Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z ogrzewaniem w samochodzie A4 B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witajcie,
Walczę z ogrzewaniem w aucie, niestety nie udaje mi się ogarnąć tematu. Miałem problem z klapą do rozmrażania i temat opanowany. Teraz niestety leci bardzo lekko ciepłe powietrze. Po rozgrzaniu do 90 C nic się nie zmienia, temp wylotowa ok 22-24 C. Płukałem cały układ chłodzenia (bardzo zasyfiony był) do nagrzewnicy wlewałem 2x wrzący ocet, odpowietrzałem poprzez wysunięcie wężyka do dziurki w nim, leciał płyn. Kupiłem używany panel klimatyzacji, brak poprawy. Nastawy i adaptacja zrobiona, brak błędów. Ma ktoś jakiś pomysł ? czy jest jakaś klapa odpowiadająca za temperaturę, ponieważ bezpośrednio po płukaniu i zalaniu nowym płynem temperatura wylotowa była ok. 45 C Jeśli tak to gdzie jej szukać. Wczoraj z rana jak jechałem leciało zimne, po południu już ciepłe (45-50 C) oczywiście w 2 sytuacjach auto zagrzane do 90C. Jest silniczek który steruje temperaturą, gdzie go szukać ewentualnie jakie ma oznaczenia
Dziękuję z góry za wszystkie odpowiedzi
 
Audi A4 B7 2006 2.0 BRE
Opublikowano

1. Czy temp. płynu wchodząca do nagrzewnicy jest mnw. taka sama z temp. płynu wychodzącego z nagrzewnicy?

2. Podpinałeś pod komputer czy są jakieś błędy?

3. Demontowałeś schowek i sprawdzałeś czy silniczki przestawiają mechanizmy klapek?

Opublikowano

1. Różnie z tym jest. Jeżeli nawiew działa normalnie (czyli leci jakieś 45 C) to tak, jak leci zimne to jest różnica.

2. Błędy były z silniczkiem rozmrażania. W silniczku wymieniony potencjometr i narazie działa ok. Oprócz tego brak błędów.

3. Schowek demontowany, silniczki pracują. Od strony schowka widziałem chyba z 4 silniczki i tu jest pytanie czy jest jakis silniczek który steruje gdy np z 18 C przestawie na 28 C na panelu.

Opublikowano

Czy jak ustawisz na HI i dasz nadmuch na nogi wylatuje na dole gorące powietrze?

 To że silniczki pracują nie znaczy, że przestawiają mechanizmy klapek. 

Są dwa silniczki sterujące klapami temperatura. Jeden jest po prawej (V159) drugi po lewej (V158) stronie tunelu środkowego. Musisz je oba odkręcić i przyjrzeć się mechanizmowi klapek czy są ruchome lub czy coś jest urwane czy wytarte. 

20201103_183132.jpg

Opublikowano

Właśnie problem jest dziwny bo jak ustawie np 28 C i te "coś" zadziała to normalnie wszędzie grzeje. Jak te "coś" nie zadziała to wszędzie leci zimne. Rozumiem ze te 2 klapy otwierają się gdy podkręce temperaturę? Do tego z lewej (od kierowcy) jest trudny dostęp ? Jutro sprawdze jeszcze raz ten od strony schowka. Zeby nie demontować od strony kierowcy to ustawię sobię temperaturę po prawej stronie i zobacze, w sensie gdyby pomimo otwarcia nie będzie ciepło z prawej, to przyczyny muszę szukać gdzieś indziej 

Opublikowano
6 godzin temu, Muskel1 napisał:

1. Czy temp. płynu wchodząca do nagrzewnicy jest mnw. taka sama z temp. płynu wychodzącego z nagrzewnicy?

56 minut temu, ulysses napisał:

1. Różnie z tym jest. Jeżeli nawiew działa normalnie (czyli leci jakieś 45 C) to tak, jak leci zimne to jest różnica.

 

Jeżeli jest duża różnica temperatury pomiędzy wężami nagrzewnicy to podejrzewał bym problem z obiegiem chłodziwa przez nagrzewnicę :decayed:

Tym bardziej że czasami jest dobrze i jak piszesz wtedy różnica temperatury nie jest duża :whistling:

Nie masz problemu z ubywaniem płynu chłodzącego ?

