GrayNoName Opublikowano 3 Października 2020 Opublikowano 3 Października 2020 Witam. Mam pytanie czy dźwięk silnika mojego audi jest prawidłowy? Niepokoiło mnie cykanie które słychać, ale samochód ma moc, olej wygląda ok (nie ubywa zbytnio, nie przepalony) i uznałem, że po prostu słychać wtryskiwacze czy coś - reasumując, że dźwięk ten jest ok. Ok tygodnia temu znajomy stwierdził, że dźwięk ten nie powinien mieć miejsca, a z racji, że ma on ciut więcej wiedzy, postanowiłem zapytać osób obeznanych z tym silnikiem od lat. Przy okazji na filmiku nagrywałem lekko bijący napinacz paska wielorowkowego, więc miło byłoby gdyby przy okazji ktoś dał znać, czy takie bicia są normalne. Poniżej kilka szybkich słów o pacjencie: Audi A4 B6 2004 rok BEX quattro avant 190KM @220-230. Samochód w moich rękach od miesiąca - przebieg niecałe 157k Mil (ok 250k km)- wg poprzedniego właściciela, interwał wymiany oleju - 6000Mil - ostatni wykonany 11.2019 @151k Mil, a 02.2019 @146k Mil wykonano płukanie silnika, oczywiście wszelkie filtry + wymianę paska rozrządu z pompą wody. Olej 5W30 - niestety brak konkretniejszych informacji - gdzieś mi chyba mignął mobil, ale nie mogę znaleźć. W książce serwisowej luka między rokiem 2007-2016 - tj brak wpisów i nie posiadam żadnych faktur z tego czasu. W tych latach 3 właścicieli w tym jeden 2009-2016. Program zrobiony na rzekomo 220-230KM. Z modyfikacji które prawdopodobnie nie mają znaczenia - układ wydechowy jetex 2,5 cala + downpipe miltek + wysokoprzepływowy katalizator 034 motorsport. Co do osprzętu itp, to zauważyłem, że mimo silnika BEX na wlepce + przyspieszenia do pierwszej setki w ok 6,1s (strzał ze sprzęgła), po demontażu osłony silnika widzę wybite AWU. Poprzedni właściciel słowem się nie przyznał że coś było wymieniane (może wcześniejsi właściciele). Myślę że ma to związek z odnotowanym w książce serwisowej wyciekiem płynu chłodzącego w tylnej części silnika. Autocom cdp+ przez DELPHI, pokazuje z błędów silnika tylko lambdę (P0420 - skasowana wraca po dłuższej jeździe - wina najprawdopodobniej niestandardowego katalizatora - wydech najprawdopodobniej wymieniany po programie). Czekam na VAGA obecnie i będę mógł udzielić więcej informacji. Z niepokojących mnie rzeczy w samochodzie - to właśnie stukanie + gdy ostrzej zakręcam w lewo na wyższych obrotach i wcisnę gaz w podłogę, silnik się dławi/szarpnie przez ok 0,5-1s (2-3 przydławienia i jedzie dalej) - TYLKO przy zakręcie w lewo. Ale o tym problemie pewnie jeszcze się odezwę w innym wątku jeśli nic nie znajdę na forum. Teraźniejszy plan działania: Na przyszły tydzień zaplanowałem wymianę oleju, filtra oleju + filtra paliwa wraz z demontażem miski i czyszczeniem smoka. Zastanawiam się nad ewentualnym poproszeniem mechanika o sprawdzenie stanu panewek i ewentualną ich wymianę przy okazji jeśli to rzeczywiście ich wina (koszt wymiany oleju + filtra paliwa + czyszczenie miski i smoka wyceniono mi na ok 210Euro - 3 robotogodziny - z częściami i olejem Castrol 5w30 jak się nie mylę). Będę wdzięczny za sugestie do planu działania. Wątek będę uzupełniał na bieżąco. Pozdrawiam 20200915_114701.mp4
przem8 Opublikowano 4 Października 2020 Opublikowano 4 Października 2020 (edytowane) Po mojemu to napinacz łańcucha stuka. Sprawdź ciśnienie oleju i jak świeży nabytek do pasuje wyczyścić smok olejowy. Szajstrola odpuść i zalej dobre 5w40. Poza tym logi do zrobienia. Sprawdź czy jak odepniesz wtyczkę od napinacza to tez stuka. Edytowane 4 Października 2020 przez przem8 1
