Gratek420 Opublikowano 6 Listopada 2020 Opublikowano 6 Listopada 2020 Witam mam problem z napinczem który się dość mocno telepie. Teraz mój problem tkwi w tym, że jak ruszam samochodem pod górkę, obroty spadają to tak mi napinacz skacze i słychać charakterystyczny głośny dźwięk. Podaję link do video Byłem poprzednio u mechanika co to może być i stwierdził że to dwumasa 0_o Sam w domu zaobserwowałem że to oto ten napinacz. Co z tym zrobić czy wymienienie całego tego napinacza coś pomoże? Pozdrawiam
piotrsob1 Opublikowano 6 Listopada 2020 Opublikowano 6 Listopada 2020 To nie wina napinacza tylko sprzęgiełka jednokierunkowego alternatora . Niech ktoś przytrzyma silnik na obrotach 1,5-2 tysiące i raptownie wyłączy stacyjkę , przy sprawnym sprzęgiełku wirnik alternatora powinien się obracać jeszcze przynajmniej dwie sekundy po unieruchomieniu silnika ( widać go przez szczeliny wentylacyjne obudowy alternatora ). Jak staje równo z silnikiem to masz przyczynę
Gratek420 Opublikowano 6 Listopada 2020 Autor Opublikowano 6 Listopada 2020 Dobra. Dzięki dziś wieczorem z bratem będę działał ?
Gratek420 Opublikowano 11 Listopada 2020 Autor Opublikowano 11 Listopada 2020 Pomogło Sprzegiełko wymienione na nowe. Brak żadnego walenia napinczem i ucichł pisk przy odpalaniu samochodu oraz inne niepokojące dźwięki Dzięki!!
piotrsob1 Opublikowano 11 Listopada 2020 Opublikowano 11 Listopada 2020 No czasami warto opisać objawy na forum czy nakręcić filmik i zadać pytanie , zanim się wyda kasę na zdawało by się wymianę uszkodzonej części... Często tak jest że uszkodzenie wydaje się oczywiste , a po dogłębnej analizie wychodzi co innego... Na temat braku wiedzy mechaników i ich działaniach mających na celu wydrenowanie kieszeni potencjalnego klienta można by nie jedną książkę napisać . Oczywiście nie można wrzucać wszystkich do jednego wora, ale znalezienie dzisiaj mechanika godnego polecenia i do tego mającego ludzkie ceny nie jest łatwe Mam nadzieje że do tego mechanika co chciał Ci wymieniać dwumasę to więcej nie pojedziesz, chyba że tylko po to by mu powiedzieć jak bardzo się mylił
Gratek420 Opublikowano 12 Listopada 2020 Autor Opublikowano 12 Listopada 2020 (edytowane) Po wymieniu sprzegiełka dziwnymi trafem silnik mi się mniej grzeje. Plus do tego jest taki dziwny objaw że podczas jazdy silnik łapie mi 60 stopni, lecz jak jest na postoju dochodzi do 90 stopni. Przejadę kilometr i znowu spada temperatura do 60 stopni. Z tego co pamiętam po kupnie samochodu silnik trzymał mi 90 stopni. Cz już do wymiany będzie termostat? O.o dziwne. Górny przewód do chłodnicy jest gorący. Proszę o pomoc Edytowane 12 Listopada 2020 przez Gratek420
piotrsob1 Opublikowano 12 Listopada 2020 Opublikowano 12 Listopada 2020 (edytowane) Jeżeli na postoju utrzymując prędkość obrotową silnika na poziomie 2 k RPM i przy wyłączonym całkowicie klimatroniku, po kilkunastu minutach uda Ci się zagrzać motor w okolice 90 st. C to udaj się na spokojną przejażdżkę. Jeżeli podczas niej temperatura silnika będzie spadać ( klimatronik cały czas wyłączony ) to termostat do wymiany Edytowane 12 Listopada 2020 przez piotrsob1
Gratek420 Opublikowano 13 Listopada 2020 Autor Opublikowano 13 Listopada 2020 Niestety temperatura opada do wymiany termostat. Myślę że to może być moja wina bo miałem urwaną śrubkę odpowietrzającą układ. Był urwany sam łepek a śruba z gwintem została w otworze. Gdyby z tego nie ciekło i nie ubywał mi płyn to bym to zostawił, ale mi strasznie z tego leciało.Wywierciłem w tym otwór, włożyłem śrubokręt żeby to wykręcić i cholerstwo się ukruszyło ?. Co najlepsze że tam trochę tego plastiku wpadło do układu. To może być wina uszkodzonego termostatu? Bo przedtem śmigał Pozdrawiam
kakamber1 Opublikowano 13 Listopada 2020 Opublikowano 13 Listopada 2020 Mogło coś go przyblokować i cały czas jest troche otwarty.
Gratek420 Opublikowano 13 Listopada 2020 Autor Opublikowano 13 Listopada 2020 Odkręciłem termostat w środku żadnego brudnu, elematy plastikowe w środku czyste. Termostat w środku nie był brązowy ani olepiony czymś. Przemyłem dokładnie założyłem spowrotem, zalany nowy płyn. Dzieje się tam samo.. na postoju max 90 stopni w czasie jazy 55,60 stopni może to będzie jakiś czujnik cholera czy coś? termostat za dobrze wygląda żeby był zepsuty. Oringi były całe w do tym stanie nie poszarpane ? nie wiem już gdzie szukać rozwiązania Pozdrawiam
kakamber1 Opublikowano 13 Listopada 2020 Opublikowano 13 Listopada 2020 A jak go wyjąłeś to był otwarty czy zamkniety?
