patryk20426 Posted April 3, 2020 Posted April 3, 2020 Witam, od około roku jestem szczęśliwym posiadaczem q5 z 2009 roku z silnikiem diesla 2.0 170km w 7 stopniowym automacie S-Tronic. Jest to mój pierwszy samochód z przekładnią automatyczną w związku z tym chciałbym pewnych kwestii się dopytać. Autko ma niecałe 200k przebiegu potwierdzone (pochodzi z polskiego salonu i generalnie wygląda na tyle a nawet na mniej). Naczytałem się, że właśnie przy takim mniej więcej przebiegu zaczynają się problemy z automatem a konkretniej z mechatroniką. Wypatrzyłem u siebie kilka "dziwnych" zachowań podczas niektórych zmian biegów. W trybie D wszystko działa jak należy, autko zmienia bieg bez zawahania przy ok. 1700-1800 obrotów (co wg mnie jest trochę przy mało, ale miałem okazję jeździć nowym samochodem z automatem i to chyba normalka). Drobne problemy zaczynają się w trybie S. Przy zmianie z 3 na 4 bieg samochód potrafi (mimo trzymania gazu w miejscu a nawet lekkiemu odpuszczeniu) dłużej się zastanowić mimo obrotów w granicy 2300-2600 (normalnie w trybie S zmienia przy 2100 obrotach). Przy zmianie z 4 na 5 wymaga troszkę więcej obrotów (jakieś 2150-2200). Dzisiaj jadąc na autostradzie postanowiłem wbić S i co ciekawe auto jedzie ponad 3000 obrotów na 6 (jakies 150km/h) i nic się nie dzieje. Zwiększanie obrotów na ponad 3000 również nic nie daje (jakby w trybie S nie było 7 biegu). Czy zaczynają właśnie dziać się problemy z mechatroniką? Czy w trybie S dziwnym trafem zamiast 7 przełożeń jest ich 6? Raczej śmiem w to wątpić, ale nie siedzę w tym i dlatego chciałem dopytać. Dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam
duzy616 Posted April 3, 2020 Posted April 3, 2020 2 godziny temu, patryk20426 napisał: Witam, od około roku jestem szczęśliwym posiadaczem q5 z 2009 roku z silnikiem diesla 2.0 170km w 7 stopniowym automacie S-Tronic. Jest to mój pierwszy samochód z przekładnią automatyczną w związku z tym chciałbym pewnych kwestii się dopytać. Autko ma niecałe 200k przebiegu potwierdzone (pochodzi z polskiego salonu i generalnie wygląda na tyle a nawet na mniej). Naczytałem się, że właśnie przy takim mniej więcej przebiegu zaczynają się problemy z automatem a konkretniej z mechatroniką. Wypatrzyłem u siebie kilka "dziwnych" zachowań podczas niektórych zmian biegów. W trybie D wszystko działa jak należy, autko zmienia bieg bez zawahania przy ok. 1700-1800 obrotów (co wg mnie jest trochę przy mało, ale miałem okazję jeździć nowym samochodem z automatem i to chyba normalka). Drobne problemy zaczynają się w trybie S. Przy zmianie z 3 na 4 bieg samochód potrafi (mimo trzymania gazu w miejscu a nawet lekkiemu odpuszczeniu) dłużej się zastanowić mimo obrotów w granicy 2300-2600 (normalnie w trybie S zmienia przy 2100 obrotach). Przy zmianie z 4 na 5 wymaga troszkę więcej obrotów (jakieś 2150-2200). Dzisiaj jadąc na autostradzie postanowiłem wbić S i co ciekawe auto jedzie ponad 3000 obrotów na 6 (jakies 150km/h) i nic się nie dzieje. Zwiększanie obrotów na ponad 3000 również nic nie daje (jakby w trybie S nie było 7 biegu). Czy zaczynają właśnie dziać się problemy z mechatroniką? Czy w trybie S dziwnym trafem zamiast 7 przełożeń jest ich 6? Raczej śmiem w to wątpić, ale nie siedzę w tym i dlatego chciałem dopytać. Dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam W trybie S rzadko wbija 7 ale jak pojedziesz dłuższy czas ze stałą prędkością to włączy. 1
RALF76 Posted April 4, 2020 Posted April 4, 2020 (edited) u mnie przy stałej prędkości 120km/h w trybie S i delikatnym odjęciu gazu wbija 7 - potem przy delikatnym dociśnięciu gazu już do 140km/h ciągnął na 7 biegu, więcej gazu zbija do 6 Edited April 4, 2020 by RALF76 1
patryk20426 Posted April 4, 2020 Author Posted April 4, 2020 3 godziny temu, RALF76 napisał: u mnie przy stałej prędkości 120km/h w trybie S i delikatnym odjęciu gazu wbija 7 - potem przy delikatnym dociśnięciu gazu już do 140km/h ciągnął na 7 biegu, więcej gazu zbija do 6 O i właśnie dlatego nie lubię jechać w trybie D po mieście - czasami jak chcę przyspieszyć powiedzmy na "pół gwizdka" to bez sensu ciągnie z tych 1200 obrotów i muszę zdecydowanie mocniej nacisnąć gaz aby zredukował na niższy. Diesel lubi niższe obroty ale ciągnąc z 1200 trochę przymula. @duzy616 Muszę to sprawdzić, bo wczoraj jechałem na 6 przy 150km/h jakieś 20 sekund i nic
RALF76 Posted April 4, 2020 Posted April 4, 2020 (edited) 2 godziny temu, patryk20426 napisał: O i właśnie dlatego nie lubię jechać w trybie D po mieście - czasami jak chcę przyspieszyć powiedzmy na "pół gwizdka" to bez sensu ciągnie z tych 1200 obrotów i muszę zdecydowanie mocniej nacisnąć gaz aby zredukował na niższy. Diesel lubi niższe obroty ale ciągnąc z 1200 trochę przymul do szybszej jazdy, szybkiego wyprzedzania - zdecydowanie S.. na zimnym silniku,do spokojnej i normalnej jazdy ze stałą prędkością D gdyż nisko zmienia biegi - bardziej ekonomiczna jazda Edited April 4, 2020 by RALF76
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now