Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AWT] Quattro 1.8T Sedan Daily OEM+ [#quattrowóz]


longer_xd

Rekomendowane odpowiedzi

Skoro rok 2020 się już skończył, to należało zrobić podsumowanie tego co zostało zrobione, a co wciąż czeka w planach z nadzieją na dobry rok 2021. Z tej okazji wpadły drobne aktualizacje na stronę główną mojego tematu.

Plany na najbliższe miesiące nie są jakoś bardzo ambitne, ale z dobrych wiadomości warto wspomnieć, że po połowie roku poszukiwań udało się w końcu skompletować ori wiązkę ze sterownikiem i czujnikami do instalacji samopoziomowania. Będzie to jedna z dwóch "większych" modyfikacji zaplanowanych na rok 2021. Druga to usprawnienie hamowania, gdzie wstępny plan działania mam już w głowie.

Na pewno dojdzie kilka napraw i prac serwisowych. Na wymianę czeka pompa wspomagania i przewód odpowietrzenia odmy. W dodatku ostatnio pojawił się (znów!) wyciek płyny chłodniczego z tyłu silnika. Jestem niemal pewny, że znów polecał króciec silnika, ale jeśli tak, to nie mogę tego pojąć. Już 2 razy był u mnie wymieniany, a przecież nie staram się ładować badziewia w samochód. Ten temat poddamy jeszcze dyskusji.

Reszta oczywiście wyjdzie w praniu, zobaczymy jak quattrowóz będzie się się spisywał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu nadeszła zima z prawdziwego zdarzenia! W przypadku quattro ciężko mówić, że zima zaskoczyła drogowców (jeśli ma się już trochę doświadczenia za kółkiem oczywiście) :D

To są te piękne chwile, gdzie uśmiech na twarzy posiadacza czterobuta pojawia się znacznie częściej niż śmigających ośką. Trochę obawiałem się, jak autko będzie radziło sobie w takich warunkach po obniżeniu zawieszenia, ale okazuje się, że nawet jeśli poziom śniegu przerasta prześwit, quattrowóz wciąż nie zamierza się poddawać i dzielnie radzi sobie z sytuacją rwąc do przodu gdy trzeba ;)

DSC_1123.JPG

DSC_1127.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura nieco się podniosła i mając chwilę udało się  coś grzebnąć i w końcu domknąć temat jednego moda :)

Chodzi o uruchomienie kompasu w lusterku fotochromatycznym przełożonym z B8. Udało się upchnąć moduł kompasu w środku lusterka i po odpowiednim ustawieniu regionu (7 na Polskę) kompas zaczął żyć i dynamicznie określa kierunek jazdy. Może i mała rzecz a cieszy :) 

DSC_1203.JPG

Temat lusterka jest już zamknięty, zamierzony efekt został osiągnięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, longer_xd napisał:

Temperatura nieco się podniosła i mając chwilę udało się  coś grzebnąć i w końcu domknąć temat jednego moda :)

Chodzi o uruchomienie kompasu w lusterku fotochromatycznym przełożonym z B8. Udało się upchnąć moduł kompasu w środku lusterka i po odpowiednim ustawieniu regionu (7 na Polskę) kompas zaczął żyć i dynamicznie określa kierunek jazdy. Może i mała rzecz a cieszy :) 

DSC_1203.JPG

Temat lusterka jest już zamknięty, zamierzony efekt został osiągnięty.

Najdalej  jak za tydzien przestaniesz zwracac na to uwagę :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Dev napisał:

Najdalej  jak za tydzien przestaniesz zwracac na to uwagę :decayed:

Pewnie tak będzie, ale jak to zawsze lepiej mieć jak nie mieć :D I tak chciałem przełożyć lusterko z nowszej wersji, bo te z B5 są już ciężko dostępne, w dodatku miałem 3 i żadne nie działało. A jak już bawić się z przeróbką to czemu nie uzbroić się w kompas ;)Najważniejsze i tak jest to, że jak jakiś buc będzie jechał za mną ze światłami ustawionymi w chmury, to lusterko automatycznie się ściemni i o to mi głównie chodziło.

Przy okazji w planach są inne mody, więc jakbyś miał jakiś fajny zestaw na swap hamulców z przodu do B5 pod 17" (myślę o 320mm) to śmiało dawaj znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała aktualizacja w temacie: quattrowóz zrobił kilka fajnych tras w lutym i początkiem marca, min. dwa razy góry, czy odwiedziny stolicy. Ale żeby nie było za kolorowo (a ostatnio nie jest), mimo udanych wszystkich przejazdów napiętrzyło się kilka problemów i przyszła pora w końcu ogarnąć solidnie samochód mechanicznie.

