byq1979 Opublikowano 21 Maja 2020 Opublikowano 21 Maja 2020 Witam Chciałem się dowiedzieć w którym miejscu znajdują się i w jaki sposób wyciąga się wtryski z silnika 2.0 TFSI CPMA 211KM? Czy wystarczy je standardowo wykręcić, czy też wymaga to jakiś dodatkowych czynności? Pytam o to, ponieważ chciałem zamienić 2 wtryski miejscami, żeby zweryfikować poprawność ich działania przy pomiarach na komputerze. Pozdrawiam
byq1979 Opublikowano 21 Maja 2020 Autor Opublikowano 21 Maja 2020 Chciałem jeszcze podpytać, czy po wymianie wtryskiwacza na nowy trzeba go jakoś specjalnie zaprogramować i przyuczyć?
DarekS4 Opublikowano 21 Maja 2020 Opublikowano 21 Maja 2020 (edytowane) Standardowa szyna wysokiego ciśnienia znajduje się pod kolektorem ssącym ( patrz pod przepustnicę) Natomiast jeżeli wiąże się to z innym postem to ta próba wyjdzie raczej pozytywnie. Możesz spróbować zobaczyć ewentualnie jak przebiega sam proces atomizacji paliwa przez wtrysk. Nie trzeba. Edytowane 21 Maja 2020 przez DarekS4
byq1979 Opublikowano 21 Maja 2020 Autor Opublikowano 21 Maja 2020 Ok, wielki dzięki za cenne informacje - nadal walczę z drganiami silnika spowodowanymi wypadaniem zapłonu na 3 cylindrze.
byq1979 Opublikowano 21 Maja 2020 Autor Opublikowano 21 Maja 2020 A czy przypadkiem ta listwa wysokiego ciśnienia w 2.0 TFSI 211KM nie znajduje się nad kolektorem wydechowym?
byq1979 Opublikowano 21 Maja 2020 Autor Opublikowano 21 Maja 2020 I jeszcze jedna sprawa, czy przy wyciąganiu wtrysków z tej listwy można je normalnie wyciągać z głowicy, czy też trzeba jakieś oringi od razu wymieniać?
byq1979 Opublikowano 21 Maja 2020 Autor Opublikowano 21 Maja 2020 Czy można zdiagnozować uszkodzony wtryskiwacz w programie VCDS bez jego demontażu? Jakie powinny być wartości nominalne - ciśnienia paliwa dla silnika 2.0 TFSI 211KM? Na VCDS jaki to będzie numer kanału i jaka powinna być prawidłowa wartość na biegu jałowym?
indiapapa Opublikowano 25 Maja 2020 Opublikowano 25 Maja 2020 (edytowane) Przy wymianie wtrysków trzeba też wymienić teflonowe tulejki-uszczelnienia, do tego jest specjalny przyrząd. Można bez, ale jaki to ma uszczerbek na sprężaniu to nie wiem. Googluj. Edytowane 25 Maja 2020 przez indiapapa
byq1979 Opublikowano 2 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2020 Po wymianie tego wtrysku, silnik pracuje równo na wszystkie 4 cylindry, ale rano jak jest całkowicie zimny po zapaleniu - tylko na biegu P wchodzi na ok. 1200 obr - i przez 30-40sek się waha - tak delikatnie zmienia obroty, ale tylko w pobliżu 1200 obr, potem schodzi do 800 i już tak zostaje. Czy to prawidłowe zachowanie? Tak jakby ssanie automatyczne załączał na te ok. 30-40sek. Wcześniej przed wymianą wtrysku po zapaleniu miał tak, że też wskakiwał na ok. 1200 obr i miał szarpnięcie takie 2-3sek i wracał po tym od razu na 800 obr. Dodam, że dzieje się to tylko w położeniu skrzynki biegów na P, jak nawet zapalony na zimno przełączymy na D to od razu obroty stabilizują się na 800 obr/min. Problemu tego nie ma na żadnym biegu (nawet P) gdy odpalany silnik jest już ciepły. Przetestowałem jeszcze przez kilka dni zachowanie silnika jak jest zimny, zaraz po zapaleniu i niestety problem z trochę nierówną pracą na biegu jałowym na zimnym silniku nie ustał - jak jest zimniejszy poranek wcześnie rano, to silnik chodzi na tych obrotach ok. 1200 nawet 50-60sek, potem schodzi do 800 obr/min i jest już wszystko ok. Występuję to tylko na zimnym silniku. Dodatkowo dzisiaj, zrobiłem jeszcze jeden test, jakieś 5-10 sek po odpaleniu silnika przełączyłem skrzynię najpierw na R (wycofując) - silnik nadal pracował na podwyższonych obrotach ponad 1200 i troszkę nierówno, następnie dałem D i pojechałem - lekkie drgania i niestabilna praca silnika trwała ok. 40sek zanim ustabilizował się - czyli w sumie ok. 60sek od zapłonu. Dodatkowo skrzynia automatyczna trochę dziwnie się zachowywała bo zmieniała biegi dopiero przy 3000-3500 obr. i było słychać wyższe obroty silnika, po tych 40sek wszystko wróciło do normy - czyli zmiany biegu przy ok. 2000 obr... Komputer oczywiście nie pokazuje żadnego błędu, nie ma też już żadnego wypadania zapłonu. Co może być przyczyną, co jeszcze zweryfikować?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się