Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zamiana radia na nie-ori. Problem


altruistic

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałbym prosić o pomoc w podłączeniu nie oryginalnego radia, ponieważ mam problem z kabelkami. 

>Chcę przejść z tego(stare radio):

spacer.pngspacer.png

>Na to (z takimi kabelkami):

spacer.pngspacer.png

Szukajka nie pomaga, poradniki na yt też :co: Czy jest jakaś przejściówka, którą muszę coś złączyć? Proszę o pomoc.

Jedyne co znalazłem to numery pinów. Według nich jak podłączyłem to i tak nie działało. Stąd mój problem. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki to model radia? Często można kupić gotowe adaptery,lub samemu zrobić. Pamiętaj że grzechem jest ruszanie oryginalnej wiązki radia ?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaż rozpiske zasilania. Standardowo trzeba dać zasilanie po włączonym zapłonie i stałe +12v dla pamięci. A masz pewnie stale tam gdzie ma być po zapłonie  i brak + 12v stałego.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pila24 Próbowałem sam to ogarnąć po rozpisce ale nie zadziałało. Pomyślałem że właśnie może jest jakaś przejściówka, którą muszę mieć :co:

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można zrobić przejściówkę pod zasilanie (pin 5 z ori wtyczki pod pin 1),do tego +12v po zapłonie pod pin 5. Pod pin 2 można się wpiąć  iluminacją z zapalniczki. Więc nie będzie p&p,jakąś małą rzeźbę trzeba zrobić ale ważne by nie ruszać ori wtyczek tylko wszelkie zmiany w adapterze zrobić.  

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pila24 czyli gotowej wtyczki nie ma rozumiem? Ok. Powiedz mi proszę jeszcze co z resztą kabli np. Głośnikowe bo pasować w to samo miejsce w nowym radiu nie będą na 100%. Mają też inne kolory niż te przy nowym adapterze więc skąd mam widzieć, który ori to który ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz tylne głośniki? Chyba raczej nie bo brakuje w brązowej wtyczce kabli.

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To musisz głośniki dołożyć, podciągnąć kable do radia i wpiąć w oryginalną brązową kostkę na puste piny zgodnie ze standardem ISO. Kup sobie taką przejściówkę i wepnij do niej oryginalne kostki tą czarną i brązową żeby nie niszczyć ori wiązki. Drugi koniec wepnij  do nowego radia.

ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro za 11,71 zł - Kostka ISO rozłączane plus VW SKODA OPEL AUDI SEAT...

 

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Muskel1 dobra, zamówiłem tę kostkę ISO. Jak przyjdzie, podłączę, spróbuję to ogarnąć i napisze. Dzięki bardzo za pomoc! Wielki plusik dla Was za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że będziesz musiał w tej przejściówce zamienić miejscami kabel czerwony z żółtym miejscami (mają rozpinane złącza więc to nie problem) żeby radio zapamiętywało stacje radiowe i godzinie po wyłączeniu zapłonu ale to zobaczysz jak podłączysz. Jaką masz oryginalną wtyczkę antenową? Potrzeba bedzię do niej ewentualnie też przejściówkę i dodatkowo separator antenowy bo nowe radio nie wyszuka żadnej stacji radiowej.  Należy też dodać, że nawet z separatorem jakość odbioru radia na nie OEM odbiorniku będzie zawsze gorsza niż z oryginalnym radiem, to tak dla informacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Muskel1 co do anteny to sprawę ogarnąłem, tj. zamówiłem przejściówkę razem z separatorem. Wiedziałbym czy łapie zasięg jakby mi się włączyło chociaż to nowe radyjko :grin: Jak przyjdzie mi ta przejściówka ISO to ogarnę akcję, sprawdzę, pokombinuję i dam znak czy działa wszystko czy też nie :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja tematu. Po podłączeniu przejściówki ISO radio się nie uruchamia. 