Może przewód odpowietrzający głowicę jest spuchnięty ( typowa usterka w przypadku wycieków z okolic tandempompy ) i odpowietrzanie nie działa , co może powodować problemy z obiegiem chłodziwa ?

Opublikowano
6 minut temu, piotrsob1 napisał:

Jeżeli jest duża różnica temperatury pomiędzy wężami nagrzewnicy to podejrzewał bym problem z obiegiem chłodziwa przez nagrzewnicę :decayed:

Czyli co możliwe ze nagrzewnica zapchana dalej ?

 

6 minut temu, piotrsob1 napisał:

Nie masz problemu z ubywaniem płynu chłodzącego ?

Nic nie ubywa

 

7 minut temu, piotrsob1 napisał:

Może przewód odpowietrzający głowicę jest spuchnięty ( typowa usterka w przypadku wycieków z okolic tandempompy ) i odpowietrzanie nie działa , co może powodować problemy z obiegiem chłodziwa ?

To nie wiem, orientujesz sie gdzie szukać takiego przewodu ? moze masz jakies zdjęcie ?

Opublikowano
2 minuty temu, piotrsob1 napisał:

Jeżeli jest duża różnica temperatury pomiędzy wężami nagrzewnicy to podejrzewał bym problem z obiegiem chłodziwa przez nagrzewnicę :decayed:

Tym bardziej że czasami jest dobrze i jak piszesz wtedy różnica temperatury nie jest duża :whistling:

 

Właśnie nie wiadomo jaka jest ta różnica temp. Dobrze by było gdybyś to sprawdził.

Rozgrzej auto do uzyskania temp 90°C Ustaw najwyższą temp. na panelu klimy. Zmierz termometrem jaka temp. wchodzi i jaka wychodzi na rurkach do nagrzewnicy. Jeżeli do nagrzewnicy będzie chłodny płyn wchodził to tak jak kolega @piotrsob1 napisał, jest problem z obiegiem.

Opublikowano
Teraz, Muskel1 napisał:

Rozgrzej auto do uzyskania temp 90°C Ustaw najwyższą temp. na panelu klimy. Zmierz termometrem jaka temp. wchodzi i jaka wychodzi na rurkach do nagrzewnicy. Jeżeli do nagrzewnicy będzie chłodny płyn wchodził to tak jak kolega @piotrsob1 napisał, jest problem z obiegiem.

Ok jutro po pracy sobie pirometrem sprawdze i dam znac. Jeśli problem z obiegiem to zapchana nagrzewnica ? czy jest jakaś inna możliwość

Opublikowano

Jakby była zapchana to raczej nie byłoby nagle gorącego powietrza w niektórych sytuacjach tak jak piszesz.

Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, ulysses napisał:

 Jeśli problem z obiegiem to zapchana nagrzewnica ? czy jest jakaś inna możliwość

Jak wyżej zasugerowałem może być problem z zapowietrzaniem się układu chłodzenia , szczególnie na niskich obrotach silnika.

Na wysokich prędkościach obiegu chłodziwa jest na tyle duża że zjawisko zapowietrzania może nie mieć znaczenia na wydajność cieplną nagrzewnicy.

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano
3 minuty temu, Muskel1 napisał:

Jakby była zapchana to raczej nie byłoby nagle gorącego powietrza w niektórych sytuacjach tak jak piszesz.

dokładnie :whistling:

Opublikowano

czyli moze zasysac gdzies lewe powietrze ?

 

Opublikowano
1 minutę temu, ulysses napisał:

czyli moze zasysac gdzies lewe powietrze ?

