Aroox Opublikowano 14 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2020 (edytowane) Witam, wiem - takich tematów było tysiąc, ale nadal „wiem że nic nie wiem”, dlatego zapytam - jak do jasnej ch... mierzyć wreszcie olej w tych silnikach? Sprawa wygląda tak: Po nocy, na zimnym silniku mam prawie 3/4 bagnetu, drugi pomiar wykonałem 5 minut po wyłączeniu, po uprzednim rozgrzaniu silnika do 60 stopni (gdzieś czytałem że tak się mierzy) minimum ociera się nawet o mniej niż min, kolejne pół godziny stania i miarka pokazuje już stan z 1-2mm ponad minimum. Co 100km mam problem z kontrolką „oil min”. Czujnik oleju zmieniany, więc wykluczam problem. Na pierwszym zdjęciu - po nocy, trzecie - po 5 minutach od zgaszenia przy 60 stopniach, drugie po kolejnych 30 minutach. Sorki za brak focusa, ale coś telefon nie chciał ze mną współpracować I moje pytanie - to mam w końcu dolewać tego oleju czy nie? Bo szlag mnie już trafia z tym autem. W żadnym innym takiego dylematu nie miałem. Zdjęcia w załączniku. Edytowane 14 Sierpnia 2020 przez Aroox Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejK. Opublikowano 14 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2020 Wiesz...nikt na odległość nie przedstawi Ci recepty na Twój problem. Ja mogę jedynie doradzić, abyś sprawdzał olej w jednym w miarę możliwości poziomym miejscu ( garaż byłby idealny)i po z góry ustalonym upływie czasu. Będziesz miał po kilku pomiarach ( np.po 2 tygodniach) jakąś wyrobioną ocenę jak z tym olejem faktycznie jest.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aroox Opublikowano 14 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2020 Właśnie problem polega na tym, że raczej nie będę wiedział. Non stop męczę się z tym komunikatem „oil min”, a pomiar z rana na bagnecie (w każdym poprzednim aucie tak robiłem i było ok) pokazuje stan niemal 3/4, czyli siłą rzeczy nie ma prawa się ta kontrolka wyświetlać. Dziwne jest też to, że jest to regularne, co 100km. Miałoby to uzasadnienie w przypadku kiedy mierzę olej przy temp. silnika 60 stopni - wtedy faktycznie jest minimum. Zastanawiam się tylko dlaczego takie rozbieżności? Rozumiem, że olej rozlewa się po całym silniku po odpaleniu auta, ale żeby tak z 3/4 na granicę (dolną) minimum? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejK. Opublikowano 14 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2020 Jest regularny komunikat, bo komputer co 100km weryfikuje stan oleju.....i wyrzuca problem. Jeżeli wymieniłeś czujnik ( myślę,że oryginał) i jest to samo to problem może być np. w połączeniu elektrycznym, ale jak mówię, na odległość to wróżenie z fusów. Powiem tak, niesprawność musisz usunąć, bo różnie może być, natomiast jeżeli sprawdzasz olej ( sprawdzaj nie od razu tylko np po 2 godzinach zawsze) i na miarce jest właściwy stan to teoretycznie można jeździć choć komfortowe to nie jest. Oczywiście to tylko opcja, sugestia, bo decyzję musisz podjąć sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pelonek1 Opublikowano 14 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2020 A może ktoś wymienił rurkę tam gdzie wchodzi bagnet i coś z jej długością jest nie tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciej_m Opublikowano 15 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2020 (edytowane) Kolego zrób pomiar tak jak mówi instrukcja obsługi samochodu i nic nie cuduj. Rozgrzej silnik do normalnej temp. pracy (czytaj auto musi trochę przejechać - temp. płynu chłodzącego nie jest tożsama z temp. oleju), wyłącz silnik, odczekaj 3 minuty i sprawdź poziom. Czujnik poziomu oleju nie mierzy poziomu co 100km ale robi to na bieżąco aby wykryć potencjalny wyciek najszybciej jak to możliwe zanim jeszcze pojawi się komunikat o niskim ciśnieniu oleju. To dość skomplikowany przyrząd ale jego awaria tak samo jak awaria okablowania dość szybko da rezultat w postaci check-a na desce a o niczym takim nie wspominałeś. Poziom oleju jaki w danej chwili mierzy czujnik można zobaczyć w blokach pomiarowych. Jak nie zapomnę to jutro podpowiem gdzie to widać. Swoją drogą to dolewales coś do tego oleju? Jakiś ulepszacz, motodoktor? Edytowane 15 Sierpnia 2020 przez maciej_m Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aroox Opublikowano 16 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2020 (edytowane) 9 godzin temu, maciej_m napisał: Swoją drogą to dolewales coś do tego oleju? Jakiś ulepszacz, motodoktor? Nie, nic nie dolewałem do oleju. Swoją drogą - bardzo wyczerpującą odpowiedź mi dałeś i obawiam się niestety, że po 3 minutach po zgaszeniu auta po jego rozgrzaniu będzie stan poniżej minimum (na trzecim zdjęciu widać co prawda pomiar nie po 3, ale po 5 minutach ze stanem „min”). Zawsze uczono mnie, że przy pomiarze oleju najbardziej miarodajny jest wynik na zimnym silniku, najlepiej po nocy, natomiast instrukcja mówi o pomiarze, o którym Ty wspomniałeś, stąd właśnie postanowiłem napisać - zwyczajnie już zgłupiałem. Wspominałeś też o checku na desce - nic takiego mi się nie pojawia, a po podłączeniu auta pod kompa nie wyświetla mi się żaden błąd 9 godzin temu, maciej_m napisał: Poziom oleju jaki w danej chwili mierzy czujnik można zobaczyć w blokach pomiarowych. Jak nie zapomnę to jutro podpowiem gdzie to widać. Czekam więc z niecierpliwością na odpowiedź, może wreszcie mi się nieco rozjaśni Edytowane 16 Sierpnia 2020 przez Aroox Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciej_m Opublikowano 16 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2020 (edytowane) Kolegu tu masz duży wątek na ten temat: Kiedyś zgłębiałem temat tego czujnika ale pojawiał się komunikat o jego awarii a nie problem z oil min. Z resztą w wątku ktoś wyjaśnia skąd te 100 km do pojawiania się komunikatu. Daj znać czy coś udało się poprawić. Sory ale sam nie za bardzo mam czas teraz zgłębiać te bloki a w tym wątku masz wszystko podane na tacy. PozdrawiaMM Edytowane 16 Sierpnia 2020 przez maciej_m Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KINIAM Opublikowano 16 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2020 Radzę na zimnym silniku dolać oleju na max. Potem robić pomiary, po rozruchu, podczas pracy silnika i po zgaszeniu. Musisz pytać użytkowników tego silnika jak u nich z poziomem oleju. Temat mnie zaciekawił będę obserwował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wielkiszu666 Opublikowano 16 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2020 (edytowane) Witaj. Kiedy wymieniales olej. Tak sie dzieje jak jest stary albo czyms zanieczyszczony. Czujnik tylko oryginal jak wymieniles na jakis zamiennik to od razu kup ori i wymien. Jak kupilem zamiennik i mialem to samo. Nie baw sie z zadne bloki pomiarowe. Zacznij od wymiany oleju. A jak kupiles zamiennik to od razu wymien a ori i nowy olej. I powinno byc ok. Edytowane 16 Sierpnia 2020 przez wielkiszu666 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się