Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Słaby dół do 2300obr


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

Jestem nowy na forum także w razie nieprawidłowości zakładania tematu proszę o informacje, dodam ze jestem świat mechaniki pojazdowej to dla mnie początek także z góry przepraszam za błędne rozumowanie jeśli takie wystąpi.

Od pewnego czasu mam problem ze swoją Audi a4 B7 3.0TDI ori 205km po programie na 280km/545Nm. Auto słabo przyspiesza od dołu i moc czuć tak naprawdę gdzieś od około 2300obr. W aucie wycięty został DPF, zaślepiony i wyprogramowany EGR oraz klapy wirowe. W internecie wyczytałem iż w tym silniku za parce zmienną geometria turbiny odpowiada zawór n75 ? Na próbę został rozebrany i wyczyszczony lecz brak efektów. Z poszukiwań podobnych wątków wnioskuje ze może być to wina przepływomierza lub czujnika ciśnienia doładowania? Do wątku zamieszczam logi dynamiczne grup 008,011,003. Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu pracy przepływomierza lub w nakierowaniu mnie na prawdopodobne uszkodzenie. 

http://www.vaglogi.pl/log-011_008_003_68t9t.html

http://www.vaglogi.pl/log-011_6E8Eq.html

Pozdrawiam 

Opublikowano

Daj wykres z hamowni żeby zobaczyć przebieg momentu bo coś mi ciężko uwierzyć, że z BKN 75 KM samym programem taki przyrost gdzie w ASB ciężko to osiągnąć. Ja obstawiam, że program może być spier...

Opublikowano (edytowane)

Niestety przez panującą obecnie sytuacje na świecie jestem poza miejscem zamieszkania gdzie ten wykres pozostał..Gdy tylko to się zmieni postaram się go dodać.

 

 

Edytowane przez Kamstafff
Opublikowano (edytowane)

W tym silniku zawór N75 nie steruje zmienną geometrią tylko jest nastawnik elektromechaniczny (serwomotor), Jeżeli chodzi o przepływomierz to faktycznie mógłby dawać więcej mg/suw, możliwe że trochę obcina. Najlepiej było by podmienić przepływkę na jakąś inną. Wcale nie jest powiedziane że po założeniu nowej orginalnej będzie lepiej się zbierał z dołu.

Edytowane przez gozdzik77
Opublikowano (edytowane)

No własnie niestety nie mam możliwości od kogoś użyczyć na podmianę także zostaje kupić nowy ale wolałem się upewnić żeby bezsensownie nie wydawać pieniędzy. Ogólnie jak już auto się wkręci na te obroty to wydaje mi się że te przyspieszenie jest takie jak powinno.

Zrobilem jeszcze logi samego bloku 011 gdzie widać ze wartość dmuchającej turbiny wyrównuje się tak naprawdę na zadana przy 2600obr. 

WWW.VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub...

 

Edytowane przez Kamstafff
Opublikowano

Zrób test drogowy z odłączonym przepływomierzem. Odepnij wtyczkę od niego. Zobaczysz czy będzie jakaś różnica.

Opublikowano
W dniu 14.04.2020 o 19:53, Kamstafff napisał:

za parce zmienną geometria turbiny odpowiada zawór n75 ? Na próbę został rozebrany i wyczyszczony lecz brak efektów.

a geometrię czyściłeś ?

zacznij od standardowych rzeczy typu nieszczelności, vtg itd

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...