Audi1.8tAnb Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Cześć wszystkim. Pacjent Audi a6 c5 1.8t ANB 2000r. W aucie zostały wymienione dwa miesiące temu: -panewki -pierscienie - został wykonany remont głowicy, czyszczenie z nagaru którego było bardzo dużo, planowanie, szlif niektórych gniazd zaworowych. Po dotarciu auto nie miało takiej mocy jak przed remontem ale odpala jeździ do dzisiaj. Dwa tygodnie temu po zrobieniu 7 tys kilometrów od remontu. Auto zaczęło kopcić została wymieniona turbina. Liczyłem ze auto odżyje. Jednak taka sytuacja nie miała miejsca. Gdy lekko dodaje gazu samochód jeszcze jakoś się zbiera. Ale gdy wciskam gaz w podłogę to muli i nie przyspiesza. Dopiero gdy odejme gazu to zaczyna jakoś jechać. Poniżej logi dynamiczne. http://vaglogi.pl/log-002_033_McSpU.html http://vaglogi.pl/log-002_115_WqU2yPg.html http://vaglogi.pl/log-003_020_gSUw6Fx.html http://vaglogi.pl/log-033_118_n4haN8i.html http://vaglogi.pl/log-115_118_5Hxl0.html Mam nadzieje ze ktoś mi z tym pomoże bo kilku mechaników oglądało samochód i nie byli w stanie powiedzieć co może być z nim nie tak.
przem8 Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Opublikowano 24 Sierpnia 2020 (edytowane) Przepływka trup. Masz ogromne stukowe i zaraz znowu będzie remont, nie katuj go tak. Edytowane 24 Sierpnia 2020 przez przem8
AndrzejK. Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Opublikowano 24 Sierpnia 2020 4 minuty temu, przem8 napisał: Przepływka trup. Robiony był remont i nie sprawdzili?? Ciekawe czy rozrząd właściwie poskładany....
przem8 Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Opublikowano 24 Sierpnia 2020 (edytowane) 8 minut temu, AndrzejK. napisał: Robiony był remont i nie sprawdzili?? Padnięty, a raczej zaniżający przepływomierz zwykle nie wywala błędów. Pokaż mi mechanika, który będzie potrafił zweryfikować jego wskazania za pomocą jakiegoś testera albo dedykowanego oprogramowania i na dodatek będzie znał prawidłowe wskazania, może z 1 na 20 Błędy od ubogiej mieszanki to raczej musiały być. Chyba, że rzeczywiście jeździłeś spokojnie i jeszcze sterownik jako tako to oganiał i nie wyrzucał błędu. Edytowane 24 Sierpnia 2020 przez przem8
Talpa Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Opublikowano 24 Sierpnia 2020 (edytowane) 24 minuty temu, Audi1.8tAnb napisał: szlif niektórych gniazd zaworowych Jak można szlifować niektóre gniazda? To całkowicie wbrew sztuce... 24 minuty temu, Audi1.8tAnb napisał: planowanie Jak planujesz głowicę, należy na nowo wymiarować wszystko i równać pod ilość zebranego materiału 24 minuty temu, Audi1.8tAnb napisał: pierscienie Tłoki mierzone? Owalizacja tulei też? 24 minuty temu, Audi1.8tAnb napisał: panewki Wał oddany do sprawdzenia, była choć polerka zrobiona? Mogę się nie znać, ale bez urazy, dla mnie to wygląda na "Januszowy" remont, jeździsz w mojej opinii z bombą, która może w zasadzie wszystko, nie sądziłem że ktoś szlifuje pojedyncze gniazda, zawory pewnie stare? Edytowane 24 Sierpnia 2020 przez Talpa
Talpa Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Opublikowano 24 Sierpnia 2020 32 minuty temu, przem8 napisał: Przepływka trup. Masz ogromne stukowe i zaraz znowu będzie remont, nie katuj go tak. Pytanie, czy przez planowanie, nie wzrósł stopień sprężania i takie są tego efekty... ECU opóźnia ile może zapłon, a i tak nic to nie daje, czekać aż denka szlag trafi, albo się przegrzeje.
przem8 Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Już bez przesady ile tego musiałby splanować? Praktycznie każdy planuje głowicę przed ponownym założeniem, nie zawsze potrzebnie, bo jak jest prosta to nie ma sensu ale sztuka dla sztuki być musi
Talpa Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Opublikowano 24 Sierpnia 2020 (edytowane) 3 minuty temu, przem8 napisał: Już bez przesady ile tego musiałby splanować? Praktycznie każdy planuje głowicę przed ponownym założeniem, nie zawsze potrzebnie, bo jak jest prosta to nie ma sensu ale sztuka dla sztuki być musi A wiesz czy to nie jest 4 szlif jak w Wojtasa Szerszeniu? Mnie zastanawia, po co robić taki remont po łebkach i płakać że coś nie działa. Bo albo nie napisał wszystkiego, albo oszczędzali jak się tylko dało, stąd szlif niektórych gniazd. Edytowane 24 Sierpnia 2020 przez Talpa
radi88PL Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Opublikowano 24 Sierpnia 2020 To akurat prawda, oszczędzanie na samym początku prac ze zdjętą głowicą to wywalenie pieniędzy w błoto, i teraz to co zaoszczędzone trzeba wydać w dalsze szukanie i diagnostykę. Ja się nauczyłem, że pewne rzeczy należy robić wyłącznie zgodnie ze sztuką a nie po łebkach. Z innej strony skoro auto po remoncie nie jedzie to raczej mechanik powinien się bardziej przyłożyć a nie za niego szukasz pomocy po forach.