W samochód włożony został mały worek pieniędzy, bo wymieniona została pompa powietrza wtórnego, katalizator i sonda przy katalizatorze. Do tego ogarnięcie kilku innych drobniejszych niedomagań, jak wycieki z układu chłodniczego, wspomagania (przy pompie), wymiana węża odpowietrzenia odmy. Mechanicznie samochód jest teraz prawie tip top i w najbliższym czasie spodziewam się jedynie serwisu olejowego.

Audi sprawuje się całkiem dobrze i zawsze dojeżdża do celu, jednak mój zachwyt jest stonowany nie najlepszą sytuacją blacharską drzwi i błotników. Drobne ogniska korozji, które zostały przeze mnie zbagatelizowane zaczynają robić się poważnym problemem psując wizualnie efekt zadbanego samochodu. Nawet jeśli wyrzuciłbym pieniądze w naprawę drzwi i błotników, problem niewątpliwie powróci, więc najrozsądniej byłoby znaleźć i założyć zdrowe elementy i ewentualnie coś tam działać (zapobiegać). Niestety o elementy takie jest niewątpliwie trudno, ale wciąż staram się utrzymać autko w jak najlepszym stanie, więc nie zamierzam odpuszczać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem po co wymeiniales pompę Sai skoro każdy ją wyrzuca w szczególności jak intercooler się montuje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.03.2021 o 10:21, hunter91 napisał:

Nie rozumiem po co wymeiniales pompę Sai skoro każdy ją wyrzuca w szczególności jak intercooler się montuje 

Już tłumaczę: na ten moment zostaję przy serii jeśli chodzi o silnik i żadnych intercoolerów nie montuje.

Generalnie z tego co się dowiedziałem to uszkodzenie pompy Sai ma negatywny wpływ na katalizator, a ja właśnie go wymieniłem i chcę mieć z tym jak najdłużej spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała aktualizacja, żeby dać znać, że autko żyje i ma się dobrze :)

Generalnie nic poważnego się nie dzieje, ostatnio raczej zwykła eksploatacja i walka z bolączkami, żeby doprowadzić egzemplarz do jak najlepszego stanu nie odbiegającemu za bardzo od serii.

Z ciekawych awarii upalnym latem zadymiło się spod maski, a przyczyną okazała się przepalona wiązka. Jest to wiązka wiatraka klimy, ale jak się okazuje nie tylko - przepalenie powodowało błąd w sterowniku alarmu i przy zamykaniu centralnym zamkiem nie było charakterystycznego mignięcia kierunków. Okazuje się, że leciwe B5 ma czujnik zamknięcia maski (tzw. pokrywy komory silnika) mimo, że informacja z tego czujnika nie jest pokazywana na full FISie. Dla mnie było to zaskoczeniem :)

DSC_2358.JPG

DSC_2367.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z takich nieco bardziej aktualnych wydarzeń dodam w temacie, że auto przeszło solidny proces konserwacji podwozia. Przedni i tylny zderzak zostały zdemontowane, żeby uporać się z tym zadaniem, a obydwa przednie błotniki zostały przy okazji wymienione i również zabezpieczone konserwacją. Udało się znaleźć zdrowe sztuki  w kolorze nadwozia, przy czym jeden jest całkiem ładny w fabrycznym lakierze, natomiast drugi już był malowany, ale jest porysowany i nadaje się do lakierowania. Oryginalne błotniki były już na tyle skorodowane, że nie było sensu wykonywać jakichkolwiek prac przy nich.

W dalszym ciągu trzeba zająć się drzwiami, które również są skorodowane dosyć mocno (zwłaszcza lewa strona). Mam już elementy na podmiankę.

Mechanicznie po naprawach dokonanych na początku roku autko śmiga bezawaryjnie. Tutaj z tematów które będą wymagały ingerencji jest cieknąca i wyjąca pompa wspomagania oraz przednie tracze hamulcowe, które są w coraz słabszej kondycji. Co do tarcz, to chciałbym zrobić od razu swap na 320 mm, ale muszę  skompletować graty, więc pewnie ruszę gdzieś początkiem przyszłego roku.

Z wyposażenia dołożyłem ostatnio wideorejestrator Garmin Dash Cam 56 i antenę DAB+ do mojego nowego radia Alpine CDE-205, z którym już chwilę jeżdżę, ale jakoś nie było czasu się pochwalić :) Poświeciłem trochę czasu na estetyczny montaż, tzn. przewód ładowania kamerki wychodzi z podsufitki w zaślepce od fotochromu (sama kamerka schowana jest za lusterkiem), a antena Alpine DAB+ jest przy prawym słupku A, ponieważ producent przestrzegał przed montowaniem na podgrzewanych szybach (pierwotnie planowałem ją umieścić z tyłu).

