simoonecko Opublikowano 18 Marca 2020 Opublikowano 18 Marca 2020 Hej, mam pytanko posiadam A5 2.0tfsi CDNC z rozwiązanym problemem olejowym. 3 tysiące kilometrów temu wymieniłem olej i przez ten czas oleju ubyło o 2 stopnie na skali mmi. Ostatnio uzupełniłem płyn do spryskiwaczy a po kolejnych 2 dniach sprawdziłem poziom oleju. Okazało się, że jest pełno na skali. Resetowałem MMI ale nadal pokazuje pełno. Podejrzewam, że jest to związane jednak z czujnikiem otwierania maski i jakimś dodatkowym resetem wskażnika? Niemniej martwi mnie trochę zapach benzyny w oleju. Czy to normalne w silnikach TFSI, przeszukałem trochę tematów i informacje są sprzeczne. Jeśli poziom na MMI jest związany z otwarciem maski to zacznie po jakimś czasie prawidłowo pokazywac poziom? Czy może komputer w aucie automatycznie odejmuje na wskaźniku olej po pewnym przebiegu, a teraz został zresetowany i pokazuje wartość realną? Dodam, że bagnet jest już w drodze :)
Dev Opublikowano 18 Marca 2020 Opublikowano 18 Marca 2020 Sprawdź czy na którymś cylindrze są wypadania zaplonu
kixi4 Opublikowano 18 Marca 2020 Opublikowano 18 Marca 2020 Jesli paliwo jest w oleju, to nie trzyma uszczelniacz na tloczku pompy hpfp i bedzie sypalo bledem zbyt bogatej mieszanki na jalowym, po rozgrzaniu bedzie ciezej odpalal..
simoonecko Opublikowano 18 Marca 2020 Autor Opublikowano 18 Marca 2020 brak błędów, poza niedoładowaniem (brzęczy klapka wastegate). Czyli wobec powyższego raczej nie mam się czym przejmować skoro nie ma błędów? Auto odpala bardzo łatwo ciepłe jak i zimne. Silnik chodzi cicho i równo.
kixi4 Opublikowano 18 Marca 2020 Opublikowano 18 Marca 2020 Jesli jest tak jak piszesz to narazie spokoj... co do pomiaru poziomu oleju to 100% pewnosci daje bagnet i pomiar zaqsze w tych samych warunkach, np rano po calonocnym postoju, w tym samym miejscu, a jesli mmi to po porzadnym rozgrzaniu silnika, wlaczyc na zaplon, bez uruchamiania silnika i otworzyc maske, po okolo minucie mmi dokona odczytu i pomiar zostanie wyswietlony na fisie pomiedzy zegarami..
woochuck Opublikowano 20 Sierpnia Opublikowano 20 Sierpnia W dniu 18.03.2020 o 19:44, kixi4 napisał(a): Jesli paliwo jest w oleju, to nie trzyma uszczelniacz na tloczku pompy hpfp i bedzie sypalo bledem zbyt bogatej mieszanki na jalowym, po rozgrzaniu bedzie ciezej odpalal.. @kixi4 Jest możliwość wymiany samego uszczelnienia, czy pozostaje wymiana pompy hpfp?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się