Audi1.8tAnb Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Godzinę temu, Talpa napisał: Jak można szlifować niektóre gniazda? To całkowicie wbrew sztuce... Jak planujesz głowicę, należy na nowo wymiarować wszystko i równać pod ilość zebranego materiału Tłoki mierzone? Owalizacja tulei też? Wał oddany do sprawdzenia, była choć polerka zrobiona? Mogę się nie znać, ale bez urazy, dla mnie to wygląda na "Januszowy" remont, jeździsz w mojej opinii z bombą, która może w zasadzie wszystko, nie sądziłem że ktoś szlifuje pojedyncze gniazda, zawory pewnie stare? Nie robiłem tego ja tylko mechanik. Głowica była oddana do regeneracji. Zapłaciłem za sama głowice 1200 zł. I robił wyspecjalizowany w regeneracji głowic warsztat. Mechanik mi to powiedział ze gniazda zostały szlifowane ale nie wszystkie. Dlatego tak napisałem.
Audi1.8tAnb Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Teraz, Audi1.8tAnb napisał: Nie robiłem tego ja tylko mechanik. Głowica była oddana do regeneracji. Zapłaciłem za sama głowice 1200 zł. I robił wyspecjalizowany w regeneracji głowic warsztat. Mechanik mi to powiedział ze gniazda zostały szlifowane ale nie wszystkie. Dlatego tak napisałem. Wiec myśle ze tylko wydechowe.
AndrzejK. Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Opublikowano 24 Sierpnia 2020 1 godzinę temu, przem8 napisał: Pokaż mi mechanika, który będzie potrafił zweryfikować jego wskazania za pomocą jakiegoś testera albo dedykowanego oprogramowania i na dodatek będzie znał prawidłowe wskazania, może z 1 na 20 No właśnie.....sam odpowiedziałeś i mnie i w ogóle. Problem tkwi w tym,że "fachowców" u nas dostatek, ale takich prawdziwych już niewielu. Cały problem tkwi w tym, że na przykładzie kolegi zakładającego wątek takiej operacji nie da się zrobić po łebkach jak już powyżej napisano tylko wypadałoby znależć kogoś kompetentnego do takiej roboty, aby na końcu zminimalizować ewentualne problemy do minimum. A póki co koledze w przedmiotowym temacie się to nie udało....i oby dał radę ogarnąć temat czego mu życzę.
Audi1.8tAnb Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Godzinę temu, radi88PL napisał: To akurat prawda, oszczędzanie na samym początku prac ze zdjętą głowicą to wywalenie pieniędzy w błoto, i teraz to co zaoszczędzone trzeba wydać w dalsze szukanie i diagnostykę. Ja się nauczyłem, że pewne rzeczy należy robić wyłącznie zgodnie ze sztuką a nie po łebkach. Z innej strony skoro auto po remoncie nie jedzie to raczej mechanik powinien się bardziej przyłożyć a nie za niego szukasz pomocy po forach. Problem jest w tym ze przeprowadziłem się do Wrocławia i nie mam możliwości zostawić samochodu u niego. Poza tym nie chce już korzystać z jego usług bo wymieniał niepotrzebne części.
