Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z ogrzewaniem w samochodzie A4 B7


ulysses

Rekomendowane odpowiedzi

Wiec tak. Nie mialem czasu i mozliwosci po pracy zrobic tego testu ale ogrzewanie zyje wlasnym zyciem. Rano po odpaleniu silnika zrobilem ok 8km silnik 90 C powietrze z nawiewow 26 C (termometr w kratce) na panelu ustawione nawiew na srodek i 25 C. Zatrzymalem sie. Po ok 10 min znowu odpalam robie ok. 5-6km, powyzsze parametry bez zmian tyle ze z nawiewow juz ponad 45 C. Znowu postój ok 15 min. Odpalam 3 raz robie ok 10km z nawiewow 20 C (panel caly czas bez zmian) z tym ze jak dojezdzam do domu to slychac trzaski jakby za radiem i z nawiewow znowu ponad 45 C. Po pierwszym zgaszeniu silnika sprawdzalem pod zbiornikiem - sucho. Chcialem sprawdzic jak wyglada plyn odkrecilem korek i troche plynu sie wylalo przez wlew. Ma ktos jakies pomysly? U mnie grzanie to totolotek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Muskel1 napisał:

Czyli może jednak te silniczki sterujące klapkami temperatury

Tak na to wychodzilo by. Musze je sprawdzic. 

 

Aha zapomnialem dolny przewod do nagrzewnicy ok 75 C a gorny ok. 35 C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, ulysses napisał:

 

Aha zapomnialem dolny przewod do nagrzewnicy ok 75 C a gorny ok. 35 C

Wydaje mi się trochę za wysoka ta różnica temp.  Możliwe, że masz 2 problemy. Pierwszy klapki temp. a drugi nagrzewnica, która nie jest drożna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Muskel1 napisał:

a drugi nagrzewnica, która nie jest drożna. 

Tylko ciekawe czemu raz leci cieple raz zimne. Popołudniu zrobie dluzsza trase o zobacze jakie temp rurek beda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj odczyty z czujników temperatury na kanałach wylotowych,

Edytowane przez bobikos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, bobikos napisał:

Proponuję wykonać nastawy podstawowe. Kanał 001 w Basic Setings

Proponuje przeczytać od początku do końca. Nastawy były wykonane:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kolega płukał nagrzewnicę i była zapyziała to tak czy inaczej proponowałbym ją wymienić na nową lub świeżą używkę z exeo. Da się ją wymienić bez większych problemów. Wcześniej wypłucz cały układ.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też wydaje mi się, że tam 2 problemy są. Trzaski za radiem to klapki temperatury, które nie chodzą jak należy i do tego ta wysoka różnica temperatury płynu na wejściu i wyjściu do nagrzewnicy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok potestuje jeszcze przez tydzien co sie dzieje dokladnie z tym ogrzewaniem. Powiedzcie tylko Waszym zdaniem, raczej panel klimatyzacji odpada? bo mam kupioną używkę i nie wiem czy ją odesłać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwalony panel raczej powinien błędy wywalać chociaż to też nie reguła. Już prędzej czujniki temp. w kanałach nawiewu. Jest ich kilka. Musisz odczytać wartości jakie pokazują tak jak kolega wyżej pisał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wchodzisz w sterownik klimy 08 i bloki pomiarowe. Opisane są te okienka. Musisz pozmieniać od 000 w góre. Opisane są jako: G89, G261, G262, G263. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zdać sobie sprawę z tego jak klimatronik działa, on ma za zadanie utrzymać ustawioną temperaturę we wnętrzu auta a to czy aktualnie grzeje czy chłodzi od tej temperatury zależy bezpośrednio :decayed:

Dla tego podawanie samych temperatur powietrza z nawiewów bez tego jaka temperatura aktualnie jest w kabinie może wyprowadzić na manowce :whistling:

Jak dla mnie to równie dobrze może być wszystko w porządku , pierwsze co to ustaw taką samą temperaturę na obydwóch stronach, nawiew na dwie, max trzy kreski i pomiędzy zagłówkami powieś termometr .

Obserwuj wskazania na nim podczas dłuższej jazdy, tylko bez dotykania klimatronika :hi:

Dopiero duże różnice tak zmierzonej temperatury będą świadczyć o tymże coś jest nie tak.

P.S.

Największym błędem jest ustawianie wysokiej temperatury na klimatroniku i mocnego nawiewu już zaraz po odpaleniu silnika, jeżeli do tego jedzie się spokojnie w mieście to silnik może się w życiu nie zagrzać :decayed:

Szczególnie jak EGR wyłączony , samo ciepło odpadowe z silnika nie wystarczy . Przy pracującym EGR-ze układ chłodzenia odbiera dodatkowe ciepło ze spalin jak silnik pracuje z niewielką mocą.

A jak klimatronik przełączony w tryb ECON to nie będzie też działać elektryczna nagrzewnica wspomagająca , w autach z tych lat z silnikiem diesla i wyprodukowanych na naszą strefę klimatyczną na pewno powinna być w aucie i się włączać w momentach niedoboru ciepła, oczywiście pod warunkiem że ECON się nie świeci  ...:P

 

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

nie mialem zbytnio czasu zeby napisac wiec zrobie to teraz. Po kilku dniach obserwacji sa takie akcje. Ustawienia klimatronika sie nie zmieniaja we wszystkich wiec, ustawione jest 25 C nawiew centralny. Temp. zewnętrzna 4 C.

1. Jade do pracy. 18 km jednym ciągiem, auto praktycznie osiąga temp 90C (wg wskaznika) dopiero po dotarciu do pracy. Z nawiewow ok. 16 C

2. Jade z pracy. Po 4 min jazdy temp z nawiewow okolo 30 C. Zatrzymuje sie do sklepu. Wracam, odpalam, i leci zimne. dojezdzam do domu i zawoze dziecko do przedszkola, wylaczam silnik. po powrocie odpalam i znowu leci ciepłe ok 30C.

3. Teraz zauwazylem ze gdy silnik osiagnie 90 C to temp z nawiewow spada. Gdy jest zimny to temp szybko zaczyna rosnąć, bo po 2-3 min juz leci np 15 C, po kolejnej minucie juz 20 C itd. Oprocz tego wskazowka rosnie np do 70 C, po chwili spada do 60 C, znowu rosnie do 80 C, spada do 70 C i rosnie do 90 C, i dalej to co na poczatku pkt.3.

4. Temperatura nawiewu rosnie gdy dodaje gazu, spada gdy stoje na swiatłach, lub jade na luzie. Gdy silnik osiagnie 90 C to juz tak trzyma, ale z nawiewow spada.

 

Wybaczcie za referat, ale chcialem jak najbardziej idzie zobrazowac co sie dzieje. Klapy działają i fizycznie i w vcds. Tak jak wspominaliscie pewnie nagrzewnica do wymiany, ale co myslicie o termostacie ? Pierwszy płyn był bardzo zasyfiony, moze cos go blokuje ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałeś wysłaś odczyty z grup pomiarowych klimatronika - chyba 10, 11 i 12. 

Niemniej wymień nagrzewnicę bo wydaje się że jest zapchana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...