Są jeszcze większe i mniejsze pomysły na usprawnienia i modyfikacje, ale najpierw serwis i ogarnięcie blacharki - tematu, który lubię najmniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik od maski jest jeśli masz fabryczny autoalarm, nie służy on do pokazywania otwarcia maski na FISie ;) 

U mnie tez drzwi do roboty się szukują jak u ciebie, pod listwami .... Przez zime musze znaleźć jakieś ładne drzwi i na wiosne to ogarnąć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodzenia @VRGOOD w szukaniu ładnych drzwi, niełatwe zadanie już teraz. Ja przyjąłem taktykę, że najważniejsze, żeby elementy były zdrowe, bo jak chcesz idealne, to i tak musisz malować. Nawet jak znalazłem w ładnym stanie, to w przypadku wysyłki zanim dotarły na palecie, to połapały sporo zarysowań. Niestety tych elementów jest coraz mniej i niełatwo coś znaleźć, zwłaszcza, gdybyś chciał trafić coś sensownego w okolicy, to trzeba już trochę szczęścia.

Z drugiej strony temat nie jest aż tak ciężki biorąc pod uwagę eSkę w budzie B5, bo jeśli dobrze kojarzę, to wystarczy zwykłe drzwi od A4 poszukać i dolne listwy przełożyć. Niech ktoś mnie poprawi, jeśli się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze piszesz ;) wystarczy listwy przełożyć. Na malowanie już jestem nastawiony że trzeba będzie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas leci, coś tam się dzieje, a w temacie cisza - pora na drobną aktualizację ;)

Autko jest ciągle w użytkowaniu dziennym, w założeniu nic się nie zmienia - kilometry są nabijane, wciąż OEM. Z ciekawszych awarii musiałem rozwiązać temat cieknącej pompy wspomagania - po próbach zamiany na używane, które miały być dobre, a okazały się gorsze niż moja, postawiłem w końcu na profesjonalnie regenerowaną pompę z gwarancją, KYB jak było fabrycznie. Nie najtańsze rozwiązanie, ale po wymianie już trochę się nakręciłem parkując w wąskich krakowskich uliczkach i sprawdza się dobrze :)

Z ważniejszych wyzwań to rozwiązane problemy blacharskie:

Etap I: Kompletna konserwacja podwozia (zrobiona jeszcze przed zimą). Wykonane przy demontażu błotników i zderzaków, a co do błotników te były już skorodowane i zostały wymienione na zdrowe, również zakonserwowane.

Etap II: Wymiana pozostałych skorodowanych elementów - drzwi (zrobiona ostatnio). Konserwacja profili w drzwiach, spasowanie, przekłada audio z przodu...

Przy okazji wpadło coś ekstra - pakiet chrom+ :D czyli chromowane listwy drzwi i lusterka chrom. Nie byłem przekonany do chromów, ale trafiły się drzwi z listwami w chromie i .. poleciałem z tematem. Z plusów w końcu wpadło prawe duże lusterko, jakoś nie mogłem dorwać wcześniej w kolorze.

Autko wciąż nie jest w idealnym stanie, gdzieś tam wciąż w takich miejscach jak blenda klapy bagażnika są jeszcze wymagane ingerencje. W kolejnym etapie marzy mi się wyeliminowanie wszystkich drobnych bolączek, korekta lakiernicza, polerowanie nadwozia. Póki co czas postawić na mechanikę, a o tym niebawem ;)

Tymczasem przedstawiam aktualne zdjęcia quattrowozu dla zainteresowanych - czerwiec 2022:

Spoiler

1_DSC_1324.thumb.JPG.f973527efbd9bf09781d54b10ed1e823.JPG

2_DSC_1303.thumb.JPG.5c03f8bfada3275a26dca15940768b50.JPG

3_DSC_1309.thumb.JPG.4496acc6133676c2ffc6843d4ed689a7.JPG

4_DSC_1315.thumb.JPG.a5422126d9d328c5059c7e07cf53fbd0.JPG

5_DSC_1316.thumb.JPG.e3b13a8026a58b3cbf4abea00f366793.JPG

6_DSC_1333.thumb.JPG.78f0b516cfd0ff9104d89b8ddff3c92e.JPG

7_DSC_1349.thumb.JPG.5f4a5b222ffd6c4605955b4b6643b961.JPG

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra robota. Elegancko się prezentuje, świeżo.

