SZYCHA Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 dym niebieski dla diesla to wróg. ...przyszła pora na logi .
Mariusz Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Wymieniłem świece żarowe wszystkie cztery na nowe NGK stan oleju jest tak w połowie parę dni był spokój z kopceniem przy odpalaniu a dziś znów chmura niebieskiego dymu jak odpaliłem rano na zimnym po świętach wymieniam uszczelniacze zaworów jak nic to nie pomoże to wymieniam turbo [br]Dopisany: 07 Kwiecień 2009, 12:45_________________________________________________Zrobiłem test wypiąłem węża odmy z zimnego dolotu puściłem go do butelki otwór zaślepiłem wyczyściłem turbo na dolocie z oleju i tego węża zimnego dolotu też wyczyściłem z oleju pojeździłem parę dni i olej jest dalej na zimnym dolocie turbo nawet jak odma była niepodpięta co może być czy turbo do wymiany.
Voucher Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Wymieniłem świece żarowe wszystkie cztery na nowe NGK stan oleju jest tak w połowie parę dni był spokój z kopceniem przy odpalaniu a dziś znów chmura niebieskiego dymu jak odpaliłem rano na zimnym po świętach wymieniam uszczelniacze zaworów jak nic to nie pomoże to wymieniam turbo [br]Dopisany: 07 Kwiecień 2009, 12:45_________________________________________________Zrobiłem test wypiąłem węża odmy z zimnego dolotu puściłem go do butelki otwór zaślepiłem wyczyściłem turbo na dolocie z oleju i tego węża zimnego dolotu też wyczyściłem z oleju pojeździłem parę dni i olej jest dalej na zimnym dolocie turbo nawet jak odma była niepodpięta co może być czy turbo do wymiany. Masło maślane... . Podejrzewam ze turbo juz troche popuszcza stąd ten olej. Powiem Ci ze u mnie jest podobnie, na zimnym kopci na szaro, niebiesko, a jak juz sie zagrzeje do 90*C to nic nie dymi.
Mariusz Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Właśnie u mnie tez tak jest jak rano odpalam to kopci na szaroniebieski dym przez kilka sekund a jak jest ciepły to jest ok nawet jak postoi 4-5 godzin to też przy odpaleniu nie zakopci tylko po nocy jak rano odpalam to wtedy kopci. Kolego VOUCHER jak długo już tak jeździsz na z tym kopceniem przy odpalaniu i czy nic się przez to nie dzieje z autkiem?
Voucher Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Poczytaj sobie moj stary temat: http://wierzba.wzks.uj.edu.pl/~dziurzyn/zew/obrazki/ostroslupsciety.gif Jak do tej pory nic sie z autem nie dzieje. Jedynie nieznaczne ubytki oleju.
ksiadz99 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 wracajac do tematu oleju.. 10W40 najlepiej motul 6100 synergie i nic innego, zadnych mineralnych tfu na 5W40 troszke za duzy przebieg..
Mariusz Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Byłem u kilku mechaników i każdy zdiagnozował co innego jeden mówił że uszczelka głowicy do wymiany drugi że wtryski leją a trzeci że turbina ale przecież jak by turbo puszczało to są duże ubytki oleju ale oleju mi nie ubywa tak samo jak płynu w chłodnicy też jest stan a co do wtrysków to sam nie wiem jak jest ciepły to nic nie kopci tylko jak zimny rano a przez cały dzień jak jeżdżę to jest spokój. Jakie są objawy jak leją wtryski.
scuzz Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Kolego ja mam podobnie. Rano odpalam chwile nie ma nic, po czym pojawia się dymek ale za chwilę znika. Oleju mi bierze trochę no ale auto swoje lata ma. Ja jeżdzę z tym nie widzę ubytków mocy w zimie przy -24 po rozgrzaniu świecami pali bez problemu, Ni c tylko jeździć. Co do lania wtrysków to raczej wątpię bo by trzęsło budą i bradzo kiepsko palił i dymił cały czas.
Voucher Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Byłem u kilku mechaników i każdy zdiagnozował co innego jeden mówił że uszczelka głowicy do wymiany drugi że wtryski leją a trzeci że turbina ale przecież jak by turbo puszczało to są duże ubytki oleju ale oleju mi nie ubywa tak samo jak płynu w chłodnicy też jest stan a co do wtrysków to sam nie wiem jak jest ciepły to nic nie kopci tylko jak zimny rano a przez cały dzień jak jeżdżę to jest spokój. Jakie są objawy jak leją wtryski. Może kąt wtrysku...
Mariusz Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Dziś zauważyłem jak go odpaliłem to nic nie kopcił pochodził sobie kilka minut i jak ruszyłem to dopiero poszedł siwy dym .Mechanikom juz nie wieże bo każdy mówi co innego i sam już niewiem co z tym robić .W czwartek wymieniam uszczelniacze zaworów i będe miał Vaga sprawdze kąt wtrysku co moge jeszcze sprawdzić ?[br]Dopisany: 21 Kwiecień 2009, 19:23_________________________________________________Sprawdziłem dziś kąt wtrysku i jest pomiędzy 0,48-0,50 i jeszcze grupa 4 pozycja 1 obr 861 poz2 specifid start 1,7* ATDC poz3 actual start 0,7-0,8 BTDC i poz 4 cold start valve 3,1% co to sa za parametry błąd był jeden taki numer 01242 co o tym myśleć[br]Dopisany: 22 Kwiecień 2009, 13:00_________________________________________________Autko zaczęło kopcić po wymianie oleju chyba że olej jakis trefny i tak jakby był jakiś żadki.
rookie Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Opublikowano 22 Kwietnia 2009 ja wlałem syntetyk 5W-40, nalatane mam 200 tys. km i luzik, a silniczek chodzi 10% ciszej a silnik zawsze gdzieś może się spocić, bo pracuje w ekstremalnych warunkach patrz=program SONDA o oleju na youtube pozdrawiam
Mariusz Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Dziś zaważyłem że podniósł się stan oleju co może być tego przyczyną ???
michalutp Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Tym kopceniem tylko po odpaleniu to się nie przejmuj, moi rodzice mają audi 80 1Z i też kopci nawet na gorącym jak mu mocno depne, olej leje od lat mineralny....najważniejsze to wymieniać regularnie, w tym aucie też troche ubywa...na liczniku ma 230 ale licznik od kilku lat nie chodzi i był cofany.....realnego przebiegu ma jakieś 500 000 km wg mojego skromnego zdania za bardzo panikujesz..
Mariusz Opublikowano 7 Maja 2009 Autor Opublikowano 7 Maja 2009 wymieniłem uszczelniacze zaworów i zaobserwowałem że już mniej kopci ale jeszcze minimalny widać dymek niewiem czy wszystkie DIZELKI jak sie odpala to delikatnie kopcą.Jeszcze mam takie pytanie jak i po czym mogę poznać że leją wtryski????[br]Dopisany: 28 Kwiecień 2009, 12:41_________________________________________________Dodam jeszcze że obserwowałem przez kilka dni stan płynu i oleju i jest Ok nic nie ubywa a jeszcze delikatnie nieraz zakopci przy odpaleniu????Zalałem go Na BP paliwem ON ULTIMEIT i zaobserwuje co się będzie dzialo wcześniej tankowałem na Bliskiej zwykly ON.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się