Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Szarpanie przy ruszaniu


domino

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich :hi:

Jestem posiadaczem A4 1.9tdi 90ps '97 kombi

W minionym roku w okresie lata podczas ruszania z 1ego biegu lub wstecznego

szarpało samochodem.Działo się tak szczególnie w słoneczne dni i po częstych ruszaniach np.(stanie w korkach i podjeżdżanie co trochę).Wyglądało to tak jak by miał silnik z ławy wylecieć w początkowym cyklu było delikatne a jeżeli dalej jeździłem często z jedynki to dużo mocniej.Nawet ruszając na wyższych obrotach (paląc sprzęgło)tak mocniej się działo.Podczas gdy z biegu 2ego po prostej rusza się normalnie.

Po wakacjach dałem go do mechanika , nie wiedział bardzo co jest zgrane.Ciężko było mu pokazać co się dzieje ale ruszałem pod górę kilkanaście razy i poczuł szarpanie.Zostało wymienione kompletnie sprzęgło(docisk łożysko tarcze).Jeszcze nie jestem co do tego przekonany, w prawdzie stałem już w korku jakiś czas, ale czuje po aucie że jeszcze nie jest to zrobione i nie chce żeby to się stało ponownie gdyż zagraniczne naprawy są drogie...

Proszę o porady w związku z moim problemem. Z góry dziękuje :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

czy jest możliwiść że mija audi nie posiada go?

raczej ma napewno :)

_________________

Pozdrawiam

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak mechanik wymieniał sprzęgło to mógł też określić stan koła?[br]Dopisany: 01 Kwiecień 2009, 16:35_________________________________________________czy koło dwumasowe jest widoczne po rozebraniu sprzęgła? i czy takie szarpanie może być powiazane z minimalnym znikaniem wody z chłodnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło dwumasowe jest "jednym" z elementów układu sprzęgłowego. Do "układu" jakim jest sprzęgło wliczamy: zespół dociskowy, tarcza sprzęgła, łożysko wyciskowe. "Zespół dociskowy" jest przykręcony do koła dwumasowego, po miedzy nimi znajduje się tarcza sprzęgła (docisk przesuwa tarczę do koła dwumasowego).

Żęby dostać się do tarczy sprzęgła trzeba w/w elementy porozkręcać, więc można dokładnie obejrzeć poszczególne elementy.

A ubytki wody w chłodnicy będą skutkowały tym (przy sprawnym termostacie), że wentylator chłodnicy będzie chciał "odfrunąć" od komory silnika. Im mniej płynu chłodniczego, który odbiera ciepło tym większy wydatek pracy musi wykonać wentylator aby szybciej odprowadzić ciepło od układu chłodniczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...