Gratek420 Opublikowano 13 Listopada 2020 Autor Opublikowano 13 Listopada 2020 Dokładnie to było na dole Więc zamknięty
kakamber1 Opublikowano 13 Listopada 2020 Opublikowano 13 Listopada 2020 5 minut temu, Gratek420 napisał: Dokładnie to było na dole Czyli co? Gruba rura powinna być zamknieta a cieńsza dolna otwarta.
piotrsob1 Opublikowano 13 Listopada 2020 Opublikowano 13 Listopada 2020 2 godziny temu, Gratek420 napisał: Niestety temperatura opada do wymiany termostat. Myślę że to może być moja wina bo miałem urwaną śrubkę odpowietrzającą układ. Był urwany sam łepek a śruba z gwintem została w otworze. Gdyby z tego nie ciekło i nie ubywał mi płyn to bym to zostawił, ale mi strasznie z tego leciało.Wywierciłem w tym otwór, włożyłem śrubokręt żeby to wykręcić i cholerstwo się ukruszyło ?. Co najlepsze że tam trochę tego plastiku wpadło do układu. To może być wina uszkodzonego termostatu? Bo przedtem śmigał Pozdrawiam To częsty przypadek, nieduże elementy plastikowe jeżeli się do układu chłodzenia dostaną to potrafią w nim krążyć Jak trafią na termostat to bardzo często zostają mim " przytrzaśnięte " i termostat pozostaje uchylony Temat przerabiany, kiedyś po wymianie termostatu jeden dzień było dobrze, na drugi już kicha . Po ponownym wymontowaniu okazało się że siedzi w nim pazurek z króćca w którym się osadza termostat. Ułamał się podczas poprzedniej roboty i wpadł do układu niezauważony . Po wyjęciu wszystko śmiga oki do tej pory
piotrsob1 Opublikowano 13 Listopada 2020 Opublikowano 13 Listopada 2020 Jakiej firmy termostat zamontowałeś ?
Gratek420 Opublikowano 14 Listopada 2020 Autor Opublikowano 14 Listopada 2020 (edytowane) Kupiłem dziś termostat za 270 zł MAHLE BEHR. Dziś rano wziąłem się za wymienianie, wyciągnęłem stary i tak jak kolega pisał wyżej Gruba rura zamknięta a cienka otwarta. Nowy termostat dokładnie tak jak stary gruba zamknięty cienka otwarta. Założyłem nowy zrobiłem wszystko dokładnie i staranie. Po spuszczeniu płynu - płyn był czysty. Odpowietrzyłem. Przejechałem się i dzieje się dokładnie tak samo. Jara benzynę teraz jak pojebany. Teraz pojadę pod komputer do jakiegoś mechanika i niech sprawdzi mi błędy. Może jakiś czujnik wariuje sam już nie wiem. Edytowane 14 Listopada 2020 przez Gratek420
piotrsob1 Opublikowano 14 Listopada 2020 Opublikowano 14 Listopada 2020 (edytowane) Jaki to silnik siedzi w Twoim aucie ? 1,8 T BFB ? Mało mam do czynienia z benzynami ale coś mi się obiło o uszy że mają one " elektryczny termostat " Nie jestem pewny czy na pewno w tym 1,8T, ale w niektórych jest chyba grzałka która go nagrzewa by się wcześniej otwierał w momencie dużego obciążenia silnika . Steruje nią ECU na podstawie danych z czujników temperatury ( myślę że przynajmniej kilku ) i jakiejś tam mapy. Może któryś czujnik nie działa ( nie został podłączony ) i ecu w trybie awaryjnym grzeje termostat cały czas i przez to ten problem ? Obejrzyj kablologię w komorze silnika , podłącz kompa i sprawdź błędy w sterowniku silnika Edytowane 14 Listopada 2020 przez piotrsob1
Gratek420 Opublikowano 16 Listopada 2020 Autor Opublikowano 16 Listopada 2020 (edytowane) Teraz tak. Byłem dziś rano u mechanika Podłączył mi się pod komputera (vag) Nie wykazał żadnych błędów ?. Ale odkryłem coś dziwnego jak daje mu w gaz 120km/h czy go kręcę mocno to trzyma mi temperaturę 90 stopni a ja już obroty spadają to temperatura się obniża. Czyżby faktycznie układ chłodzenia jest cały to sprawdzenia czy nie ma tam żadnych odrobinek plastiku? Wysokie obroty silnika, pompa wody szybciej pracuje i przepycha to a kiedy są małe to te cholerstwo zatrzymuje się w termostacie ? Już nie mam głowy gdzie szukać problemu. A po odłączeniu akumulatora (-) mogą jakieś błędy się pokazać w komputerze? Jeszcze dzisiaj wieczorem sprawdzę lepiej okablowanie Silnik 1.8t bfb termostat sterowany elektrycznie jest tam czujnik który odpowiada chyba za grzanie grzałki. Jest nowy z Termostatem Edytowane 16 Listopada 2020 przez Gratek420
Tom3k007 Opublikowano 16 Listopada 2020 Opublikowano 16 Listopada 2020 Ja miałem tak ze w zimę stojac w korku temp 90 a jadac w trasie temp byłam zawsze ponizej 90 jakies 60 czy 70. Po wymianie termostatu wszystko jest jak trzeba.
Gratek420 Opublikowano 16 Listopada 2020 Autor Opublikowano 16 Listopada 2020 Jaki termostat kupiłeś i założyłeś? Może faktycznie mój jest jakiś popsuty
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się