Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Fmic do 1.8t a4 b7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, 

Ciężko znaleźć jednoznaczne informacje w sieci, dlatego przyszła pora założyć osobny temat. 

Zabieram się za budowę układu chłodzenia w związku z planowanym podnoszeniem mocy ze 163 do 230-250km. 

Z tego co wyczytałem, to najbezpieczniej będzie zamontować ic o wymiarach rdzenia 550x230x65. Turbo będzie Hybrydowe, więc 180 raczej mnie ograniczy. 

Problem polega na tym, że nie wiem jakie średnice wylotu ic będą słuszne (57 lub 63mm) wyjście turbiny ma 51mm a średnica przepustnicy - jesli się nie mylę - 63mm. Jakie średnice rur powinienem zastosować na Lini Turbo => ic oraz ic => przepustnica? Gdzie dokładnie zastosować zwężki i jakich rozmiarów? Czy opłacałoby się aluminiowe rury robić na gietarce w jakimś zakładzie? Np z metra bieżącego? 

Gotowe zestawy w internecie to porażka, jest 1 niby, ale do b6 i sprzedawcy twierdzą, że do b7 nie spasuje. 

Proszę o konkretne rady. I tak, wiem, są warsztaty które to robią profesjonalnie, ale nie stać mnie na magika dać ponad 2 tys zł. 

Pozdrawiam 

D. 

 

Edytowane przez darayus
Opublikowano

550x180x65 będzie ok do mocy ok 250KM, rury 60mm. Nic z gotowych zestawów nie podpasuje P&P, ja mam od gościa z FB (mogę podesłać namiar) to w miarę to pasuje (rury spawa na swoim aucie).

Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, ulisses napisał:

550x180x65 będzie ok do mocy ok 250KM, rury 60mm. Nic z gotowych zestawów nie podpasuje P&P, ja mam od gościa z FB (mogę podesłać namiar) to w miarę to pasuje (rury spawa na swoim aucie).

Chińskie fmici mają średnice wlotu/wylotu 57, albo 63. Więc o którym mówisz? Namiar poproszę. Może coś pomoże. 

Swoją drogą ciężko będzie wysłać pospawane rury. Jeśli odbiór osobisty to wchodzi w grę tylko obszar dolnego Śląska. Ewentualnie wlkp 

Edytowane przez darayus
Opublikowano

Jesli robisz 230 fmic, rury rób przynajmniej 60, najlepiej 63. Im wieksza średnica tym potem lepsze przepływy i lepiej chłodzi, jak juz bawisz sie w fmica nie warto oszczedzać paru zł 

Opublikowano
Teraz, Łukasz13 napisał:

Jesli robisz 230 fmic, rury rób przynajmniej 60, najlepiej 63. Im wieksza średnica tym potem lepsze przepływy i lepiej chłodzi, jak juz bawisz sie w fmica nie warto oszczedzać paru zł 

51mm turbo napełni 63 mm rury po całej długości, bez odczuwalnego laga? Nie chciałbym przesadzić ze średnicami, gdy turbo nie będzie zmieniane nigdy na większe. Już teraz mam przy seryjnym fmicu odczucie, że nie ma szybkiej reakcji na gaz. 

Opublikowano

O tym napełnianiu rur to jakaś glupota co kiedyś ktoś napisal i tak od tej pory jest powielana...

Opublikowano
1 minutę temu, Łukasz13 napisał:

O tym napełnianiu rur to jakaś glupota co kiedyś ktoś napisal i tak od tej pory jest powielana...

Aha. No też obiło mi się o uszy, że to bzdura. Zatem 550x230x65 i 63 mm po całej długości zmieszczę pod zderzak b7 i nie ma co się bawić w zwężki, poza tą z Turbo 51=>63 i problemów z osiągnięciem mocy nie będzie? Zgadza się? 

Opublikowano

Dokładnie jak pisze Łukasz, rura ma być przynajmniej 60. IC brałem ten: 

intercooler-550x180x65mm.jpg
FMIC.PL

Intercooler 550x180x65mm – intercooler, tuningowy intercoolery sportowe ►FMIC.PL◄ Twój tuningowy sklep internetowy!

