Diego_sco Opublikowano 6 Marca 2020 Opublikowano 6 Marca 2020 Hey, Niestety ze względu wady, której nie opłaca się dalej diagnozować, konieczna jest wymiana silnika w Audi A4B8 (CJC D) Prośba o polecenie, którymi warsztatami warto się zainteresować? Gdzie szukać sprawdzonego używanego silnika, tak aby nie dać się naciąć oszustom. Najlepiej Warszawa, Mazowieckie, ale jeśli coś bardzo pewnego to może być i dalej - prośba o poradę.
Diego_sco Opublikowano 6 Marca 2020 Autor Opublikowano 6 Marca 2020 9 minut temu, RALF76 napisał: co się stało że do wymiany silnik? Długi temat, ale ok, postaram się go nakreślić w skrócie.Wyskakiwał błąd niskiego ciśnienia oleju (co ciekawe, tylko na niskich obrotach, poniżej 1k i przy rozgrzanym oleju do 90 st.). Podczas jazdy zero problemów. Była konkretna diagnostyka, oczywiście na początek czujka, wymiana wszystkiego co się dało, włącznie z pompą i wałkami. Kolejnym krokiem w sprawdzaniu silnika była głowica. Ciśnienie oleju na niskich obrotach wynosiło 0,45 Bara, gdzie minimum stanowi 0,5 Bara. Koszt diagnostyki dobrych kilka tys już za nami, kolejny krok czyli głowica, to już niemalże podwojenie owego kosztu, a jeżeli to ona uszkodzona to i potrojenie Krótko mówiąc, dalsza diagnostyka nieopłacalna - po konsultacji z mechanikiem, jeździmy do czasu jak się silnik zatrze, a jak się zatrze to się go wymieni. (Diagnostyka w ASO + u mechanika który zajmuje się u nas w rodzinie samochodami od dobrych iluś lat - więc raczej nie ma opcji na naciąganie)Na początku lutego była kolizja (do wymiany maska, błotnik, lampa). Naprawa z ubezpieczenia w ASO. Co ciekawe, dzwoni do mnie Pan z serwisu, że samochód już blacharsko skończony, ale coś im silnik trajkocze i można go odebrać na lawecie ... Nie mam pojęcia co się stało, że nagle jego stan sie pogorszył (podobno kolizja na to nie mogła mieć wpływu - info os pracownika ASO), ale to już po prostu ten czas by silnik wymienić. A jaka może być faktyczna przyczyna? Nieoficjalnie od jednego z mechaników ASO dowiedziałem się że mieli już problemy z silnikami CJC, zwykle to się kończyło wymiana silników. Gdy jeden z nich bardzo skrupulatnie diagnozowali to znaleziono mikropęknięcia na bloku silnika. Wada fabryczna - nie do udowodnienia.Czyli co się stało? Po prostu pech, kupując samochód z silnikiem posiadającym wadę fabryczną :/. Pobór oleju bez zarzutu, serwisowany w terminach.Zatem ktoś może ma coś do polecenia, gdzie wymienić silnik tak by nie było w przyszłości niespodzianek?
RALF76 Opublikowano 7 Marca 2020 Opublikowano 7 Marca 2020 mamy na forum dział "polecane serwisy" - dzwoń, pytaj..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się