Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TDI z S Tronic terkotanie dwumasy


Stayer

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry.Temat dotyczy Q5 FY 2019 jednak ze względu na występowanie tych samych silników oraz kół zamachowych zamieszam tutaj .W moim aucie z okolic dwumasy gdy silnik pracuje na luzie czyli w pozycji lewarka P lub N wydobywa się dźwięk stukania , terkotania .Zamieszczam link do nagania tych dźwięków .Czy w waszych autach dwumasa pracuje cicho?Lista modeli Audi w których występuje to samo koło zamachowe znajduje się tutaj  

E-KATALOG.INTERCARS.COM.PL

Inter Cars: Katalog i sklep części samochodowych

 

 

Edytowane przez Stayer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie coś słychać jakby klepała dwumasa ale trudno na 100% określić, jaki przebieg? jak wrzucisz D to cichnie?

nagraj też na zewnątrz odgłos, w okolicach lewego przedniego koła - czy też słychać?

 

Edytowane przez RALF76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak klepie od nowości .Po zdjęciu dolnej osłony te stuki można usłyszeć i z 20 metrów .Po przełączeniu na D gdy napęd zaczyna ciągnąć te stuki znikają .Wiem że te koła maja centrifugal pendulum absorber , ale to rozwiązanie występuje  także w innych samochodach a w nich raczej się tak nie telepie

Edytowane przez Stayer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz gwarancję to zgłoś do ASO, mam nadzieje że nie będzie odpowiedzi ten typ tak ma a jeśli tak powiedzą niech odpalą nowego i pokażą że jest tak samo

Edytowane przez RALF76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest bardziej zawiły , ponieważ ja już kiedyś wypożyczyłem Q5 celem porównania z moim innej przypadłości (szarpnięcia w napędzie tuż przed zatrzymaniem) i tamta Q5 również miała to szarpnięcie jak i również stukała z dwumasy , jednak akurat trafił mi się egzemplarz który wyjechał z fabryki niemal w tym samym czasie co mój.Z kolei poprosiłem ostatnio przypadkowo spotkaną osobę o możliwość posłuchania jej silnika w Q5 i tam już tych stuków nie odnotowałem, wiec sytuacja jest nietypowa i chciałem skonfrontować jeszcze z innymi egzemplarzami 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem z moim Audi Q5 2.0 Tdi 190 stronic dzwięk identyczny. Po wizycie w aso stwierdzili ze normalna praca silnika. W pozycji p lub n słychać chrobotanie po przełączeniubw pozycję d dzwięk ustaje. Czy u Ciebie sprawa się rozwiązała? Proszę o odpowiedź 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździli,  obsluchiwali ,sprawdzali na podnośniku. Po diagnozie powiedzieli że wszystko jest w porządku nie widzą nic co mogło by być niepokojące. Normalna praca silnika. Nie wiem czy to normalne bo nie miałem porównania z innym dlatego znalazłem ten post i dołączyłem z zapytaniem. Czy u Ciebie sprawa się rozwiązała?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wizycie w Aso Kraków została postawiona diagnoza. Winowajcą owego chrobotania jest według nich  wirnik w pompie oleju. Jest to normalna praca  Aso nie widzi żadnej usterki. Mogą wymienić pompę ale nie gwarantują że chrobotanie ustanie. Nic narazie pozostaje jeździć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...