Sprawa wygląda tak, że:

> ORI brązowy(8) (masa) -> podłączam go z czarnym (masa)

pod spodem jest kabel:

> ORI czerwono-niebieski(7) -> podłączam go z czerwonym 

i wychodzi jeszcze z ORI radia kabel jasno-zielony(?), też dwu kolorowy, z pin nr 3 a w nowym radiu nie mam wejścia na tego pina.

concertcd_wpqsaeh.gif(na obrazku to pin A3)

Z opisu wynika, że jest to K-Bus, czyli łączenie komputera z radiem ale to chyba nie powinno mieć znaczenia do włączenia radia :co:

Z kostki ISO idzie jeszcze kabel żółty, który powinien być podłączony a nie jest, ponieważ w ORI radio nie wychodzi żaden pin z tego miejsca :eusathink:

Co zauważyłem jeszcze. Chciałem sprawdzić czy ORI radio odpali się przez ISO - nie odpaliło się. ORI radio nie odpala się bez kostki C, tak powinno być? Czy to może mieć jakieś znaczenie, dlaczego nie chce mi się włączyć nowe radio?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ori kostce brakuje po prostu +12V po stacyjce (ACC) dlatego się nie załącza. Oryginalne radio dostawało sygnał po szynie Can do załączaniania sie (ori kostka C). K-Bus (A3) to kabel do diagnozowania radia. 

Pozostają 3 wyjścia:

1. Najprostsze ale takie sobie, zmostkowanie stałego 12V z ACC. Radio wtedy trzęba za każdym razem przyciskiem manualnie włączać i wyłączać. Po wyciągnięciu kluczyka nie gaśnie.

2. Dociągnięcie do kostki +12V po zapłonie (ACC) np: ze stacyjki 

3. Dokupienie emulatora Can-Bus i wpięcie go między kostki. Generuje on na podstawie sygnału can-bus napięcie +12V ACC. 

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Muskel1 dzięki za odpowiedź.

W takim razie 1 sposób odpada, 2 - mógłbym spróbować jeśli wytłumaczysz dokładnie jak to najlepiej zrobić. A 3 sposób zostaje na samym końcu jak sobie nie poradzę z 2 :facepalm::lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej i najmniej rozbierania będzie podciągnięcie ACC z zegarów, lub panelu klimy.

Kluczyk oczywiście wyciągnięty ze stacyjki zanim cokolwiek zaczniesz przy tym działać. 

Zegary:

Masz tam 2 kostki zielona i niebieska. W kostce niebieskiej na pinie nr. 22 jest tzw. S-Kontakt czyli 12V po stacyjce. Żeby wyciągnąć zegary musisz najpierw opuścić kierownice na max w dół, wyszarpnąć energicznym ruchem do siebie dolną plastikową listwę pod zegarami (ta ze skają zachodzącą na kolumne kierownicy). Pod listwą są 2 śruby mocujące zegary. Następnie wypinasz najpierw jedną później drugą kostkę. Sa zaryglowane klamrą, którą należy podważyć i odchylić do góry). Wpinasz się w ten kabel na pinie 22 i puszczasz ho do radia na kontakt oznaczony ACC na naklejce nowego radia. 

Ten gruby niebiesko-czerwony (stałę  +12V) musi zgodnie ze schematem nowego radia być podpięte na pin A1 nowego radia więc musisz w tym adapterze co dokupiłeś przepiąć czerwony z żółtym z tego co widzę. Sprawdź dokładnie. 

 

Panel klimy:

Wypinasz panel klimy lub jak dasz radę kostkę z tyłu,  wypinasz 16 pinową kostkę opisaną jako D. Tam siedzi w niej na pinie nr. 9 czarno-czerwony kabel (też S-Kontakt), wpinasz się w niego i ciągniesz do radia na ACC. 

20201017_143336.jpg

20201017_144105.jpg

20201017_150734.jpg

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę po twoich zdjęciach to posiadasz oryginalnego suba i wzmacniacz w bagażniku, poszukaj dobrze. Więc jeśli chodzi o głośniki to potrzebny adapter i będzie grać. Jeśli chodzi o uruchomienie radia to jak już kolega napisał taniej podciągnąć plus po stacyjce z klimy niż kupować dekoder CAN.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...