szymeek2801 Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Witam. W swoim A4 2002r, z silnikiem 1.9 tdi mam problem z gniazdami pompowtryskiwaczy. Mianowicie wyrobione są dwa gniazda. Objawami jest to, że silnik do momentu nagrzania od około 65-70 stopni, do 90 "dostaje drgawek", włącza się kontrola trakcji i zaczyna trząść całym samochodem. Trzęsienia można uniknąć gdy nie przekracza się 1900-2000 obrotów. Jest to w miarę znośne, ale z drugiej strony uciążliwe. Po nagrzaniu do 90 stopni wszystko wraca do normy, samochód normalnie przyspiesza, hamuje, nic się nie włącza. Wszystko jest w normie. Raz już były one polerowane, ale po kilku miesiącach problem znowu powrócił. Wiadomo, trzeba to w końcu dobrze zrobić. Stąd moje dwa pytania.. Jedno, która z opcji była by najlepsza.. wymiana głowicy, tulejowanie gniazd, czy wymiana uszczelniaczy na większe? Jakie są koszta każdej z tych operacji, oraz co jest najbardziej żywotne? Oraz drugie, czy przez pewien czas mogę jeździć z takim uszczerbkiem głowicy? Do czego może prowadzić wyrobione gniazdo pompowtryskiwacza? Mam niestety do zrobienia za dwa dni trasę około 600 km, a nie jestem w stanie załatwić samochodu zastępczego. Pozdrawiam i liczę na pomocne komentarze.
lukasz51237 Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Opublikowano 6 Sierpnia 2020 (edytowane) Miałem dokładnie ten sam problem, wyrobione 2 gniazda pompowtryskiwaczy w taki sposób, że wymiana uszczelnień nic nie dawała. Objaw miałem taki, że auto paliło jak chciało - w sensie, czasem z pół obrotu, czasem po 2,3,4 obrotach a czasem i więcej. (jednak nigdy nie trzęsło mi autem, ani nie włączało się esp) Jeździłem tak 4 lata, aż do grudnia 2019 gdy doszło do sytuacji, w której odpalanie zimnego silnika trwało ok 20-30 sekund kręcenia rozrusznikiem. Zdecydowałem się kupić głowicę po remoncie z wstawionymi mosiężnymi tulejkami w gniazda pompek. Efekt - auto pali z pół obrotu, nie ma żadnych drgawek, korekcje idealne. Jeśli chcesz dam namiar na gościa który naprawia głowice i wstawia tuleje do gniazd od którego sam kupowałem głowicę, pisz na pw Edytowane 6 Sierpnia 2020 przez lukasz51237
piotrsob1 Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Opublikowano 6 Sierpnia 2020 (edytowane) Czytając opis objawów to absolutnie nie wygląda mi to na efekt zużytych gniazd pompowtryskiwaczy. Objawy za to pasują jak ulał do luźnych konektorów we wtyczkach wiązki pompowtryskiwaczy . Sprawdzałeś błędy w sterowniku silnika ? Jak będzie jakiś w rodzaju : " obwód cewki pierwszego pompowtrysku przerwa / zwarcie do masy " to na 95 procent jest problem z luźnymi wtyczkami Edytowane 6 Sierpnia 2020 przez piotrsob1
szymeek2801 Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2020 @lukasz51237 U mnie właśnie pali dosłownie na dotyk. Praktycznie zero obrotów i samochód już pali. Tylko tyle, że trzęsie po kilku dziesięciu minutach od rozpoczęcia jazdy, dopiero gdy temperatura wskazuje na 90 stopni wszystko się uspokaja. @piotrsob1 Myślisz, że po jakiś 10 miesiącach konektory "znowu" by się poluzowały? Jednak gniazda wcześniej były polerowane.. po polerowaniu było wszystko dobrze przez 10 miesięcy, ale problem znowu powrócił. Myślę, że gniazda znowu się mogły wyrobić..
piotrsob1 Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Opublikowano 7 Sierpnia 2020 (edytowane) 7 godzin temu, szymeek2801 napisał: @piotrsob1 Myślisz, że po jakiś 10 miesiącach konektory "znowu" by się poluzowały? Jednak gniazda wcześniej były polerowane.. po polerowaniu było wszystko dobrze przez 10 miesięcy, ale problem znowu powrócił. Myślę, że gniazda znowu się mogły wyrobić.. Po "polerowaniu gniazd pompowtrysków" ( co by to nie oznaczało ) trzeba było ponownie pompki zamontować i podłączyć elektrycznie, wsuwki zrobiły sobie nowe ślady na stykach pompek albo po prostu pompki zostały zamienione miejscami co na krótki czas odsunęło problem . Wibracje silnika podczas jego pracy powodują poruszanie się między sobą elementów złącza elektrycznego pompki i wtyczki z przewodami ( same pompki też się w gniazdach kiwają podczas pracy silnika ). Skutkuje to ich mechanicznym zużyciem i w efekcie prowadzi do zwiększenia rezystancji połączenia. A to z kolei powoduje problemy z odpowiednim sterowaniem elektrozaworów pompek. Najczęściej problem pojawia się na pierwszym cylindrze , gdzie końcówka wiązki pompowtrysków " wisi w powietrzu " jednym końcem i jest przez to najbardziej narażona na odkształcenia pod wpływem wibracji . Napisałem Ci byś odczytał błędy z ECU silnika , podaj je tutaj , one wszystko wyjaśnią . Tylko zrób screena , zdjęcie lub lub w ostateczności przepisz je dokładnie słowo w słowo z kompa Edytowane 7 Sierpnia 2020 przez piotrsob1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się