 

Pisząc "zapowietrzać" miałem raczej na myśli przedostawanie się spalin do do układu chłodzenia ...:decayed:

Sorrry za skrót myślowy, układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym i powinno w nim panować podwyższone ciśnienie gdy silnik ma temperaturę roboczą ( ok. 1 bara ), wtedy  raczej trudno by było coś zassać z zewnątrz :naughty:

Opublikowano

spoko, ze mnie mechanik amator :P czyli uszczelka pod głowica :P 

Opublikowano

Ja tego nie powiedziałem, po prostu podpowiadam możliwą przyczynę, Ty albo Twój mechanik powinniście to sprawdzić ...

Masz jakieś inne objawy które mogły by świadczyć o problemie z uszczelką głowicy ?

Np. wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia , czarny nalot w zbiorniczku wyrównawczym , ubywanie płynu chłodzącego czy ślady płynu chłodzącego pod zbiorniczkiem wyrównawczym, szczególnie po ostrzejszej jeździe ?

Opublikowano
2 minuty temu, piotrsob1 napisał:

Masz jakieś inne objawy które mogły by świadczyć o problemie z uszczelką głowicy ?

Np. wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia , czarny nalot w zbiorniczku wyrównawczym , ubywanie płynu chłodzącego czy ślady płynu chłodzącego pod zbiorniczkiem wyrównawczym, szczególnie po ostrzejszej jeździe ?

Zbiorniczek jest faktycznie brudny od środka. Wymieniając płyn był prawie czarny, ciśnienie nie wiem, płynu nie ubywa i śladów płynu nie ma. Teraz mi sie przypomniało może to ma wpływ, rok albo 2 lata temu, strzelil mi metalowy przewód z prawej strony silnika z płynem. Zaklejone poxilina, i raczej trzyma, bo nie ubywa płynu, jutro sprawdze czy coś tam widać

Opublikowano (edytowane)

Zrób prosty test, na rozgrzanym motorze sprawdź czy pod zbiorniczkiem wyrównawczym jest sucho , od dołu zbiorniczka jest ujście z zaworu ograniczającego ciśnienie w układzie chłodzenia ( znajduje się on w korku ) .

Jak będzie wilgotno od płynu to wytrzyj do sucha , potem pod zbiorniczek upchnij suchą i czystą , chłonną szmatkę i udaj się na ostrą przejażdżkę .

Przebutuj go solidnie na dystansie kilku kilometrów, jak po niej węże nie będą bardzo twarde i szmatka wyciągnięta z pod zbiorniczka nie będzie nosić większych śladów płynu chłodzącego to spaliny do układu chłodzenia się nie przedostają :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano
10 minut temu, piotrsob1 napisał:

Zrób prosty test, na rozgrzanym motorze sprawdź czy pod zbiorniczkiem wyrównawczym jest sucho , od dołu zbiorniczka jest ujście z zaworu ograniczającego ciśnienie w układzie chłodzenia ( znajduje się on w korku ) .

Jak będzie wilgotno od płynu to wytrzyj do sucha , potem pod zbiorniczek upchnij suchą i czystą , chłonną szmatkę i udaj się na ostrą przejażdżkę .

Przebutuj go solidnie na dystansie kilku kilometrów, jak po niej węże nie będą bardzo twarde i szmatka wyciągnięta z pod zbiorniczka nie będzie nosić większych śladów płynu chłodzącego to spaliny do układu chłodzenia się nie przedostają :hi:

Dzieki za info, jutro tak zrobie i dam znać co i jak :)

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, ulysses napisał:

To nie wiem, orientujesz sie gdzie szukać takiego przewodu ? moze masz jakies zdjęcie ?

Cienki przewód dochodzący do zbiorniczka wyrównawczego jest właśnie przewodem odpowietrzającym głowicę silnika .

Podczas pracy silnika powinien wpływać nim do zbiorniczka płyn chłodzący, najlepiej jakby był pozbawiony pęcherzyków gazu ..

Nie zawsze to widać, zależy to od stopnia przejrzystości plastiku z którego jest zrobiony zbiorniczek ( i jego czystości ).

Ale zawsze można wsztukować na próbę kawałek przeźroczystego przewodu w celu dokładnej obserwacji.:hi:

Edytowane przez piotrsob1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...