Talpa Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Opublikowano 24 Sierpnia 2020 (edytowane) 19 minut temu, Audi1.8tAnb napisał: Wiec myśle ze tylko wydechowe. Ok, ale robiąc cokolwiek przy głowicy (mam na myśli szlify), frezowanie, należy zmieniać wszystko, bo zmieniają się wysokości, ja wiem że większość zakładów tego nie robi, ale to nie jest słuszna droga. Mając już wywalone pół silnika, nic nie szkodzi wysłać wszystkiego do sprawdzenia, teraz cholera wie co tak naprawdę się dzieje, życzę Ci, żeby to był problem elektryczny, jakiś czujnik, czy inna pierdoła, a nie nieprawidłowy remont silnika. 20 minut temu, Audi1.8tAnb napisał: Nie robiłem tego ja tylko mechanik Czyli jak w 99% zakładów, nie zostało zrobione, bo albo nie wiedzą jak, albo nie mają sprzętu, albo jedno i drugie, przykra sprawa, że przy naprawach głównych pomija się takie rzeczy. Przyznaję się bez bicia, u nas na warsztacie, nie ma oprzyrządowania, do dokonania takich pomiarów, ale zaprzyjaźniona szlifiernia, robi to za nas i TYLKO gdy klient nie chce i zostanie wpisane to w kartę, nie robimy tego. Osobiście robiłem takie pomiary pływając jako mechanik okrętowy, więc powiedzmy że wiem co i jak, ale spytaj się kogoś o owalizację tulei, czy co to jest "kwadratura" silnika, kiedyś uczono tego w technikach, dzisiaj na studiach, tylko dobry wykładowca, opowie o tym. Zainteresuj się spalaniem stukowym na początek, bo powypala ci dziury w tłokach... zalej dobre paliwo, np V-power i sprawdź czy problem ustąpi, podmień/sprawdź czujnik spalania stukowego, jak nie, to szukaj dalej, zapłon, rozrząd. Edytowane 24 Sierpnia 2020 przez Talpa
Audi1.8tAnb Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2020 34 minuty temu, Talpa napisał: Ok, ale robiąc cokolwiek przy głowicy (mam na myśli szlify), frezowanie, należy zmieniać wszystko, bo zmieniają się wysokości, ja wiem że większość zakładów tego nie robi, ale to nie jest słuszna droga. Mając już wywalone pół silnika, nic nie szkodzi wysłać wszystkiego do sprawdzenia, teraz cholera wie co tak naprawdę się dzieje, życzę Ci, żeby to był problem elektryczny, jakiś czujnik, czy inna pierdoła, a nie nieprawidłowy remont silnika. Czyli jak w 99% zakładów, nie zostało zrobione, bo albo nie wiedzą jak, albo nie mają sprzętu, albo jedno i drugie, przykra sprawa, że przy naprawach głównych pomija się takie rzeczy. Przyznaję się bez bicia, u nas na warsztacie, nie ma oprzyrządowania, do dokonania takich pomiarów, ale zaprzyjaźniona szlifiernia, robi to za nas i TYLKO gdy klient nie chce i zostanie wpisane to w kartę, nie robimy tego. Osobiście robiłem takie pomiary pływając jako mechanik okrętowy, więc powiedzmy że wiem co i jak, ale spytaj się kogoś o owalizację tulei, czy co to jest "kwadratura" silnika, kiedyś uczono tego w technikach, dzisiaj na studiach, tylko dobry wykładowca, opowie o tym. Zainteresuj się spalaniem stukowym na początek, bo powypala ci dziury w tłokach... zalej dobre paliwo, np V-power i sprawdź czy problem ustąpi, podmień/sprawdź czujnik spalania stukowego, jak nie, to szukaj dalej, zapłon, rozrząd. Jak daleje paliwa v-power to ma trochę lepszego kopa. Ogólnie lepiej się wtedy zbiera.
Audi1.8tAnb Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Czy jest ktoś może z Wrocławia lub okolic kto posprawdzałby mi te rzeczy ?
przem8 Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Opublikowano 24 Sierpnia 2020 1 minutę temu, Audi1.8tAnb napisał: Czy jest ktoś może z Wrocławia lub okolic kto posprawdzałby mi te rzeczy ? Kup nową przepływkę z boscha, to po pierwsze i ponów log 2+33 i 3+20 po wymianie. Pociesze Cię, że turbo świetnie wstaje i trzyma doładowanie. Masz katalizator albo wiesz w jakim jest stanie?
Audi1.8tAnb Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2020 7 minut temu, przem8 napisał: Kup nową przepływkę z boscha, to po pierwsze i ponów log 2+33 i 3+20 po wymianie. Pociesze Cię, że turbo świetnie wstaje i trzyma doładowanie. Masz katalizator albo wiesz w jakim jest stanie? Turbo ma tydzień. jest katalizator przy wymianie turbo wydawało się ze jest dobry. Byłem tym samochodem w Niemczech. Przejechał przez pół Niemiec po autostradzie wiec myśle ze nie może być brudny. Dzięki za odpowiedz.
Audi1.8tAnb Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Mam jeszcze jedno pytanie po zdjęciu osłon zobaczyłem waż od pompy SAI. Jest wypięty czy może to mieć wpływ na tą sytuacje? I czy mogę to zaślepić bo tendy na bank wchodzi syf do układy z komory silnika.
Audi1.8tAnb Opublikowano 26 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2020 W dniu 24.08.2020 o 20:33, przem8 napisał: Kup nową przepływkę z boscha, to po pierwsze i ponów log 2+33 i 3+20 po wymianie. Pociesze Cię, że turbo świetnie wstaje i trzyma doładowanie. Masz katalizator albo wiesz w jakim jest stanie? Podmieniłem przepływomierz z kolega któremu chodzi dobrze. Nie ma zbyt dużej różnicy. Jeszcze na wolnych sprawia wrażenie jakby zapłon wypadał. Takie chwilowe zaburzenia w pracy silnika. Ogólnie wydaje się lepiej trochę zbierać. Ale ta różnica jest znikoma w porównaniu z 1.8t kolegi. To jest słabe. Dodam że ten sam numer przeplywki. I ten sam kod silnika.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się