Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wypadanie zapłonu - 1.8T


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemanko wszystkim,
(1.8T BEX +LPG)

temat dosyć często powtarzany a możliwości rozwiązań multum. Jednak chciałbym aby ktoś nakierował mnie co robić, aby nie wymieniać wszystkiego po kolei.

Problem jest taki, że ostatnio auto zaczęło nierówno chodzić i pod obciążeniem (pełnym wciśnięciu gazu) przerywać. Mrugał "check" ale, gdy podłączyłem kompa błędów brak. Postanowiłem się przejechać i mocniej go przydusić z podłączonym komputerem tak, aby błąd się utrzymał i check nie gasł. Udało się. Wyszło wypadanie zapłonu na 2 cylindrze. Przełożyłem cewki, problem nie ustąpił. Jako że świece miałem jakieś badziewne założone (Denso czy jakoś tak) zamówiłem PRF6Q. O dziwo problem minął - na 2 dni. Teraz dzieję się to różnie, raz jest dobrze i autko przyspiesza przy pełnym gazie a raz przerywa. Nie ukrywam że tamte świece najwidoczniej swoje przejeździły, ponieważ teraz efekt przerywania zdecydowanie jest mniej odczuwalny i występuję rzadziej. Na postoju obroty nie falują ale słychać jakby takie przebicie szło.

Planuję wymienić cewki na ZSE051, ale może ktoś ma jeszcze pomysł jak z innej strony zacząć aby nie pchać kolejnych stówek. 

Pozdro.

Opublikowano (edytowane)

Objaw na obu paliwach?

Zacznij od logów, pomiaru kompresji na zimnym i ciepłym silniku.

Edytowane przez przem8
Opublikowano (edytowane)
3 minuty temu, przem8 napisał:

Objaw na obu paliwach?, bo widzę, że jest lpg.

Zacznij od logów, pomiaru kompresji na zimnym i ciepłym silniku.

Tak, objaw na obu paliwach.
Logi to chyba statyczne mogę zrobić, a dynamiczne? Bo ktoś mi powiedział że coś mogę uszkodzić przy takich objawach.
Kompresję będę w stanie zmierzyć dopiero za parę dni :/ 

Edytowane przez Matteo03
Opublikowano

Statyczne nic nie powiedzą. Możesz sprawdzić szczelność wkrętki gazowej i gniazda wtryskiwacza benzynowego na drugim garze, najlepiej pod ciśnieniem.

Opublikowano
3 minuty temu, przem8 napisał:

Statyczne nic nie powiedzą. Możesz sprawdzić szczelność wkrętki gazowej i gniazda wtryskiwacza benzynowego na drugim garze, najlepiej pod ciśnieniem.

Dobra, sprawdzę jutro. 
I zrobię kompresje.

Jeśli okaże się że powyższe jest ok, co dalej?

Opublikowano

Problem prawdopodobnie rozwiązany.
Kompresja 11 na każdym cyl
Po wykręceniu nowych świec, ta z 2 cyl cała w płynie chłodniczym.
Zrobiony test na CO2 i wyszło pozytywnie.
Także albo UPG albo sama głowica idzie do roboty. Profilaktycznie zmienię też uszczelkę pokrywy zaworów, natomiast słodki zapach z drugiego cylindra był dość intensywny więc obstawiał bym opcję nr 1

Pozdrawiam,
dziękuję za odpowiedzi i jeśli chcecie coś podpowiedzieć co dobrze zrobić jak czapka będzie zdjęta to zapraszam do dyskusji :)

Opublikowano

Prędzej głowica jak uszczelka,  temat przerabiałem osobiscie. Po zdjęciu czapy i oddaniu do zakładu wszystkiego się dowiesz 

U mnie było podobnie też na 2cylku i  popękało w koło gniazd zaworów wydechowych 

Opublikowano
Teraz, Tycjan napisał:

Prędzej głowica jak uszczelka,  temat przerabiałem osobiscie. Po zdjęciu czapy i oddaniu do zakładu wszystkiego się dowiesz 

U mnie było podobnie też na 2cylku i  popękało w koło gniazd zaworów wydechowych 

Ile płaciłeś za regenerację? :)

Opublikowano

Trzeba szukać glowicy, ja trafiłem akurat tanio bo za głowice dałem 1100, ale powymienialem sporo gratów w sumie naprawa wyszła mnie 2800, ale sam robiłem 

Tak to jeszcze minimum 1000 trzeba doliczyć 

Opublikowano

W porządku, dzięki za odpowiedź :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...