Emejcz Opublikowano 4 Października 2020 Opublikowano 4 Października 2020 Po 1 uzupełnij profil. Jak masz LPG to dławienia często pochodzą z tejże instalacji. Jak sprawdzisz ten napinacz i dalej będzie to samo to zwróć uwagę czy po zalaniu świeżego oleju nie przestanie na jakiś czas. Według mnie jest spora szansa, że przestanie, bo to trochę brzmi jakby któraś szklanka stukała (miałem tak kiedyś w 1.8t APU i ten dźwięk jest bardzo podobny). Na 100% jest niepoprawny. Cykanie wtryskiwaczy też słychać na filmie, ale to nie ten główny łomot 1
hopek03 Opublikowano 4 Października 2020 Opublikowano 4 Października 2020 ciśnienie oleju do sprawdzenia jerzeli ok do sprawdzenia napinacz obym się mylił ale to morze być na dole panewka lub tulejka w korbie bo jeżeli silnik nie ma obciążenia to nie stuka gdy schodzi z obrotów 1
GrayNoName Opublikowano 5 Października 2020 Autor Opublikowano 5 Października 2020 (edytowane) Profil uzupełniony. Samochód czysta benzyna. Tutaj gdzie mieszkam, ogólnie jest duży problem z kupnem dobrego paliwa, ale udało mi się dorwać octan booster i kończę pierwszy bak wzbogaconej mieszanki (czuć różnicę w czasach przyspieszenia chociażby). Po odpięciu wtyczki napinacza nie słyszę żadnej różnicy w pracy silnika, na wymianę oleju się wybieram w najbliższym czasie + demontaż miski i czyszczenie smoka. Co do panewek, to jeśli poproszę mechanika o sprawdzenie stanu, to niesie to ryzyko, że po ruszeniu ich - jeśli jednak były ok - zacznie się z nimi coś dziać? Jak już pisałem, myślałem poprosić go o to, ponieważ serwisy tutaj są dosyć drogie i jak pisałem wcześniej, za zdjęcie misy i oczyszczenie smoka + filtr paliwa + filtr oleju (bez oleju) wyceniono mi 175 Euro. A skoro miska będzie już w dole to do panewek krótka droga. Ps. Oczywiście poproszę o diagnostykę też w postaci sprawdzenia ciśnienia oleju jak doradzacie. Edytowane 5 Października 2020 przez GrayNoName
Emejcz Opublikowano 5 Października 2020 Opublikowano 5 Października 2020 Możesz poprosić o sprawdzenie jeżeli masz zaufanie. Jednakże wydaje mi się to bezcelowe, bo jakby waliły panewki to dźwięk nie znikał by tak chętnie przy dodawaniu gazu. Ewentualnie jeżeli okazałoby się, że smok super czysty i ciśnienie oleju w normie to wtedy można zerknąć na panewki. Pamiętaj aby wlać dobry syntetyk, bo jakiś przeciętniak ci tego dźwięku nie zniweluje.
_Michał_ Opublikowano 5 Października 2020 Opublikowano 5 Października 2020 Cześć no w morde mam ten sam stuk ale dodatkowo problem z rozrządem i z odpalaniem ale u nie zamiennik od 1.5roku napinacz ale aż tak by stukał. Właśnie z hopek narazie na odległość, to rozkminiamy VID_20201005_202812.mp4
Emejcz Opublikowano 5 Października 2020 Opublikowano 5 Października 2020 U ciebie to brzmi jakby coś było gdzieś luźne i trzepało To nie jest ten sam dźwięk.
_Michał_ Opublikowano 5 Października 2020 Opublikowano 5 Października 2020 Masakra jedyne co mi mechanik zaproponował że to ulep z adr do bfb i mam szukać nowej głowicy bfb.
_Michał_ Opublikowano 5 Października 2020 Opublikowano 5 Października 2020 Hmm możliwe, ale jak biorę na słuchawkach to to sam tylko u niego jest osłona i rozrząd nie odkryty i trochę zmiękcza się. Mogę się mylić.
