, katalziator też? Jutro wjadę na kanał w garażu u innych znajomych i odpalę auto zobaczę czy są przedmuchy bo może te dziury nie są na wylot. Jakby trzeba było wymienić pozostałą cześć wydechu jaka firma polski Asmet (chwali się w necie w reklamach foto że robi lepsze tłumki niż tanie zamienniki ) czy jednak coś lepszego Bosal? 2. Okazuje się też że sonda lambda za katalizatorem "diagnostyczna" (tak się chyba to nazywa a nie czujnik xyz) się rozsypała i wychodzi cała luźno wisi (i tak jeździłem) zostaje tylko co jest wkręcone. Komputer mi nie pokazywał żadnej usterki typu Check Engine tak ma być? Czy może kiedyś jakiś "fachowiec" coś zje..ł i odłączył w kompie auta to na stałe - może ten od autoelektryka. Jaka nasadka potrzebna do wykręcenie tego - 22mm? Widzę np. na allegro, że do sond jest ogólnie ten rozmiar ale tu wydaje mi się że będzie za duża - muszę to sprawdzić. Jakiej firmy sondę polecacie: z tego co w necie to w temacie sond liczy sie Bosch, NGK, Densu. Czy po zamontowaniu tej sondy trzeba skasować jakiś błąd 3. Chciałbym kupić jakiś interfejs diagnostyczny do mojego Audi czy taki na początek może być: PROGRAM SDPROG PL + INTERFEJS ELM327 USB? Interfejs diagnostyczny AUDI A1 A2 A3 A4 A5 A6 PL 8616578832 - Allegro.pl ALLEGRO.PL Kup teraz na Allegro.pl za 129 zł - Interfejs diagnostyczny AUDI A1 A2 A3 A4 A5 A6 PL (8616578832). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących! Edytowane 1 Marca 2020 przez slayer74
slayer74 Opublikowano 2 Marca 2020 Autor Opublikowano 2 Marca 2020 1. Tłumik okazał się sprawny bez przedmuchów. 2. Klucz/nasadka do tej uszkodzonej sondy standardowy rozmiar-22mm ale sprzedawca sprawdzam mi w sklepie i np. nowa sonda Denso jest 18 mm chyba ze omyłkowo chodziło mu o sondę przed katalizatorem. Odstawiam go za dwa dni do mechanika na wymianę. Twierdzi że w przypadku tej sondy może nie pokazywać błędu.
slayer74 Opublikowano 6 Marca 2020 Autor Opublikowano 6 Marca 2020 (edytowane) 2. Sonda o którą pytałem to dokładnie czujnik NOx używane są od 300 do 500 zł i t tylko kilka aukcji na allegro, otomoto itp. a nowa 2 tys. zł Kupiłem używaną, już wymieniona ale jest "wycięta" w kompie i nie wiadoma czy jest sprawna. Na dniach umówię się z auto-elektrykiem , który specjalizuje się w VAGach zobaczymy co on powie Edytowane 6 Marca 2020 przez slayer74
przem8 Opublikowano 7 Marca 2020 Opublikowano 7 Marca 2020 Skoro sonda jest wyłączona w ecu to po co wymieniasz jak i tak ona nie działa? Poza tym po zdjęciu widać, że jest uszkodzona osłona, a nie sonda sama w sobie. Jak nie wywala błędów i nie ma innych anomalii to odpuść temat.
slayer74 Opublikowano 7 Marca 2020 Autor Opublikowano 7 Marca 2020 (edytowane) Przewód luźno latał bałem się aby się nie zerwał i czegoś nie uszkodził podczas jazdy. No bo jak ją przymocować na stałe z powrotem - klej odporny na wysokie temperatury? Zostawiłem sobie oczywiście tez tą urwaną. Ponoć gdy ta sonda nie jest aktywna silnik może nie uzyskiwać pełnej mocy. U mnie jeździ poprawnie nie ma "muła" choć porównania z bliźniaczym autem nie mam. Na nową - używaną sondę mam gwarancje rozruchową. Edytowane 7 Marca 2020 przez slayer74
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się