Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi a4 b7 2.5tdi problem z odpalaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Serdecznie, chciałbym się Was poradzić w czym może być problem odnośnie odpalania. 

Na zimnym i ciepłym silniku bardzo często żeby odpalić auto muszę długo kręcić wtedy zaskoczy.. Rzadko zdarzy się że odpala od tzw. strzała.. 

Czy mogę coś sprawdzić samym vagiem?

Opublikowano
W dniu 7.09.2020 o 12:15, Barthezz90 napisał:

Witam Serdecznie, chciałbym się Was poradzić w czym może być problem odnośnie odpalania. 

Na zimnym i ciepłym silniku bardzo często żeby odpalić auto muszę długo kręcić wtedy zaskoczy.. Rzadko zdarzy się że odpala od tzw. strzała.. 

Czy mogę coś sprawdzić samym vagiem?

Siemanko! Mam taki sam problem w swoim 2.5tdi 163km BFC auto rano ma problem z odpaleniem za drugim razem jak już zapali z tyłu pojawia się szary dym, wymieniłem filtr paliwa i odpowietrzyłm układ paliwa myślałem, że to pomoże niestety okazało się że to błędny strzał. Komputer VAG pokazał błąd czujnika temperatury ucieszyłem się  bo podobno to najczęstrza usterka cięzkiego odpalania kupiłem więc orginał. Nic nie pomogło :( Komputer więcej błędów nie pokazuje :O odłączyłem czujnik temperatury w temperaturze +18stopni swiece się nagrzały i odpalił bez problemu i bez dymu, kąt wtrysku sprawdzony i prawidłowy dawka startowa też ok nie wiem gdzie szukać jak rozwiążesz problem daj znać! :)

Opublikowano
W dniu 26.09.2020 o 11:32, Lansiaa napisał:

Siemanko! Mam taki sam problem w swoim 2.5tdi 163km BFC auto rano ma problem z odpaleniem za drugim razem jak już zapali z tyłu pojawia się szary dym, wymieniłem filtr paliwa i odpowietrzyłm układ paliwa myślałem, że to pomoże niestety okazało się że to błędny strzał. Komputer VAG pokazał błąd czujnika temperatury ucieszyłem się  bo podobno to najczęstrza usterka cięzkiego odpalania kupiłem więc orginał. Nic nie pomogło :( Komputer więcej błędów nie pokazuje :O odłączyłem czujnik temperatury w temperaturze +18stopni swiece się nagrzały i odpalił bez problemu i bez dymu, kąt wtrysku sprawdzony i prawidłowy dawka startowa też ok nie wiem gdzie szukać jak rozwiążesz problem daj znać! :)

Co do B7 2.5 TDI, zobacz u mnie temat, miałem podobne objawy aż na końcu padła pompa wtryskowa VP44, nie chciał odpalać po nocy dopiero kręcił za 2 czy 3 razem im dłużej lekceważyłem problem tym dłużej trwało poranne odpalanie zresztą u mnie w temacie znajdziesz więcej informacji , oby to nie była pompa u Ciebie! 

Pozdrawiam

Opublikowano

Na rozgrzanym silniku zrób logi BS004 kilkanaście sekund i wstaw tutaj.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 26.09.2020 o 11:32, Lansiaa napisał:

Siemanko! Mam taki sam problem w swoim 2.5tdi 163km BFC auto rano ma problem z odpaleniem za drugim razem jak już zapali z tyłu pojawia się szary dym, wymieniłem filtr paliwa i odpowietrzyłm układ paliwa myślałem, że to pomoże niestety okazało się że to błędny strzał. Komputer VAG pokazał błąd czujnika temperatury ucieszyłem się  bo podobno to najczęstrza usterka cięzkiego odpalania kupiłem więc orginał. Nic nie pomogło :( Komputer więcej błędów nie pokazuje :O odłączyłem czujnik temperatury w temperaturze +18stopni swiece się nagrzały i odpalił bez problemu i bez dymu, kąt wtrysku sprawdzony i prawidłowy dawka startowa też ok nie wiem gdzie szukać jak rozwiążesz problem daj znać! :)

Parnaście lat temu przerabiałem temat w swoim Golfie 1,9 TDI ALH i bratanicy B6 2,5 TDI AKE.

Jeżeli czujnik temp. chłodziwa ( G62 jak dobrze pamiętam :P ) ma prawidłowe wskazania to problem leży w zużyciu układu wtryskowego . 

Jednak nie znaczy to że trzeba od razu pakować konkretną kasę w remonty , wystarczy zamontować układ który w momencie odpalania będzie oszukiwał temperaturę czynnika chłodzącego, co spowoduje zwiększenie dawki startowej i załączy świece żarowe.

To wystarczy by problemy zniknęły :)

Przykładowy gotowiec:

ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 40 zł - ŹLE ODPALA! VW AUDI SEAT SKODA FORD OPEL ROVER (7346856015). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

Wtedy jeszcze nie było gotowców, układzik jest prosty i można go polutować z kilku elementów samemu.

Działanie sprawdzone , obydwa wyżej wymienione auta jeżdżą do tej pory :)

Można też pokusić się o korektę programu sterującego silnikiem, tylko koszty będą dużo wyższe, ale i tak niższe od remontu VP44 a może i wtrysków :decayed:

Edytowane przez piotrsob1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...