GrayNoName Opublikowano 6 Października 2020 Autor Opublikowano 6 Października 2020 (edytowane) W dniu 5.10.2020 o 20:01, _Michał_ napisał: Hmm możliwe, ale jak biorę na słuchawkach to to sam tylko u niego jest osłona i rozrząd nie odkryty i trochę zmiękcza się. Mogę się mylić. Zdecydowanie u mnie słychać cykanie bardzo podobnie i całościowo dźwięk silnika jest bardzo podobny (pomijając to jak mikrofony w aparacie dźwięk zbierają), ale te mechaniczne stuki w tle u mnie nie występują tak niesymetrycznie. Jak wyżej wspomniano, brzmi jak coś luźnego, bo stuk jest niesystematyczny. U mnie dam znać jak tylko ogarnę z tą miską i smokiem, ale wydaje mi się że mniej już to słychać niż na filmiku. Albo się przyzwyczajam. Reasumując. Dam znać wkrótce. Edytowane 6 Października 2020 przez GrayNoName
_Michał_ Opublikowano 8 Października 2020 Opublikowano 8 Października 2020 Witam Dzisiaj dostałem informację tel od osoby która zajmuje się modzeniem silników itd że głowica od adr nie do końca jest P&P podobno jest trochę wyższa i pasek czasami mysi być inny i jeszcze parę spraw konkrety dowiem się za 2 tygodnie bo jest na kwarantance?. Dzisiaj odebrałem auto od mechanika podmienił wałki na stare z bfb stary wymyty napinacz od bfb i teraz tak prawdopodobnie dolne kółko od osprzętu jest nie to co powinno znaki dolne z tyły ustawione a na kole przesunięcie o 1.5cm góra ustawiona pod pierwszy tłok i góra na znakach=brak problemu z odpalaniem brak cheka wkręca się normalnie niestety stuki dalej takie same po rozgrzaniu silnika
GrayNoName Opublikowano 9 Października 2020 Autor Opublikowano 9 Października 2020 17 godzin temu, _Michał_ napisał: Witam Dzisiaj dostałem informację tel od osoby która zajmuje się modzeniem silników itd że głowica od adr nie do końca jest P&P podobno jest trochę wyższa i pasek czasami mysi być inny i jeszcze parę spraw konkrety dowiem się za 2 tygodnie bo jest na kwarantance?. Dzisiaj odebrałem auto od mechanika podmienił wałki na stare z bfb stary wymyty napinacz od bfb i teraz tak prawdopodobnie dolne kółko od osprzętu jest nie to co powinno znaki dolne z tyły ustawione a na kole przesunięcie o 1.5cm góra ustawiona pod pierwszy tłok i góra na znakach=brak problemu z odpalaniem brak cheka wkręca się normalnie niestety stuki dalej takie same po rozgrzaniu silnika Może podobnie jest u mnie. Głowica z tego co widzę u mnie leży od AWU a silnik (po vin i całej reszcie) BEX. W poniedziałek ma mi mechanik potwierdzić kiedy mogę przyjechać. Ale poziom tu to porażka. Nawet ciśnienia oleju nie mierzą jak pytałem - ostatecznie sam zamówiłem sprzęt. Hamulce, sprzęgło i oleje w poprzednich samochodach do tej pory robili ok, więc mam nadzieję że dadzą radę wyczyścić miskę.