, w styczniu z kodem rabatowym był za 300 z przesyłką, do tego rury od:  https://www.facebook.com/piotr.bel.9 (500). Wszystko wchodzi na styk w B7.

Opublikowano
9 minut temu, ulisses napisał:

Dokładnie jak pisze Łukasz, rura ma być przynajmniej 60. IC brałem ten: 

intercooler-550x180x65mm.jpg
FMIC.PL

Intercooler 550x180x65mm – intercooler, tuningowy...

, w styczniu z kodem rabatowym był za 300 z przesyłką, do tego rury od:  https://www.facebook.com/piotr.bel.9 (500). Wszystko wchodzi na styk w B7.

Tu masz średnice 57mm na ic. Zweżałeś przy wlocie z 60 na 57? A przy wylocie z 57 na 60? 

Opublikowano

Też miałem taki dylemat,  pytałem Geremiego mówił żeby robić całość 63 więc tak zrobiłem. Żadnego większego laga nie ma wręcz przeciwnie wydaje mi się że lepiej na gaz reaguje ale, ale to może przez mniejszą temperaturę przy normalnej jeździe albo gdzieś minimalna nieszczelność była. 

Opublikowano
5 minut temu, michalek510 napisał:

Też miałem taki dylemat,  pytałem Geremiego mówił żeby robić całość 63 więc tak zrobiłem. Żadnego większego laga nie ma wręcz przeciwnie wydaje mi się że lepiej na gaz reaguje ale, ale to może przez mniejszą temperaturę przy normalnej jeździe albo gdzieś minimalna nieszczelność była. 

Hmm. No to 550x230x65 albo 550x180x65 na wyjściach 63 mm. Zakładam, że przy 180mm jak i 230mm będzie trzeba podskrobać belkę, więc to kwestia do finalnego rozstrzynięcia. 230km na 550x180x65 zrobię, ale pewnie chłodniej będzie z 230mm na hybrydzie. 

Opublikowano
3 godziny temu, darayus napisał:

Tu masz średnice 57mm na ic. Zweżałeś przy wlocie z 60 na 57? A przy wylocie z 57 na 60? 

Tak, założyłam redukcje silikonowe. Przy 180mm nie musiałem nic robić z belką, tylko zderzak na dole wyciąć lekko..

Opublikowano (edytowane)

Spoko. Rozjasniliście mi Panowie sprawę. Wezmę ic 550x240x65 o średnicach wylotu 63mm i zda to egzamin. Jedyna zwężka pójdzie od suszary 51=>63 i tyle kombinacji. Cena na estd.pl jest lepsza, niż w fmic.pl po jakimkolwiek rabacie. Pozostaje kwestia połączeń. Popytam w zakładach czy da się zrobić gięcie rur aluminiowych, żeby było silikonów jak najmniej. Może też odezwę się do gościa od @ulissesto będzie trochę główkowania, ale wierzę że będzie warto ;-) dzięki za wskazówki wszystkim. 

Edytowane przez darayus
Opublikowano

Swoją drogą - czy Fmic z Fmic.pl ma jakiś lepszy rdzeń od innych sprzedawców, czy to wszystko chińczyki i brać tam gdzie taniej???

Opublikowano

Ka wykonałem już kilka takich układów w 1,8t na ocku 550x230 i rury zawsze dawałem 63 ,auta mają moce w okolicach 250 koni i żadnego laga nie ma .

Tak więc miłej zabawy .

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
Godzinę temu, bartez80 napisał:

Ka wykonałem już kilka takich układów w 1,8t na ocku 550x230 i rury zawsze dawałem 63 ,auta mają moce w okolicach 250 koni i żadnego laga nie ma .

Tak więc miłej zabawy .

Spoko. Będę szedł jednak w tym kierunku (63mm i 550x230x65). Mam też opcję na gięcie rur o fi 60mm. Konkretna Wizja przyjdzie, gdy mechanik zdejmie zderzak przy robieniu rozrządu etc. Zestawów gotowych nie ma, trzeba będzie więc pokombinować. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...