Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Błąd mieszanki - 00561


Gość Kaziu_Wichura

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Kaziu_Wichura

Witam

Od dłuższego czasu prześladuje mnie ten błąd:

00561 - Mixture Adaptation

15-10 - Adaptation Limit (Add) Not Reached - Intermittent

pojawia się on średnio co parę dni. np. autko jeździ super dwa dni, potem coraz gorzej aż do pewnego beznadziejnego poziomu przy którym dynamiki brak i znowu wraca do punktu wyjściowego. W między czasie pojawia się powyższy błąd. Problemów z wkręcamiem się na obroty nie ma, spalanie troszkę jakby podwyższone. Troszkę bardziej na jałowym trzęsie furą, szczególnie na gazie.

W zeszłym tygodniu mechanik wyczyścił mi przepływkę i auto zachowywało się jak nowe. Jeździło super, spalanie spadło. Błąd się nie pojawiał w tym czasie (przynajmniej tak sądzę po zachowaniu się auta bo niestety nie sprawdzałem) do wczoraj. Autko trochę się zmuliło, jednak pragnę podkreślić, że nie aż tak jak przed czyszczeniem.

Na diagnostyce widać była na kompie, że sterownik silnika sam zubaża sobie mieszankę (wartość w tej kolumnie była równa około 10%) - nie wiem zbytnio co to znaczy, piszę co widziałem.

Moje teorie:

- chyba raczej ta przepływka

- przycinający się zaworek węgla aktywnego (i daltego komp sobie zubaża non stop sam mieszankę)

No dawajcie, burza mózgów :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda

przepływka

lejace wtryskiwacze

zapieczone wtryskiwacze

nieprawidłowe ciśnienie paliwa

uszkodzony przekaźnik pompy paliwa

nieszczelność dolotu

niesczelność wydechu w okolicach sondy

do wyboru do koloru.

Zgaduj zgadula.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaziu na 99% musisz ponownie skalibrować mapę LPG. Miałem to samo!! Silnik przeszedł w tryb awaryjny i więcej palił!!! Możliwe też, że zapchał Ci się po prostu filtr od gazu i ma niskie ciśnienie. Odwiedź gazownika!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura
Sonda

sprawna

niesczelność wydechu w okolicach sondy

wykluczone

nieszczelność dolotu

wykluczone

nieprawidłowe ciśnienie paliwa

jeżdzę głównie na lpg więc furak chodziłby normalnie nawet gdyby było nieprawidłowe ciśnienie

Kaziu na 99% musisz ponownie skalibrować mapę LPG. Miałem to samo!! Silnik przeszedł w tryb awaryjny i więcej palił!!! Możliwe też, że zapchał Ci się po prostu filtr od gazu i ma niskie ciśnienie. Odwiedź gazownika!

tylko, że na PB tak samo się robi więc to wykluczałbym twoją opcję

[ Dodano: 28-03-2007, 19:47 ]

lejace wtryskiwacze

kolego szogun, jak zdiagnozować tą ewentualną usterkę? Wystarczy popatrzeć na czasy wtrysków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dzisiaj podpiąłem VAG`a i rowniez pokazuje blad 00561 :)

Ciekawe czy moze miec to zwiazek z zapachem gazu w samochodzie.

Bledu nie kasuje, bo w poniedzialek jestem umowiony z gazownikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy moze miec to zwiazek z zapachem gazu w kabinie.

Może, bo jeżeli ucieka gaz, to nie ma ciśnienia i silnik może mieć braki paliwa np. przy gwałtownym przyspieszaniu... Dodam, że silnik przechodzi wtedy w tryb awaryjny!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauwazylem, ze jest rozny komentarz do 00561 - u mnie jest:

00561 - Mixture Adaptation

12-10 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded - Intermittent

Po czym poznać, ze silnik chodzi w trybie awaryjnym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd 00561 ogólnie wprowadza samochód w tryb awaryjny. Mi palił aż 4 litry więcej z tym błędem :exclaim:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hack napisał/a:

Kaziu na 99% musisz ponownie skalibrować mapę LPG. Miałem to samo!! Silnik przeszedł w tryb awaryjny i więcej palił!!! Możliwe też, że zapchał Ci się po prostu filtr od gazu i ma niskie ciśnienie. Odwiedź gazownika!

tylko, że na PB tak samo się robi więc to wykluczałbym twoją opcję

U mnie jak wywaliło ten błąd na gazie musiałem zrobić z 5 km na PB żeby dało się go wogóle wykasować, dopiero wtedy spaliny wróciły do normy. Może faktycznie LPG odjechało za daleko od normy :question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dobrze rozumiem?

Czy przy wystąpieniu tego błędu (a kiedyś go u mnie zauważyłem) auto bez wiedzy kierującego przestawi się na program podstawowy-awaryjny i w tym momencie potrafi spalać do 4L PB/100KM więcej :eek: - nie mam LPG (1.8 ADR)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dobrze rozumiem?

Czy przy wystąpieniu tego błędu (a kiedyś go u mnie zauważyłem) auto bez wiedzy kierującego przestawi się na program podstawowy-awaryjny i w tym momencie potrafi spalać do 4L PB/100KM więcej :eek: - nie mam LPG (1.8 ADR)?

Jeżeli się nie powtarza, to samochód pracuje normalnie, a jak go tylko złapie, to przechodzi w tryb awaryjny... Mi palił ok. 14 l/100km przy średnim spalaniu w FISie rzędu ok 10 l/100km :confused:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura

mi tak się pojawiał do 3 dni góra. Czyli powiedzmy do 100 km.

Znów zaczyna mnie męczyć ten błąd. Samochód zaczyna więcej spalać i się zamula co pewien czas. Trzeba w końcu ten przepływomierz wymienić... . Tylko czemu on taki drogi... .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kol. Kaziu_Wichura

co zrobiłes w końcu w tym temacie??? Dałeś radę czy przyjąłeś ten błąd ze stoickim spokojem?

Pytam się, bo też mi się pojawia ten błąd zawsze przy skanowaniu kompa. Znalazłem ten temat a nie ma sensu zakładać nowego. Może pomożesz Koledze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo - na razie tylko raz wyskoczył. Dzisiaj sprawdzę ponownie... całe szczęście bez efektów ubocznych typu spalanie lub zamulanie.

ps. Pomyśleć że w B3 nie mam face'u - i mam generalnie gdzieś te wszystkie błędy, przepustnice,sondy,przepływki i 1000 innych elektronicznych dupereli - leję i jadę. Kiedyś chyba po prostu robili lepsze silniki bo nie musieli walić do nich mnóstwa kontrolerów i czujników oraz czujników sprawdzających czujniki - :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo - na razie tylko raz wyskoczył. Dzisiaj sprawdzę ponownie... całe szczęście bez efektów ubocznych typu spalanie lub zamulanie.

ps. Pomyśleć że w B3 nie mam face'u - i mam generalnie gdzieś te wszystkie błędy, przepustnice,sondy,przepływki i 1000 innych elektronicznych dupereli - leję i jadę. Kiedyś chyba po prostu robili lepsze silniki bo nie musieli walić do nich mnóstwa kontrolerów i czujników oraz czujników sprawdzających czujniki - :)

kiedys paliwo bylo tansze a prodcentow nie scigaly takie normy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...