ppatryk Opublikowano 27 Kwietnia 2020 Opublikowano 27 Kwietnia 2020 (edytowane) Dzień dobry, Pacjent B5 1996 z roku 1.8 ADR PB, Manual. Otóż mam dziwny problem. Jestem właśnie w trakcie (a powinienem być po) zabiegu zmiany licznika na FIS. Miałem dotychczas zwykły, brzydki licznik UK-NSI, który zamieniłem na przedliftowy VDO z pełnym FISem. Generalnie mógłbym się nim już cieszyć, gdyż wszystko zostało podłączone z wyjątkiem jednej (właściwie dwóch) rzeczy, która nie pozwala mi spać po nocach. A mianowicie temperatury. Niestety moje umiejętności kopalniane słabo najwidoczniej stoją, ponieważ nie znalazłem jasnej informacji gdzie się wpiąć do climatronica (ponieważ tak mówią wszystkie źródła), aby zapewnić na moim FISie poprawny odczyt temperatury. Chciałbym zaznaczyć, iż obecnie jestem wpięty do kostki C - PIN 8, aczkolwiek temperatura tam pokazywana nie jest temperaturą jaka rzeczywiście panuje na dworze. Temperatura ta rozbiega się z tym co pokazuje climatronic w menu serwisowym oraz VCDS. Ciekawym faktem jest również, że ten pin musi być wypięty z kostki w climartronicu, ponieważ wtedy odczyt na zegarach znika. Miejsce, w które jestem wpięty na schemacie. Odczyt wskazywany przez FIS Odczyt w VCDS Wskazania temperatury przez climatronic. Drugą rzeczą, która spędza mi sen z powiek jest informacja o braku płynu do spryskiwaczy. Zaznaczam iż przewód ten jest zmasowany jak pozostałe dwa odpowiedzialne za ostrzeganie kierowcy o przepalonych żarówkach. Wszystkie trzy są razem zlutowane i podpięte. Może muszę dołożyć jakiś pin lub zmasować go w niebieskiej lub żółtej kostce? Zamieszczam poniżej kilka fotek i filmików z informacjami i zrzutami ekranów, które przedstawiają mój problem. Z góry dziękuję za wszelką okazaną mi pomoc. Ja w zamian popełnię ładny poradnik na forum z instalacji tegoż ustrojstwa, aby inni potomkowie audic chcący zrobić to samo co ja mieli łatwiej. Mam już piękną dokumentację fotograficzną. Edytowane 29 Kwietnia 2020 przez ppatryk
Fazii Opublikowano 27 Kwietnia 2020 Opublikowano 27 Kwietnia 2020 (edytowane) Sygnał temperatury do licznika ciągniesz z kostki klimatronika "B" pin nr 1 Natomiast sygnał z czujnika temperatury zew. Idzie w klimatroniku na kostkę "A" pin 8. Co do nie znikajacego komunikatu o braku płynu mimo podpięcia masy to winny może być licznik. Miałem dwa przypadki, że sygnał spalonej żarówki nie znikal. Winne były zegary. Spróbuj w kodowaniu licznika pierwsze dwie cyfry ustawić na 00 Edytowane 27 Kwietnia 2020 przez Fazii
ppatryk Opublikowano 27 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2020 (edytowane) 14 minut temu, Fazii napisał: Sygnał temperatury do licznika ciągniesz z kostki klimatronika "B" pin nr 1 Co do tej temepratury - idę sprawdzić, aczkolwiek wydaje mi się, że tam też sprawdzałem i pokazywało mi jakieś kosmiczne wartości. Kostka musi być zapięta do klimatronika jak się domyślam, tak? 14 minut temu, Fazii napisał: Co do nie znikajacego komunikatu o braku płynu mimo podpięcia masy to winny może być licznik. Miałem dwa przypadki, że sygnał spalonej żarówki nie znikal. Winne były zegary. Spróbuj w kodowaniu licznika pierwsze dwie cyfry ustawić na 00 Kodowanie licznika jest 00. Próbowałem nawet zmieniać na to z aktywnym czujnikiem itd. nic nie pomagało. EDIT: Obecnie mam 00142. Edytowane 27 Kwietnia 2020 przez ppatryk
Fazii Opublikowano 27 Kwietnia 2020 Opublikowano 27 Kwietnia 2020 Tak jest na schemacie z Elsy więc musi być ok. Tak kostka musi być zapieta.
ppatryk Opublikowano 27 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2020 (edytowane) 18 godzin temu, Fazii napisał: Tak jest na schemacie z Elsy więc musi być ok. Tak kostka musi być zapieta. Źle stykałem do tej pory... Ta sprawa w takim razie jest załatwiona. Pozostała jedynie kwestia sprysków. Dodatkowo zapytam. Słyszałem, że aby zmienić (cofnąć) przebieg w tym liczniku trzeba lutować kostkę. Kabelkiem tego podobno nie zrobię, prawda? edit: Problem sprysków rozwiązany. Nie podanie masy na ten pin powoduje brak wyświetlania błędu. Podanie powoduje jego wyświetlenie. Inaczej niż w przypadku żarówek. Edytowane 28 Kwietnia 2020 przez ppatryk
Fazii Opublikowano 28 Kwietnia 2020 Opublikowano 28 Kwietnia 2020 22 godziny temu, ppatryk napisał: Problem sprysków rozwiązany. Nie podanie masy na ten pin powoduje brak wyświetlania błędu. Podanie powoduje jego wyświetlenie. Inaczej niż w przypadku żarówek. Czyli na odwrót jak w lifcie i polifcie.
Banan Opublikowano 28 Kwietnia 2020 Opublikowano 28 Kwietnia 2020 tak po kablu raczej nie idzie - wylut eppromu i programator
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się