Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wibracje kierownicy oraz karoserii


matix608

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo proszę o pomoc pacjent to Audi A4 B7 1.8T Quattro Avant
Wibracje występują w 3 sytuacjach.

1) od 70 km/h zaczynam czuć wibracje na kierownicy (bardzo delikatne) przy 90-100 są juz większe, największe natomiast są przy 130-140 km/h

2) przy tych samych prędkościach co wyżej są odczuwalne jakby wibracje od spodu auta (prowadząc samochód czuje je pod swoim fotelem oraz za moim fotelem jakby z tylu) moj mechanik obstawiał wał napedowy wiec go zdemontowałem i zakupiłem inny wał (używany) wibracje są takie same (teraz pytanie bo oba wały miały delikatne luzy na środkowym przegubie - tej nowy zakupiony mial mniejszy ale owszem nadal mial) - nowy wal w ASO 7700 zl
Wiec teraz moj dylemat czy nadal isc tym tropem i mysle że to wał jest przyczyną?
Drugą rzeczą która mechanik mi powiedział że może to być od lewej tylnej półosi poniewaz ma mały luz. Zeby było jasne przeguby powiedzial ze są dobre, nie ciekną, nie mają pękniętych gum ani nic podobnego.

3) trzecim rodzajem wibracji które występują to wibracje podczas hamowania (na kierownicy) ale tylko od 90-100 km/h wzwyż aczkolwiek te wibracje to domyślam się że są albo od klocków albo od tarcz - jednak tutaj tez jestem zdziwiony poniewaz tarcze i klocki mają zrobione jakies 15 tys km są świetnym stanie tarcze praktycznie bez rantu a klocki grube jak nowe...


Dodatkowo z mojego odczucia bo wszyscy do których jeżdżę tylko gdybaja i może przejada sie kawałek nic więcej a ja jednak tym autem jeżdżę dlugo nie daje mi to spokoju. Wiec czuje ze gdy np. Jade sobie 100 km/h dam gaz w podłogę na. 2-3 sec i puszcze to największe wibracje czuć właśnie gdy puszcze gaz.



Z internetu udalo mi się wyczytać setki tematów kazdy mowi cos innego:

Jedni uważają ze przednie wahacze ze niby to od nich i mam je wymienić a najlepiej cale przednie zawieszenie

Drudzy twierdzą że może to być od drążków kierowniczych albo poduszek silnika pod skrzyni (jednak silnik na biegu jałowym chodzi dobrze nie telepie go ani nic...)

Są jeszcze tacy co uważają być może piasty w kolach.


Aaa i najważniejsze tak byly wymieniane kola (zarówno na letnich 17tkach jak i zimowych 16tkach jest to samo) opony byly wywazane. Diagności na stacji kontroli na szarpakach nic nie widzą.


Kurcze rece mi opadają pojawiła mi się już myśl o sprzedaży tej srebrnen strzały bo nie mam juz sil czy ktoś z was mógłby mi coś pomoc? Moge podjechać nawet daleko mieszkam w lublincu na Śląsku kolo Częstochowy.

Z góry dziekuje za jakąś kolwiek pomoc. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat hamulców bym oddzielił. Wibracje przy hamowaniu z wyższych prędkości są częste. Jak łożysko ma duże luzy, albo nie zostało zmierzone bicie tarcz/piast to mogą być takie efekty. Najczęściej winny jest błędny montaż.

Dobra informacja jest taka, że to może być jakiś detal który powoduje takie problemy, zła jest taka, że prawie na pewno przeciętny mechanik ci tego nie znajdzie, bo i nie będzie za dokładnie szukał. Więc albo przypadek zadecyduje, że któryś coś na chybił trafił poprawi, albo sam się weźmiesz i zaczniesz szukać, albo zostanie ci się przyzwyczaić lub sprzedać auto.

 

Nie zauważyłem jednej kluczowej informacji. Czy jak utrzymujesz prędkość lub puścisz pedał gazu to wibracje nadal są?
Według mnie nie powinieneś się w ogóle pchać w kombinowanie z wałem. Jeszcze nie widziałem, żeby komuś wyważanie/zmiana wału w czymkolwiek w tych autach pomogła, choć mechanicy uwielbiają to ludziom sugerować.

Najtańsze co możesz zrobić to po primo jedź na sprawdzenie geometrii. Nie licz na ustawienie, bo prawie na pewno nie uda się tego wyregulować bez uprzedniego odświeżenia gum z tyłu - zaspawane śruby mimośrodowe do aluminiowych tulei wahaczy.

Do sprawdzenia gumy tylnych wahaczy, zwrotnic, oraz poduszki sanek zarówno z tyłu i z przodu jak i poprawność ich ustawienia.

Ważna i dość prozaiczna sprawa do zrobienia. Wziąć klucze i sprawdzić sztuka po sztuce czy aby na pewno każda śruba/nakrętka wahaczy, poduszek, sanek jest dokręcona.
Jest też możliwość, że któraś z półosi wyskoczyła z przegubu zewnętrznego, także też do wzdłużnego poszarpania i sprawdzenia.

Twój znachor powiedział, że półoś ma luz, ale przeguby są dobre? Niech się lepiej douczy, bo to nie ma sensu.
Przegubów wewnętrznych tak na prawdę nie sprawdzisz póki nie zdejmiesz ich z flanszy, bo na aucie będzie sztywno i da się wyczuć tylko luz dyfra, a po zdjęciu z flanszy może się okazać, że lata na lewo i prawo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie wibracji na karoserii to ja bym zaczął od porządnego wyważenia kół z testem drogowym. Ewentualnie po teście drogowym zrób optymalizację opon względem felgi. Powinno zmniejszyć te wibracje bądź zlikwidować je do zera. Quattro jest bardzo czułe na nieprawidłowe wyważenie kół. Ja wczoraj robiłem podstawowe wyważenie kół w jednym z moich quattro i powiem tak - drgania w 90% zniknęły.

Masz też na zaprzyjaźnionym forum obszerny wątek na temat tych wibracji, poniżej wklejam link. Jak masz czas to czytaj i wyciągaj wnioski.

A6KLUB.PL

Witam grono forumowiczów, problem jest podczas jazdy kiedy auto przekracza 130 km/h. Auto wchodzi w drgania, wydaje mi się że jest to z prawego przedniego koła.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...