PistoN116 Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Witam, Posiadam Audi a4 b6 2.0 ALT 2003r. Kupiłem kierę czteroramienną od b6 z multi razem z taśmą i wiązką. Do tego chcę dołożyć też tempomat i full fis. Wszystko już chyba wiem z opisów lecz nie mogę znaleźć info odnośnie taśmy. Czy po prostu wyjmuję starą taśmę i wkładam nową? Ktoś na innym forum pisał o kątach skrętu i zwijaniu jej ale nie objaśnił ocb. Czy jest ktoś w stanie mi to po ludzku wytłumaczyć?? Dziękuję z góry!
Muskel1 Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Opublikowano 7 Sierpnia 2020 (edytowane) Taśmę wymieniasz i tyle. Wystarczy, że przejedziesz sie później autem kawałek, kręcąc przy tym kierownicą parę razy w lewo i później w prawo (czy na odwrót, bo jest to obojętne) kąt położenia kierownicy wtedy samoczynnie zostanie przyuczony i kontrolki ESP i ABS znikną z blatu. Musisz tylko zwrócić na to uwage by przed ściągnieciem kierownicy koła były na prosto i kierownica też. Wkładając nową taśme musi ona być tak samo w pozycji neutralnej czyli nie może być skręcona w jedną ze stron bardziej bo jak ją w takim stanie założysz to przy maksymalnym skręcie w przeciwną stronę ją zerwiesz. Czyli koła, kiera i taśma na prosto w pozycji zero. Nie zapomnij zakodwać odpowiednio to tego auta. Edytowane 7 Sierpnia 2020 przez Muskel1
PistoN116 Opublikowano 10 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2020 A czy w nowej taśmie widać w jakiej pozycji jest ustawiona? Sorki za takie pytania ale pierwszy raz mam styczność z tym. Przy wymianie taśmy będę musiał kodować czujnik skrętu czy raczej nie?
Muskel1 Opublikowano 10 Sierpnia 2020 Opublikowano 10 Sierpnia 2020 Zobacz tu na filiku 3:25 min widać w jakim położeniu sie znajduje taśma. Jest tam taki przycisk zabezpieczający przed przypadkowym przestawieniem taśmy. Jezeli kupisz nową taśme jest ona ustawiona na zero i dodatkowo ma też taką plastikową czerwoną zawleczkę zabezpieczającą (zdjęcie poniżej). Samej taśmy nie trzeba kodować ale Ty chcesz zmienić moduł na ten z tempomatem to musisz ten moduł zakodować.
Adolvo Opublikowano 20 Listopada 2020 Opublikowano 20 Listopada 2020 żeby nie zakładać nowego tematu.. da się jakoś określić, ew. ustawić taśmę w środkowym położeniu?
pelonek1 Opublikowano 20 Listopada 2020 Opublikowano 20 Listopada 2020 1 minutę temu, Adolvo napisał: żeby nie zakładać nowego tematu.. da się jakoś określić, ew. ustawić taśmę w środkowym położeniu? Pokręć w prawo do końca, później w lewo licząc obroty, w dalszym ciągu odkręć w prawo połowę tego co policzyłeś w lewo. Powinno być mniej więcej na środku
Adolvo Opublikowano 20 Listopada 2020 Opublikowano 20 Listopada 2020 1 minutę temu, pelonek1 napisał: Pokręć w prawo do końca, później w lewo licząc obroty, w dalszym ciągu odkręć w prawo połowę tego co policzyłeś w lewo. Powinno być mniej więcej na środku taki miałem zamiar.. ale wolałem dopytać zanim coś urwę.. to prawda, że łatwo zepsuć czujnik kąta skrętu przy wymianie?
pelonek1 Opublikowano 20 Listopada 2020 Opublikowano 20 Listopada 2020 2 minuty temu, Adolvo napisał: to prawda, że łatwo zepsuć czujnik kąta skrętu przy wymianie? Nie tak dawno zmieniałem taśmę i nic się nie stało, także nie wiem czy łatwo czy nie, po wymianie wszystko działa jak powinno ... .Tak czy inaczej nie słyszałem o czymś takim o czym piszesz.
Muskel1 Opublikowano 20 Listopada 2020 Opublikowano 20 Listopada 2020 20 minut temu, Adolvo napisał: żeby nie zakładać nowego tematu.. da się jakoś określić, ew. ustawić taśmę w środkowym położeniu? Czytałeś co u góry napisałem? 3:25 min na filmiku masz pokazane gdzie jest środek. Tam w którym miejscu blokada zaskoczy. Po zwolnieniu blokady można dopiero kręcić. Blokada zaskakuje na środku.
greg2505 Opublikowano 21 Listopada 2020 Opublikowano 21 Listopada 2020 23 godziny temu, Adolvo napisał: to prawda, że łatwo zepsuć czujnik kąta skrętu przy wymianie? Przy wymianie nic nie zepsujesz,ale jeśli taśma nie będzie ustawiona na środku to przy skręcaniu kierownicą zerwiesz ją
pila24 Opublikowano 22 Listopada 2020 Opublikowano 22 Listopada 2020 W dniu 20.11.2020 o 20:37, Adolvo napisał: to prawda, że łatwo zepsuć czujnik kąta skrętu przy wymianie? A co tam ma się zepsuć?to jest czujnik optyczny i nic delikatnego tam nie ma.
Muskel1 Opublikowano 22 Listopada 2020 Opublikowano 22 Listopada 2020 Jedynie zerwanie taśmy jak nie wycentruje.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się