_Michał_ Opublikowano 9 Października 2020 Opublikowano 9 Października 2020 Poproś żeby zrobili ci zdjęcie smoka pompy olejowej to zobaczysz czy był przytkany
GrayNoName Opublikowano 14 Października 2020 Autor Opublikowano 14 Października 2020 (edytowane) Smoka kupiłem nowego bo nie ufam, że dobrze to wyczyszczą. Jeden mechanik mi wyskoczył z ceną 300+ euro bo trzeba "pół samochodu rozebrać". Oddaje w pierwsze miejsce na przyszły czwartek mam termin. Do tego czasu może dotrze manometr do pomiaru ciśnienia oleju. Olej siada Liqui Moly 5w40. Wczoraj dotarł VAG, więc poniżej zamieszczam logi (logi zgodnie z zestawem na forum). Proszę o rzucenie okiem kogoś kto ogarnia temat, czy jest w nich coś niepokojącego. Dodatkowo plik z błędami - całkiem sporo się ich nagromadziło, ale zauważyłem że niektóre (np airtake i fuel too rich) wyskakują gdy hamuję silnikiem i muskam gaz (wtedy słychać też z wydechu bardzo delikatny popkorn przy ok 3tys obrotów). Błędy klimatyzatora z powodu nieszczelności, lambda podobno przez "high flow cat" (034 motorsport). 034_przed pomiarem.CSV LOG-dynamiczne_002_033.CSV LOG-dynamiczne_003_020.CSV LOG-dynamiczne_115_118.CSV LOG-dynamiczne_napinacz.CSV LOG-statyczny_001_003.CSV LOG-statyczny_002_033.CSV LOG-statyczny_090_093.CSV bledy_przed.pdf bledy_przed.pdf bledy_przed.pdf Edytowane 14 Października 2020 przez GrayNoName
cichy1983r Opublikowano 14 Października 2020 Opublikowano 14 Października 2020 W moim BFB był podobny dźwięk po nagrzaniu. Czyściłem misę i smok, wymieniłem olej ale niewiele to dało. Problem rozwiązała dopiero wymiana łańcucha rozrządu z napinaczem.
_Michał_ Opublikowano 15 Października 2020 Opublikowano 15 Października 2020 (edytowane) Witam Marcin mówisz o napinaczu z tyłu na wałkach czy o rozrządzie z przodu, bo tylni to chyba raczej rzęzi niż stuka napinacz/łańcuszek . U mnie zamawiam rozrząd przód i kółko dolne na wale na 99% ścięty klin dodatkowo dziwne osiowe luzy na napinaczu paska więc padła decyzja na wymianę rozrządu przy dochodzeniu do kółka pasek osprzętu cały popękany od wewn. albo zostałem oszukany albo tak dostał, od luzów przez ścięty klin. ps Chyba zdecyduje się na powrót do rozrządu hydraulicznym napinaczem. Edytowane 15 Października 2020 przez _Michał_
przem8 Opublikowano 15 Października 2020 Opublikowano 15 Października 2020 Jak napinacz nie ma cisnienia to stuka jak pojebany. Rzęzi to łańcuch jak ociera o obudowę albo slizgow już nie ma.
AndrzejK. Opublikowano 15 Października 2020 Opublikowano 15 Października 2020 (edytowane) 5 godzin temu, _Michał_ napisał: Chyba zdecyduje się na powrót do rozrządu hydraulicznym napinaczem. I to według mnie dobry pomysł, fabrycznie zresztą tak było. Uściślając jakieś pół roku temu wymieniałem u siebie osobiście właśnie na komplet jak ori z hydraulicznym napinaczem, wszystko ok. Komplet,który zdejmowałem był fabrycznym/pierwszym w aucie, wszystko w stanie idealnym, napinacz suchutki Te zestawy z mechanicznym napinaczem mają poklask, gdyż ogólnie są tańsze, ale nie wiem czy o to w rozrządzie chodzi..... Czy tak czy tak jak ktokolwiek zakłada tą "mechaniczną" wersję to nie kupować zestawów INA (niejednemu już utrudniły życie swoją pracą szczególnie paska). Edytowane 15 Października 2020 przez AndrzejK.
_Michał_ Opublikowano 15 Października 2020 Opublikowano 15 Października 2020 (edytowane) Właśnie ja miałem ina znaczy chyba jeszcze mam bo już sam nie jak kupiłem autko 4 lata temu rozrząd ma 3.5 to wsadziłem nowego typu bo stwierdziłem że to poprawiony dla nie rozrząd 200zl w tą czy w tą to naprawdę niby kasa ale robisz to raz na 5 lat potem przy naprawie głowicy po 1.5roku znowu uszkodzili ten napinacz bo przyjechałem autem a potem nie dało się naciągnąć to wymienili na nowy albo i nie bo wygląda wszystko jakby miało nie wiadomo ile czasu zobaczę jak zdejmą go. Teraz kolega oglądał i pokazał mi że napinacz idzie przesuwać tak o 3mm od i do bloku jak by miał luzy na trzpieniu. Masakra. PS a co sądzisz o rozrządzie ntn + hepu Edytowane 15 Października 2020 przez _Michał_
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się