Teraz wypadałoby wypolerować przednie lampiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, krzysiek_f napisał:

Teraz wypadałoby wypolerować przednie lampiony.

Trafna obserwacja - lampy nie są ruszane, ponieważ czekają biledy jak nowe na podmiankę ;) Jedyny powód dlaczego nie siedzą jeszcze w samochodzie, to niezrobione samopoziomowanie - jakoś nie mogę się do tego zabrać. Czekają mnie teraz pilniejsze tematy jak serwis filtrowo olejowy, hamulce. Dopiero jak się z tym uporam gdzieś pewnie w drugiej połowie wakacji popracuje nad oświetleniem. Najważniejsze, że graty już są :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy rok, nowy sezon letni, nowe plany i postanowienia co do quattrowozu.

 

Na początek przy okazji wymiany kół na letnie wpadł komplet nowych śrub - mam nadzieję, że rozwiążą problem z zapiekaniem się, z którym dosyć ciężko borykałem się przez ostatnie 1,5 roku ze starymi śrubami przy każdej zmianie felg - nie sposób opisać ile brzydkich słów i nerwów szło przy takiej akcji. Zatem niby mała rzecz a cieszy i daje nadzieje na mniejszą szarpaninę następnym razem :)

 

DSC_4485.thumb.jpg.b4068c3e51e39588c6181fce41a595b9.jpg

 

Krótko plany na 2023:

- wymiana zmatowiałych lamp na bi-ledy (do tego montaż samopoziomowania)

- dalsze prace konserwacyjne i eliminacje drobnych ognisk rdzy (opcjonalnie korekta lakieru)

- eliminacje drobnych innych niedomagań bepiątki pojawiających się z czasem

- wymiana przednich hebli na większe

 

Na pewno coś jeszcze sporadycznie wypadnie do zrobienia, jak to przy takim aucie, a o zwykłych czynnościach serwisowych nie będę się rozpisywał, bo to nie nie książka serwisowa :)

 

Ogólnie autko ma się dobrze i cały czas jeździ na co dzień - mimo, że temat tutaj na forum jest spokojny, bez większych aktualizacji. Jak widać najbliższe plany też nie są zbyt obszerne ani przesadnie ambitne, ale postanowiłem podejść do tematu realistycznie.

 

Przy okazji pozdrowienia dla wszystkich, którzy mają jeszcze siłę i energię do grzebania przy temacie B5 ;)

  • Lubię to 2
  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest już prawie połowa roku, więc chyba najwyższa pora na drobny update :)

 

B5 ma się dobrze, jeździ i dzielnie nabija kolejne kilometry ;) W tym roku po raz trzeci odwiedziła zlot w Bukowinie, gdzie miała towarzystwo kilku innych be piątek, ale wszystkie sztuki na parkingu byliśmy w stanie policzyć na palcach u jednej ręki. Szczególne podziękowania koledze @Rumaq za sympatyczną atmosferę i wspólny górski przejazd ;)

 

DSC_4593.thumb.jpg.37f5912f9abb92ba61da1782eb2ec1e5.jpg

 

DSC_4600.thumb.jpg.8f568c893c954e994a8a961f22eaf5de.jpg

 

Jak już wspominałem plany są, może nie za ambitne, ale jest kilka rzeczy które będę chciał dopracować w quattrowozie. Sęk w tym, że ostatnio czasu trochę brakowało, powiem szczerze chęci czasami też, a na domiar wszystkiego autko to wciąż daily - ciężko było rozgrzebywać jakieś poważniejsze tematy, bo autko miało być na bieżąco dostępne do jazdy. Tak oto od jakiegoś dłuższego czasu chodził po głowie plan, aby odciążyć trochę be piątkę, lecz znalezienie godnego towarzystwa nie było rzeczą łatwą. Jednak niedawno nastąpił przełom w poszukiwaniach i tak o to rodzina A4 się powiększyła o kolejny egzemplarz, gdzie wspólnym mianownikiem jest znany i lubiany silnik + stały napęd quattro ;)

 

DSC_5699.thumb.jpg.feaba9aed128745f5a8b2a8a61670489.jpg

 

DSC_5732.thumb.jpg.f1f5070996c17624bde06396e1bfe876.jpg

 

Na lipiec zaplanowane są kolejne prace z B5, pewnie wpadnie kolejna aktualizacja w temacie :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje znalezienia fajnego autka Kuba 😀. Napisz parę słów nowym nabytku. 

Niech dobrze służy.

Pozdrowienia 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...